اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کم مصرف ترین شاسی بلند ایرانی آماده ورود به ایران + ویدیو و تصاویر

گک ترامپچی امکو ، یک شاسی بلند خوش چهره، جادار و فوق العاده کم مصرف است که از نظر ابعاد، رقیب هیوندا سانتافه و کیا سورنتو محسوب می‌شود.

به گزارش سایت طلا، گک ترامپچی امکو ، یک شاسی بلند خوش چهره، جادار و فوق العاده کم مصرف است که از نظر ابعاد، رقیب هیوندا سانتافه و کیا سورنتو محسوب می‌شود. اما آیا GAC Trumpchi Emkoo به کشور ما خواهد آمد؟

امروز به سراغ جدیدترین شاسی بلند سایز بزرگ شرکت گک می‌رویم و احتمال واردات این خودرو به ایران را بررسی می‌کنیم. پس اگر شما هم دوست دارید تا از مشخصات فنی، کابین، طراحی ظاهری، امکانات و قیمت احتمالی گک Trumpchi Emkoo در ایران مطلع شوید، تا انتهای این مطلب همراه گجت نیوز باقی بمانید. اما قبل از پرداختن به هر کدام از این مسائل، از شما دعوت می‌کنیم که ابتدا به سراغ ویدیو جذاب معرفی این شاسی بلند چینی بروید و سپس ادامه کار را دنبال کنید.

معرفی گک Trumpchi Emkoo

این شاسی بلند چینی که بر اساس پلتفرم GPMA شرکت گک، طراحی و ساخته شده است، شاید در نگاه اول، کمی شبیه به تویوتا راوفور به نظر برسد. اگر شما هم چنین شباهتی را حس کردید، کاملا حق دارید چرا که طراحی زاویه چراغ‌‌هایی جلویی در کنار فرم جلو پنجره، دقیقا از تویوتا RAV4 الهام گرفته شده است. البته موتور تویوتا هم در قلب آن جای دارد که در ادامه به سراغ این موضوع خواهیم رفت. در نمای کناری به جز رینگ‌های 19 اینچی 10 پره و فلاپ گلگیر و رکاب، چیز دیگری را نداریم تا اینکه به قسمت عقبی می‌رسیم. در نمای عقب گک ترامپچی امکو شاهد سیستم اسپویلر سقفی دوال و اگزوز دو کاناله هستیم و دیفیوزر اسپرت و دو رنگ هم حسابی جلوه‌ی خاصی را ایجاد کرده است. البته شاید چراغ‌های خطر گک ترامپچی امکو شما را به یاد تویوتا پرادو بیندازد!

‌در انتهای این بخش به سراغ ابعاد گک Trumpchi Emkoo می‌رویم که شامل 4680 میلی متر طول، 1901 میلی متر عرض و 1670 میلی متر ارتفاع می‌شود. همچنین فاصله محوری هم به 2750 میلی متر می‌رسد و طبق این اطلاعات می‌توان گفت که گک ترامپچی امکو از نظر ابعادی، چیزی بین کیا اسپورتیج و سورنتو قرار می‌گیرد اما از نظر سگمنت، دقیقا رقیب سورنتو است.

اگر خلاصه بگوییم، شما می‌توانید فرض کنید که با یک سانتافه چینی با ظاهر تویوتا راوفور اما قیمت کمتر طرف هستید! در مورد طراحی هم باید بگوییم که این خودرو دقیقا یک نمونه واقعی و تولید انبوه از کانسپت گک ترامپچی ویژن امکو به حساب می‌آید.

اگر به سراغ تریم استاندارد بروید، یک کلاستر 7 اینچی را در نقش پشت آمپر دیجیتال خواهید داشت که در نسخه فول، یک نمایشگر دیجیتال پشت آمپر 10.5 اینچی جایگزین آن خواهد شد. همچنین صفحه نمایش مولتی مدیا 14.6 اینچی به همراه فرمان D کات هم در این کابین به چشم می‌آیند.

از دیگر مشخصات اتاق گک ترامپچی Emkoo می‌توان به اهرم دنده کریستالی، شارژر وایرلس و جالیوانی هوشمند اشاره کرد. به علاوه سیستم دستیار رانندگی هوشمند ADiGO 5 و اسنپدراگون 8155 هم اینجا هستند تا در زمان رانندگی، همراه شما باشند.

وظیفه ایجاد سر و صدا در کابین هم بر عهده سیستم صوتی یاماها با ۸ اسپیکر + اسپیکر شخصی راننده قرار دارد که این مجموعه در تریم پایه به ۶ بلندگو کاهش می‌یابد.

مشخصات فنی و امکانات گک ترامپچی امکو

شاسی بلند چینی گک ترامپچی امکوو قرار است در 8 تریم مختلف روانه بازار شود اما اگر به سراغ مشخصات فنی برویم، فقط با 3 مدل متفاوت رو به رو خواهیم بود. در نسخه استاندارد، میزبان یک موتور چهار سیلندر خطی توربو شارژ 1.5 لیتری با کد 4A15J2 هستیم که می‌تواند 177 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه (گیربکس 7WDCT) با چرخ‌های جلویی درگیر کند. حداکثر سرعت تریم استاندارد گک Trumpchi Emkoo به 190 کیلومتر بر ساعت محدود شده است و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر 100 کیلومتر، تقریبا به 7 لیتر می‌رسد.

شاسی بلند گک ترامپچی امکو

رینگ‌های ۱۹ اینچی آیرودینامیکی ۱۰ پره که به کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب کمک می‌کنند.

در نسخه دوم، با موتور ۲ لیتری توربو شارژ طرف هستیم که توان آن به ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. این نسخه از گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته بهره می‌برد و مصرف سوخت آن ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

در تریم سوم گک ترامپچی امکو ، شاهد یک شاسی بلند هیبریدی هستیم که از موتور تویوتا بهره می‌برد! این نسخه میزبان یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند 140 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور تولید کند. به این مجموعه، یک موتور الکتریکی 2DHT با 238 اسب بخار قدرت را هم اضافه کنید. البته باتری‌های گک ترامپچی Emkoo هیبریدی فقط 2.1 کیلو وات ساعت ظرفیت دارند پس زیاد روی آن‌ها حساب نکنید.

همچنین باید گفت که گک ترامپچی امکو، یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی نیست؛ پس نمی‌توانید آن را با شارژرهای خانگی یا خیابانی شارژ کنید. مصرف سوخت گک ترامپچی امکو هیبریدی در حالت ترکیبی، چیزی کمتر از ۴.۷ لیتر است که اگر این خودرو وارد ایران شود، می‌تواند لقب کم مصرف ترین شاسی بلند ایرانی را تصاحب کند!

قیمت و واردات گک ترامپچی امکو به ایران

خبر خوش این است که هر سه تریم از شاسی بلند گک ترامپچی امکو ، می‌توانند وارد کشور ما شوند و قیمت آن‌ها با « سقف قیمت واردات خودرو در سال 1401 » هیچ مغایرتی ندارد. قیمت گک Trumpchi Emkoo در نسخه 1.5 لیتری توربو شارژ با توجه به آپشن‌های موجود، در بازه 16.8 تا 20 هزار دلار قرار می‌گیرد و در نسخه 2 لیتری توربو شارژ، با برچسب قیمت 20 تا 21.4 هزار دلاری طرف هستیم.

قیمت گک ترامپچی امکو هیبریدی هم با توجه به آپشن‌های مورد نیاز مشتری، چیزی بین ۲۱ تا ۲۳.۸ هزار دلار خواهد بود اما مطمئنا شرکت چینی با توجه به سفارش عمده از ایران، قیمت های پایین‌تری را پیشنهاد خواهد کرد تا « قانون واردات خودرو های ۲۰ هزار دلاری » نقض نشود.

شرکت عظیم خودرو در گذشته با واردات محصولات گک ترامپچی مثل سدان ترامپچی GA3S یا کراس اور GS5، تقریبا جای پای خود را در بازار خودرو ایران محکم کرده است اما اگر بتواند تا شاسی بلند زیبا و خوش قیمت گک Trumpchi Emkoo را هم وارد کند، مطمئنا جان تازه‌ای را به بازار سگمنت شاسی بلندهای چینی در ایران تزریق خواهد کرد. همچنین بد نیست اشاره کنیم که با یک حساب و کتاب ساده می‌توانیم بگوییم که در صورت واردات این شاسی بلند، قیمت گک ترامپچی امکو در ایران چیزی بین ۱.۲ تا ۱.۶ میلیارد تومان خواهد بود. طبق این قیمت گذاری می‌توان گفت که چری تیگو ۸ پرو در ایران با بر چسب ۱.۷ میلیارد تومان، یکی از اصلی ترین رقبای امکو به حساب خواهد آمد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد