اونس طلا2394.45
مظنه16,226,000
18 گرم3,745,700
ارزش سکه36,557,178
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)44,000,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

این 4 گوشی ارزش خریدن ندارند + تصاویر

در اینجا به معرفی تعدادی از گوشی هایی می‌پردازیم که در مهر ماه 1401 روانه بازار شده و ارزش خرید چندانی ندارند. در ادامه همچنین جایگزین‌هایی را هم برای هریک معرفی کرده‌ایم. محصولاتی چون موتو G72 یا پیکسل 7 در این لیست قرار دارند.

به گزارش سایت طلا، در اینجا به معرفی تعدادی از گوشی هایی می‌پردازیم که در مهر ماه 1401 روانه بازار شده و ارزش خرید چندانی ندارند. در ادامه همچنین جایگزین‌هایی را هم برای هریک معرفی کرده‌ایم. محصولاتی چون موتو G72 یا پیکسل 7 در این لیست قرار دارند.

گوشی هوشمند از جمله مواردی‌ست که خرید آن با چالش‌های زیادی همراه است. مسلما پیش از خرید، بسته به انتظاراتتان از گوشی و نیز بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت تعداد زیادی از محصولات مناسب را پیدا کرده و از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

با این وجود، لیست‌های این‌چنینی معمولا نقاط ضعف گوشی‌ها را شامل نمی‌شوند و تنها به نقاط و ویژگی‌های مثبت آن‌ها اشاره دارند. بنابراین در اینترنت، کمتر لیستی از گوشی هایی که نباید بخریم پیدا می‌شود! به همین جهت امروز تصمیم داریم به ارائه چنین لیستی بپردازیم و تعدادی از گوشی هایی که بنا به دلایل مختلف خریدشان منطقی نیست را بررسی کنیم.

در این لیست تنها به بررسی محصولاتی که به تازگی به بازار عرضه شده‌اند، خواهیم پرداخت. همچنین، در این لیست، به جای پرداختن به تعداد زیادی از محصولات بازار و بررسی مختصر آن‌ها، تنها برخی از گوشی های مطرح اخیر معرفی می‌شوند. بعلاوه، ضمن معرفی مشخصات هریک از این گوشی‌ها، معرفی جایگزین آن‌ها نیز یکی دیگر از بخش‌های این متن خواهد بود.

موتو G72

یکی از گوشی هایی که در مهر ماه 1401 روانه بازار شده و خرید آن چندان منطقی نیست، موتو جی 72 موتورولاست. مهم‌ترین نکته مثبت این محصول، صفحه نمایش آن به شمار می‌رود. میان رده جدید موتورولا از یک صفحه نمایش 6.55 اینچی pOLED با رزولوشن 1080 در 2460 پیکسل بهره می‌برد. حداکثر روشنایی صفحه نمایش Moto G72 برابر با 1300 نیت است که آن را به گزینه ای ایده‌آل برای استفاده در فضاهای باز تبدیل می‌کند و نمایش تصاویر و رنگ‌ها در آن، حتی در زیر نور مستقیم خورشید با جزئیات بسیار بالایی انجام می‌شود.

بعلاوه، صفحه نمایش این گوشی نرخ رفرش 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمس 576 هرتز را ارائه داده و از استانداردهای HDR10+ و رنگ‌های ده بیتی پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش G72 همچنین توسط لایه گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

همچنین دیگر قابلیت به ظاهر جذاب این گوشی دوربین سه‌گانه و 108 مگاپیکسلی آن است. این حسگر اصلی توسط یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک سنسور دو مگاپیکسلی ماکرو همراهی می‌شود. همچنین دوربین آن نیز قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 1080p و نرخ 30 یا 60 فریم را به ثبت برساند.

البته باید توجه کرد که این دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بیشتر به یک ترفند تبلیغاتی شبیه است تا دوربین واقعی؛ چرا که علیرغم عملکرد مناسب در طول روز، تصاویر این گوشی در تاریکی شب واقعا افتضاح هستند!

همچنین باتری Moto G72 هم 5000 میلی آمپر ساعتی بوده و شارژ سریع آن با نرخ 33 وات انجام می‌شود.

دلیل مطرح کردن این نقاط قوت این بود که موتو جی 72 عملا هیچ نکته مثبت دیگری ندارد! این محصول تنها از شبکه 4G پشتیبانی کرده و از تراشه هلیو G99 مدیاتک بهره می‌برد. همچنین، قاب پشتی آن هم از جنس پلاستیک است که براق بوده و اثر انگشت را جذب می‌کند.‌

علاوه بر این، گوشی ۲۳۰ دلار یاد شده تنها از یک سال آپدیت‌های سیستمی پشتیبانی می‌کند.

جایگزین: پوکو ام ۵

اگر قصد خرید گوشی موتو جی ۷۲ را داشتید، ما به شما توصیه می‌کنیم Poco M5 را هم در نظر داشته باشید. این گوشی که کمی قبل از مهر ۱۴۰۱ روانه بازار شده، تقریبا همین مشخصات را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌کند. به طور خلاصه، مشخصات پوکو ام ۵ عبارتند از:

حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دوربین

صفحه نمایش ال سی دی

تراشه هلیو جی ۹۹ مدیاتک

قیمت این گوشی حدودا ۱۵۰ دلار است.

اینفینیکس زیرو ۸

دیگر محصولی که در لیست گوشی هایی که نباید در مهر ماه ۱۴۰۱ بخریم قرار می‌گیرد، محصول جدید Infinix، یعنی اینفینیکس زیرو ۸ است. مهم‌ترین دلیل حضور این محصول در لیست امروز، در واقع مهم‌ترین قابلیت آن، یعنی دوربین سلفی ۴۸ مگاپیکسلی است.

در نگاه اول، این دوربین سلفی باعث می‌شود که گوشی جدید اینفینیکس با ثبت سلفی‌های فوق‌العاده به گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقمندان به عکسبرداری با گوشی تبدیل شود. با این حال، نمی‌توان مطمئن بود که Infinix Zero 8 بهترین گزینه برای انجام این کار است!

محصول جدید اینفینیکس طراحی جذابی دارد. صفحه نمایش آن 6.85 اینچی است و رزولوشن فول اچ دی دارد. این صفحه نمایش نرخ رفرش 90 هرتزی ارائه کرده و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن 180 هرتز است. در عین حال، تراشه به کار رفته در زیرو 8، چیپست هلیو G90T مدیاتک است. علیرغم این که تراشه‌های سری G مدیاتک اساسا تراشه‌های گیمینگ به شمار می‌روند، مدل G90T اصلا برای انجام بازی مناسب نیست!

همچنین دوربین پشتی این گوشی هم چهارگانه بوده و متشکل از یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی در کنار سه دوربین دیگر است که در ماژولی لوزی شکل در کنار هم قرار گرفته‌اند. این گوشی قادر است ویدیوهایی 4K و صحنه آهسته را با نرخ 960 فریم بر ثانیه ثبت کند.

همان‌طور که در بالا اشاره شد، مهم‌ترین ویژگی این گوشی اینفینیکس، دوربین سلفی دوگانه آن است که از یک حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض تشکیل می‌شود. حسگر 48 مگاپیکسلی به کار رفته در این گوشی قادر به ضبط ویدیوهایی 4K است.

علاوه بر این، گوشی یادشده از باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که با نرخ ۳۳ وات شارژ می‌شود.

قیمت اینفینیکس زیرو ۸ برابر با ۲۶۰ دلار است که آن را در رده محصولات میان رده اقتصادی قرار می‌دهد. با این وجود، اگر قصد خرید یک گوشی دوربین‌محور با قابلیت‌های فنی متعدد دارید، گزینه‌ای بهتر در اختیارتان قرار دارند.

جایگزین: شیائومی CIVI 2

گوشی شیائومی سیوی ۲ ضمن اینکه یکی از زیباترین گوشی‌های بازار به شمار می‌رود، عملکرد بسیار خوبی هم در بخش ثبت تصاویر سلفی دارد. به همین جهت، به جای اینفینیکس زیرو 8 ما گوشی CIVI 2 را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

Xiaomi Civi 2 از یک صفحه نمایش 6.55 اینچی امولد بهره می‌برد که نرخ رفرش 120 هرتزی داشته و قادر به نمایش محدوده رنگی P3 و عمق رنگ ده بیتی است. این صفحه نمایش همچنین از دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی سیوی 2 قدرتمندترین دوربین سلفی در تاریخچه محصولات شیائومی را در اختیار دارد. دوربین سلفی این گوشی متشکل از دو حسگر 32 مگاپیکسلی است که هر دو، دوربین اصلی به شمار رفته و قادر به ثبت تصاویر با تفکیک سوژه هم‌تراز با دوربین‌های SLR هستند!

دوربین عریض به کار رفته در این گوشی، اندازه پیکسل‌های 1.6 میکرونی داشته و گشودگی دهانه آن f/2.0 است. به این ترتیب، میزان دریافت نور این دوربین 50 درصد بیشتر از قبل خواهد بود.

دیگر مشخصات Civi 2 نیز عبارتند از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تراشه‌های جدید اسنپدراگون 7 نسل 1 و باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 واتی.

قیمت این گوشی شیائومی برابر با ۳۳۴ دلار است که کمی بیشتر از محصول اینفینیکس به شمار می‌رود. با این وجود، قابلیت‌های بسیار بیشتر میان رده شیائومی، قطعا پرداخت این هزینه را توجیه می‌کند.

گوگل پیکسل ۷

دیگر گوشی جدیدی که در مهر ۱۴۰۱ روانه بازار شده و توصیه می‌کنیم قید خریدش را بزنید، Pixel 7 گوگل است. با اینکه به نظر می‌رسد نسخه پرو از گوشی گوگل پیکسل ۷ پرچمداری شایسته باشد، اما نسخه معمولی ان اصلا محصول درخشانی نیست و ایرادات ریز و درشت فراوانی دارد.

این گوشی ظاهرا به تراشه جدید تنسور G2 مجهز است؛ اما بسیاری تحلیلگران ادعا می‌کنند که بهبود عملکرد این نمونه تراشه به کار رفته در Pixel 7 نسبت به نسل قبل تنها 10 درصد است! برای اثبات این امر، بد نیست نگاهی به مشخصات فنی آن بیندازیم. تراشه Tensor G2 به کار رفته در نسخه معمولی از پیکسل 7 به جای استفاده از معماری جدید ARMv9 همچنان از ARMv8 استفاده می‌کند و هسته‌هایی ضعیف و قدیمی دارد. به همین دلیل است که علیرغم نامگذاری جدید، عملکرد فنی تراشه G2 در مقایسه با نسل قبل حداکثر ده درصد بهبود خواهد یافت.

در عین حال، تنها پیشرفت مشهود در نسل جدید تراشه تنسور، بخش گرافیک آن است که اکنون عملکردی هم‌تراز با تراشه‌های پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک دارد.

از طرف دیگر، نسخه استاندارد پیکسل 7 از همان دوربین 50 مگاپیکسلی نسل قبل در کنار دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی پیکسل 6 استفاده می‌کند و از دوربین سوم نسخه Pro بی‌بهره است. همچنین دوربین سلفی آن هم رزولوشن 10.8 مگاپیکسلی داشته و از فوکوس ثابت و میدان دید 93 درجه بهره می‌برد.

علاوه بر این، پیکسل ۷ همچنین از یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی با نرخ رفرش ۹۰ هرتزی بهره می‌برد که رزولوشن فول اچ دی پلاس داشته و به یک باتری ۴۳۵۵ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۲۱ واتی مجهز است.

قیمت ارزان‌ترین نسخه از Pixel 7 برابر با 600 دلار است.

جایگزین: هر محصول میان رده دیگر!

گوشی پیکسل ۷ آن قدر نواقص مختلف دارد که نمی‌توان به طور خاص یک گوشی را به عنوان جایگزین آن معرفی کرد! در حال حاضر محصولات میان رده فوق‌العاده‌ای در بازار حضور دارند که با قیمتی مشابه، عملکردی هم‌تراز با پیکسل ۷ یا حتی بهتر از آن را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، ردمی K50 اولترا یکی از این گوشی‌هاست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد