اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

همه چیز به ضرر طلاست

بازار فلزات به‌دنبال انتشار گزارش وزارت کار آمریکا مبنی‌بر افزایش اشتغال در بخش غیرکشاورزی در ماه سپتامبر و کاهش نرخ بیکاری سقوط کرد.

به گزارش سایت طلا ،قیمت طلا امروز کاهش یافت و در جلسه قبل نزدیک به یک درصد کاهش یافت زیرا داده‌های قوی مشاغل ایالات‌متحده این دیدگاه را تثبیت کرد که فدرال رزرو به سیاست افزایش تهاجمی نرخ بهره ادامه خواهد داد.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم گزارش با 9 دلار کاهش به 1687دلار رسید.

بدتر شدن شرایط ژئوپلیتیکی در اروپا و آسیا هم تمایل سرمایه‌گذاران نسبت به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را پایین آورده‌است. از طرف دیگر، ارزش دلار بازهم افزایش‌یافته و در حدود بالاترین رقم طی 20 سال گذشته قرار دارد.

رشد شغلی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر نسبتاً کاهش یافت در حالی که نرخ بیکاری به ۳.۵ درصد کاهش یافت. افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک روز جمعه گفت که بانک مرکزی ایالات‌متحده کارهای بیشتری برای کاهش تورم و متعادل کردن مجدد فعالیت‌های اقتصادی به روشی پایدارتر دارد و او هشدار داد که به احتمال زیاد نرخ بیکاری به عنوان بخشی از این روند افزایش خواهد یافت.

اکنون تمرکز روی داده‌های تورم ایالات‌متحده است که در روز پنجشنبه منتشر می‌شود. داده‌ها نشان می‌دهد که مهار تورم در اقتصاد آلمان سخت‌تر شده است و با افزایش قیمت‌های واردات و کاهش تولید صنعتی و خرده‌فروشی، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به سمت رکود پیش می‌رود.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس‌پی‌دی‌آرگلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز جمعه با ۲۱ درصد کاهش به ۹۴۴.۳۱ تن رسید.

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره هم پس از شلیک 2 موشک بالستیک از سوی کره شمالی به‌دنبال حفاری‌های نظامی آمریکا در این منطقه بالا گرفته‌است. همه این اخبار و اتفاقات به ضرر طلاست و ارزش دلار را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن بالا می‌برد. بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی هزینه نگهداری فلزات گران‌بها را افزایش داده و تمایل نسبت به آن‌ها را پایین می‌آورد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد