اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اوکراین: کی یف عملا به ناتو پیوسته است

وزیر دفاع اوکراین مدعی شد کشورش عملا به یکی از اعضای ائتلاف نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تبدیل شده است.

به گزارش سایت طلا ، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین مدعی شد اگرچه این کشور رسما به ناتو نپیوسته است، اما عملا عضوی از این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا به شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه اینترنتی آر تی، رزنیکوف این مطلب را در توئیتی پس از دیدار روز چهارشنبه با ینس استولتنبرگ، دبیر ناتو در مقر این ائتلاف در بروکسل بیان کرد.

وزیر دفاع اوکراین نوشت: ما راه طولانی را پیموده ایم و عملا به ائتلاف پیوسته ایم.

وی همچنین از استولتنبرگ به سبب حمایت از اوکراین در درگیری با روسیه قدردانی کرد. رزنیکوف همچنین ابراز اطمینان کرد که پیروزی بر مسکو و "اطلاحات موفق" داخلی "افق‌های جدیدی" را به روی کشورش خواهد گشود. منظور وی از افق‌های جدید احتمالا پیوستن رسمی اوکراین به ناتو در آینده بود.

روسیه گسترش ناتو به سوی شرق را تهدید امنیتی مهمی می‌داند. هنگامی که مسکو در اواخر ماه فوریه عملیات نظامی علیه کی یف را آغاز کرد، یکی از خواسته‌های مهمش این بود که اوکراین رسما خود را کشوری بی طرف معرفی و اعلام کند هرگز به یک ائتلاف نظامی غربی نخواهد پیوست.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ۳۰ سپتامبر درخواست پیوستن این کشور به ناتو را مطرح کرد و خواستار تسریع روند پیوستن کشورش به ناتو شد.

با این حال، حامیان کی یف در غرب در این خصوص چندان مشتاق به نظر نمی‌رسیدند و استولتنبرگ گفته است که "هر تصمیمی درباره عضویت جدید باید با اجماع" ۳۰ عضو ناتو گرفته شود و اولویت اصلی ناتو در حال حاضر "حمایت از اوکراین" به صورت نظامی و مالی در طول درگیری است.

واشنگتن هم موضع مشابهی داشت و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اوایل این ماه گفت که مسئله پیوستن اوکراین به ناتو "باید در زمان دیگری مطرح شود. "

بیانیه حمایت از تلاش کی یف برای پیوستن سریع به ناتو نیز تنها مورد تایید ۹ کشور عضو ناتو شامل جمهوری چک، استونی، لتونی، لیتوانی، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، لهستان، رومانی و اسلواکی قرار گرفته است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد