اونس طلا2299.57
مظنه14,976,000
18 گرم3,457,200
ارزش سکه33,740,928
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در انگلستان

پس از تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت، قیمت بنزین و گازوئیل در انگلیس افزایش یافت.

پس از تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت، قیمت بنزین در انگلیس افزایش یافت. افزایش قیمت سوخت در بحبوحه افزایش هزینه های انرژی داخلی و سایر تورم ها، ضرر مالی سختی به رانندگان وارد می کند.

پس از تصمیم بحث برانگیز کارتل نفتی اوپک و متحدانش برای کاهش تولید نفت، قیمت بنزین برای اولین بار در سه ماه گذشته دوباره افزایش مییابد. این افزایش قیمت فشار بیشتری را بر رانندگان برای تامین هزینههای زندگی وارد میکند.

به گفته سازمان خودروسازی AA، قیمتهای بنزین و گازوئیل در بریتانیا از اوایل جولای و در طول تابستان کاهش یافته بود، اما این روند پس از نشست اوپک در اوایل اکتبر تغییر کرد.

نه تنها قیمت بنزین در آخر هفته افزایش یافته است بلکه قیمت گازوئیل نیز دوباره افزایش پیدا کرده است.

وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد که کاهش تولید نفت اقتصاد جهانی را به خطر می اندازد.

لوک بوسدت، سخنگوی قیمت سوخت AA، گفت، اگرچه گازوئیل در ماه اوت و سپتامبر شاهد بازگشت قیمت موقتی بود، اما اکنون مجدد افزایش یافته است.

گروه کشورهای تولیدکننده نفت اوپک در نشست خود در ۵ اکتبر با کاهش ۲ میلیون بشکهای در روز تولید موافقت کردند که معادل ۲ درصد از عرضه جهانی است.

دولت بایدن تلاش کرده بود تا کشورهای تولیدکننده نفت را متقاعد کند که عرضه نفت را کاهش ندهند، زیرا می ترسید که قیمت سوخت را بالا ببرد و تورم افزایش یابد.

تصمیم این گروه، به رهبری عربستان سعودی و روسیه، فراتر از پیش بینی تحلیلگران پیش رفت و عرضه را در بازاری که از قبل محدود کرده بود، تحت فشار گذاشت.

این اقدام تأثیر سریعی بر قیمت نفت داشت و قیمت نفت خام برنت را ۲ درصد افزایش داد، اگرچه از آن زمان به دلیل ترس از رکود جهانی، اندکی به حدود ۹۵ دلار در هر بشکه کاهش یافته است. AA گفت که افزایش میانگین قیمت بنزین و گازوئیل در روزهای اخیر فشار زیادی را بر مصرف کنندگانی که دارای محدودیت مالی هستند، وارد می کند.

افزایش قیمت بنزین افزایش هزینههای انرژی و بودجه خانواده ها را تحت فشار قرار داده است.

بوسدت گفت که امیدوار است قیمت بنزین توسط خرده فروشان کاهش یابد تا زمان بیشتری برای تغییرات در قیمت عمده فروشی سوخت داشته باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد