اونس طلا2351.99
مظنه14,466,000
18 گرم3,339,400
ارزش سکه32,591,898
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

مقررات جدید خرید و فروش سکه اعلام شد + ویدیو

به گفته حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز صرافی‌ها باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند و دارای کارتابل و هویت شوند.

به گزارش سایت طلا، حمل، خرید و فروش و نگهداری فلزات گرانبها از ۲۶ مهر مشمول مصوبه صد و سی و چهارمین جلسه اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که به امضای رئیس‌جمهور نیز رسیده است.

به گفته حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز صرافی‌ها باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند و دارای کارتابل و هویت شوند.

فروشنده سکه یا بانک مرکزی به عنوان فروشنده سکه باید حتماً اطلاعات را در سامانه جامع تجارت ثبت کند، البته این ماده شامل مصرف کننده نهایی یعنی مردم نمی شود.

به گفته دهقانی نیا، فروش فردایی هم در این سند تخلف محسوب می‌شود، البته بر اساس ماده مذکور فروش آتی در بورس کالای ایران مشمول این ممنوعیت نیست.

خریداران سکه به استثنای مصرف کننده نهایی ملزم به تایید خرید در سامانه جامع تجارت هستند و تا زمانی که خریدار، فروش ثبت شده خود را سامانه تایید نکند، فروش ثبت شده توسط فروشنده بدون اثر خواهد بود.

خریدهای مشمول که فروش آن در سامانه جامع تجارت به نام خریدار ثبت نشده باشد، تخلف محسوب می‌شود.

همچنین خرید از مصرف‌کننده نهایی صرفاً با ثبت اطلاعات توسط خریدار تجاری میسر است.

در بخش دیگری از این مصوبه آمده است که مالک و نگهداری کننده کالای مشمول، ملزم به ثبت اطلاعات موجودی بر اساس شناسه کالا و اطلاعات مالکیت در سامانه تجارت هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد