اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

برنامه استانی ساسکاچوان 2022

برنامه استانی ساسکاچوان یکی از طرح‌های مهاجرت کاری محبوب کشور کانادا است که توسط یکی از استان‌های این کشور پیگیری می‌شود و در نهایت به صدور کارت اقامت دائم PR و مجوز کار قانونی و تمام وقت این کشور منتهی می‌شود

برنامه استانی ساسکاچوان یکی از طرح‌های مهاجرت کاری محبوب کشور کانادا است که توسط یکی از استان‌های این کشور پیگیری می‌شود و در نهایت به صدور کارت اقامت دائم PR و مجوز کار قانونی و تمام وقت این کشور منتهی می‌شود.

بنابر جدیدترین آمار وب‌سایت رسمی این استان کانادایی، برنامه استانی ساسکاچوان که با نام اسکیل ورکر ساسکاچوان نیز شناخته می‌شود از سه زیرمجموعه تشکیل شده و برای متقاضیان خارجی دارای مهارت و تجربه کاری حرفه‌ای و تخصصی طراحی شده است؛ نیروهای مهاجری که قرار است نیاز بازار کار این استان کانادایی را به خوبی رفع کنند.

استریم‌های فعال نامزدی استانی ساسکاچوان شامل موارد زیر می‌شود:

برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان
جاب آفر ساسکاچوان
مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان

عموماً متقاضیانی که در هر یک از طرح‌های مهاجرت کاری و برنامه استانی ساسکاچوان موفق ظاهر شوند یک دعوتنامه نامزدی استانی از ساسکاچوان کانادا دریافت خواهند کرد. این دعوتنامه به متقاضیان این اجازه را می‌دهد تا برای موقعیت ارزشمند اقامت دائم کانادا و کارت PR درخواست دهند.

البته نباید این موضوع را فراموش کنید که شرط اصلی شرکت در هر یک از استریم‌های زیرمجموعه برنامه استانی ساسکاچوان دریافت حداقل 60 امتیاز از فاکتورهای تعیین شده این استان است.

اما پیش از پرداختن به بخش مهم امتیازهای قابل دریافت برنامه استانی ساسکاچوان، بد نیست تا توضیح کوتاهی در مورد هر یک از استریم‌ها به شما ارائه دهیم.

اکسپرس اینتری ساسکاچوان

این طرح زیرمجموعه برنامه استانی ساسکاچوان که با نام اسکیل ورکر Saskatchewan International Skilled Worker نیز شناخته می‌شود برای متقاضیان واجدشرایطی است که دارای یک حساب کاربری فعال در سیستم آنلاین اکسپرس اینتری کانادا هستند.

برای اینکه واجد شرایط این طرح از برنامه استانی ساسکاچوان کانادا محسوب شوید، نیاز به حداقل یکسال تجربه کاری در یکی از مشاغل نظام‌مند و طبقه‌بندی شده کشور کانادا یعنی ناک سطح A، سطح B و یا ناک صفر خواهید داشت.

با توجه به اینکه ممکن است پیدا کردن عنوان شغلی تعریف شده در فهرست مشاغل واجد شرایط برنامه استانی ساسکاچوان کمی برای شما سخت باشد، این امکان را دارید تا به وب‌سایت رسمی این استان مراجعه کرده و با جستجوی عبارت SINP Excluded Occupation List از فهرست مشاغل مستثنی و فاقد شرایط شرکت در برنامه استانی ساسکاچوان مطلع گردید.

جاب آفر ساسکاچوان

این برنامه استانی ساسکاچوان که در سطح بین‌المللی با نام Saskatchewan Employment Offer شناخته می‌شود یکی دیگر از استریم‌های اسکیل ورکر این استان کانادایی است که متقاضیان دارای دعوتنامه و یا همان جاب افر کاری از یک کارفرمای مستقر در استان ساسکاچوان را مورد هدف قرار می‌دهد.

برای شرکت در این طرح نیز شما به تجربه کاری مرتبط، قابل استناد و مورد نیاز این استان و حداقل 60 امتیاز نیاز خواهید داشت.

مشاغل موردنیاز ساسکاچوان OID

برنامه استانی ساسکاچوان Occupations In-Demand خارج از سیستم اکسپرس اینتری است و نیازی به ایجاد حساب کاربری در این سیستم ندارد. در حقیقت این برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان از شرایط نسبتاً آسان‌تری برای اپلای برخوردار است که شامل موارد زیر می‌شود:

نبود نیاز به ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری
عدم نیاز به داشتن رابط در استان ساسکاچوان
نبود نیاز به جاب آفر کارفرمای کانادایی
حداقل سطح زبان CLB 4
داشتن حداقل یکسال سابقه تحصیل در مقطع دانشگاهی
داشتن حداقل یکسال تجربه کاری در سه سطح مهارتی ناک A، ناک B و ناک صفر مشاغل نظام‌مند این کشور
نبود نیاز به سرمایه‌گذاری و بودجه بالا

جدول امتیاز بندی ساسکاچوان

امتیازبندی انواع برنامه استانی ساسکاچوان براساس حداکثر 100 امتیاز است و حداقل امتیاز موردنیاز برای شرکت در قرعه‌کشی Pool هر یک از استریم‌های نامبرده در بالا 60 امتیاز خواهد بود.

به بیانی دیگر، شما باید براساس مقدار امتیاز مورد ادعای خودتان در هر یک از استریم‌های برنامه استانی ساسکاچوان، مدارک پشتیبان این فاکتورهای دارای امتیاز را برای دولت کانادا و استان ساسکاچوان ارسال کنید.

به طور خلاصه جدول امتیازبندی برنامه استانی ساسکاچوان شامل فاکتورهای زیر می‌شود:

سطح تحصیلات و دوره‌های کارآموزی: حداکثر 23 امتیاز
تجربه کار ماهرانه و تخصصی: حداکثر 10 امتیاز
مهارت زبان: حداکثر 30 امتیاز
میزان سن: حداکثر 12 امتیاز
جاب آفر در ساسکاچوان: 30 امتیاز
یا داشتن اقوام نزدیک مقیم دائم ساسکاچوان، تجربه کار و یا تجربه تحصیل در این استان که مجموع 30 امتیاز را برای شما به همراه دارد

محاسبه امتیاز ساسکاچوان

برای درک بهتر شرایط امتیازدهی برنامه استانی ساسکاچوان، بد نیست تا به مثال زیر توجه کنید. فرض کنید متقاضی برنامه استانی ساسکاچوان دارای فاکتورهای زیر باشد:

مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا: 23 امتیاز
4 سال تجربه کاری مرتبط در 5 سال گذشته: 8 امتیاز
مهارت زبان CLB 8 و معادل آیلتس 6.5: 20 امتیاز
33 سال سن: 12 امتیاز

در این حالت، مجموع امتیازات وی به عنوان متقاضی اصلی برنامه مهاجرتی ساسکاچوان برابر با 63 است که واجد شرایط شرکت در برنامه نامزدی استانی OID محسوب می‌شود. البته در صورتی که مایل به شرکت در یک استریم استانی هماهنگ با سیستم اکسپرس اینتری باشید، احتمالاً نیاز به امتیاز بیشتری خواهید داشت.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که جزئیات فاکتورهای تحصیلات، سوابق کاری، مهارت زبان، سن متقاضی و میزان تطبیق‌پذیری مثل داشتن جاب آفر، سابقه تحصیل و یا کار در این استان کانادایی تاثیر زیادی در مقدار امتیاز فرد و موفقیت وی در این پروسه خواهد داشت.

آخرین دراو ساسکاچوان

طبق جدیدترین آمار قرعه‌کشی برنامه استانی ساسکاچوان، آخرین draw این استان در تاریخ 28 سپتامبر 2022 بوده است که در آن مجموع 639 دعوتنامه ITA (درخواست اقامت کانادا) با حداقل امتیاز 83 برای متقاضیان ارسال شده است.

این در حالی است که حداقل امتیاز آخرین دراو برنامه مشاغل موردنیاز OID ساسکاچوان در تاریخ 15 سپتامبر 2022، شصت امتیاز اعلام شده است.

با شرکت در برنامه استانی ساسکاچوان شما این امکان را دارید تا با کسب امتیاز لازم به طور مستقیم اقامت دائم کشور کانادا را به همراه اعضای خانواده دریافت کنید و با کسب مجوز قانونی و تمام‌وقت ورک پرمیت، به کار و زندگی در کشور کانادا بپردازید.

شما می‌توانید در صورت تمایل از مشاوره، ارزیابی و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام سفر در این زمینه استفاده کرده و از این طریق شانس و سرعت پیگیری امور خود را در مسیر مهاجرت دائمی به کشور کانادا افزایش دهید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد