اونس طلا2414.24
مظنه14,646,000
18 گرم3,381,000
ارزش سکه32,997,438
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,200,000
ربع14,900,000

صعود طلا اکنون بعید است

تحلیلگران عقیده دارند این سطح از نرخ سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا ارزش دلار را بالاتر برده و بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد. همچنین هشدارهای صندوق بین‌المللی پول درمورد رکود اقتصاد دنیا تمایل به دلار به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش می‌دهد.

به گزارش سایت طلا،بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا باعث شده قیمت طلا برای پنجمین روز پیاپی کاهش یابد.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 14 دلار کاهش به ۱۶۶۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا حدود 4 درصد افزایش‌یافته و شاخص دلار 0.3 درصد بالا رفته‌است. بدین‌ترتیب قیمت طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر شده و تمایل برای خرید آن پایین می‌آید.

قیمت‌ها در روز دوشنبه ۱.۶ درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش درصد یک روزه آنها از ۲۳ سپتامبر بود. شاخص دلار ۰.۲ درصد افزایش یافت و شمش با قیمت دلار را برای افرادی که سایر ارزها را دارند گران‌تر کرد.

لائل برینارد، نایب رئیس فدرال رزرو گفت: بانک مرکزی ایالات‌متحده در مورد نیاز به سیاست‌های پولی محدودکننده برای کاهش تورم روشن است اما مسیر و سرعت افزایش نرخ‌ها وابسته به داده‌ها خواهد بود زیرا بانک مرکزی بر اقتصاد و سیر تحول ریسک‌های داخلی و جهانی اقتصاد نظارت می‌کند.

طبق گفته تحلیلگران، قیمت طلا در محدوده بین 1658 تا 1676 دلار گیر افتاده‌است.

در حالی که طلا به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، افزایش نرخ‌بهره جذابیت برای دارایی را کاهش می‌دهد که هیچ سودی ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی و کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول، روز دوشنبه درباره خطر فزاینده رکود جهانی هشدار دادند و گفتند که تورم پس از حمله روسیه به اوکراین همچنان یک مشکل خواهد بود.

به‌دنبال انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در مورد بازار اشتغال در این کشور که بهتر از حد انتظار بود، حالا تمام تمرکز به گزارش تورم در آمریکا جلب شده که در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود تورم در آمریکا همچنان بالا بوده و باعث شود فدرال‌رزرو به سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی خود ادامه دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد