اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خطرناک ترین مرورگرها از نظر امنیت

گوگل کروم به عنوان ناایمن‌ترین مرورگر در لیست مرورگرهای ناایمن قرار گرفت.

گوگل کروم به عنوان نا ایمنترین مرورگر رتبهبندی شد.

گوگل کروم به پرکاربردترین مرورگر وب در جهان تبدیل شده است، اما اتفاقاً آسیب پذیرترین مرورگر نیز می باشد.

ما تعداد زیادی مرورگر برای جستجو داریم ، سافاری، گوگل کروم، موزیلا فایرفوکس، مایکروسافت ، اپرا و بسیاری دیگر. هنگام انتخاب یک مرورگر وب باید مطمئن شوید که مرورگر مذکور رمزگذاری شده و ایمن است و از حریم خصوصی شما محافظت می کند.

گوگل کروم محبوب ترین مرورگر وب در جهان است. در سال ۲۰۱۷، گوگل بیش از ۲.۵ میلیارد بار دانلود شده است. با این حال، محبوبیت کروم دلیل ناامن بودن آن نیز هست.

طبق یک نظرسنجی اخیر که توسط اطلس وی پی ان منتشر شده است، گوگل کروم کمترین امنیت یا آسیب پذیرترین مرورگر است. یعنی هکرها به راحتی می توانند اطلاعات رایانه شما را از طریق این مرورگر سرقت کنند یا حتی دستگاه شما را کنترل کنند.

کروم بیش از ۳۰۳ آسیبپذیری و مجموعاً ۳۱۵۹ آسیبپذیری بر اساس دادههای منتشر شده توسط نظرسنجی سال ۲۰۲۲ دارد. این اعداد بر اساس اطلاعات پایگاهداده آسیبپذیری VulDB است که بازه زمانی ۱ ژانویه ۲۰۲۲ تا ۵ اکتبر ۲۰۲۲ را پوشش میدهد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که این تحقیق کیفی نیست، بلکه کمی است و شدت این آسیبپذیریها را ارزیابی نکرده است. در عوض، بر تعداد کلی آسیبپذیریها متمرکز شده است.

از آنجایی که گوگل کروم بیشترین کاربر را دارد، آسیب پذیری های بیشتری هم دارد. همه این آسیبپذیریها در مرورگر منجر به تخریب حافظه سیستم میشود. اما می توان با ارتقاء مرورگر به نسخه جدید از آن جلوگیری کرد.

موزیلا فایرفاکس با بیش از ۱۱۷ آسیب پذیری، دومین مرورگر آسیب پذیر است.

مایکروسافت اج با ۱۰۳ آسیب پذیری در رتبه سوم لیست آسیب پذیری قرار دارد.

سافاری با وجود داشتن یک میلیارد کاربر، دارای ۲۶ آسیب پذیری است.

اپرا، یک مرورگر محبوب، به طور کلی تنها ۳۴۴ آسیب پذیری دارد و امسال هیچ آسیب پذیری در آن مشاهده نشده است.

تیم واکنش اضطراری رایانه ای هند (CERT-IN) به کاربران مرورگر کروم در مورد دسترسی هکرها از راه دور به سیستم و انجام اقدامات مخرب هشدار داده اند.

چند راه برای محافظت از رایانه و حریم خصوصی شما

بروزرسانی کنید: با بروزرسانی مرورگر خود به محض در دسترس بودن به روز رسانی، ممکن است بتوانید تعداد آسیب پذیری های مرورگر خود را کاهش دهید و خطر سوء استفاده توسط هکرها و فیشرها را کاهش دهید.

پلاگین های خود را با دقت انتخاب کنید: افزونه یک ابزار نرم افزاری است که برای افزایش عملکرد برنامه به برنامه اضافه می شود و بسیار مفید هستند، اما تنها در صورتی که از یک منبع قابل اعتماد دانلود شوند.

از فیشینگ در امان بمانید: هیچ ایمیلی را از منبع نامعتبر باز نکنید. حتی اگر ایمیلی را از منبع ناشناس باز می کنید، هیچ پیوستی را دانلود نکنید و روی هیچ پیوندی کلیک نکنید.

از آنتی ویروس استفاده کنید: یک نرم افزار آنتی ویروس از رایانه شما در برابر حملات ویروس و بدافزار محافظت می کند و سایت های ناامن را از دسترسی به مرورگر شما مسدود می کند.

از یک رمز عبور قوی استفاده کنید: رمزهای عبور در برابر هرگونه دسترسی ناخواسته به مرورگر یا حریم خصوصی شما عمل می کنند. یک رمز عبور قوی باعث میشود که رایانه شما در برابر هکرها ایمن بماند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد