اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیفون ۱۴ در ایران کار نمی‌کند، فعلا نخرید!

بررسی‌ها حاکی از آن است که گوشی های آیفون ۱۴ به شکل غیر رسمی وارد بازار ایران شده‌اند و به همین دلیل هیچ کدام از آنها رجیستر نخواهند شد.

به گزارش سایت طلا، بررسی‌ها حاکی از آن است که گوشی های آیفون ۱۴ به شکل غیر رسمی وارد بازار ایران شده‌اند و به همین دلیل هیچ کدام از آنها رجیستر نخواهند شد.

گوشی های آیفون طی ماه گذشته توسط شرکت اپل به شکل رسمی معرفی شدند و پس از مدتی کوتاه به بازار ایران راه پیدا کردند؛ اما بررسی‌ها حاکی از آن است که این سری از گوشی های آیفون به شکل غیر رسمی وارد بازار شدند و به همین دلیل امکان رجیستری آنها وجود ندارد؛ در واقع خدمات اپراتوری این گوشی ها یک ماه پس از فعالسازی قطع خواهد شد.

در حال حاضر در بازار ایران و همچنین در آگهی‌های اینترنتی انواع مدل‌های گوشی آیفون ۱۴ با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسند، اما مسئولان انجمن واردکنندگان تلفن همراه در این خصوص اعلام کردند برای واردات آیفون ۱۴ هیچ ارزی اختصاص پیدا نکرده و تمام آنها به شکل غیر رسمی وارد بازار ایران شده‌اند.

طبق بررسی‌های انجام شده گوشی های آیفون ۱۴ به شکل قاچاق و در پوشش کالاهای همراه مسافر وارد بازار ایران شدند و فروشندگان نیز آنها را با وعده رجیستری و ثبت در آینده به متقاضیان می‌فروشند؛ اقدامی که طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جرم محسوب می‌شود.

در حقیقت این فروشندگان که گوشی های iPhone 14 را با وعده ثبت و رجیستری در آینده به مشتریان می‌فروشند قصد دارند با سوءاستفاده از اطلاعات یک مسافر این گوشی ها را رجیستری کنند. البته برخی از خبرها حاکی از آن است که هم‌اکنون حتی امکان ثبت مسافری گوشی های آیفون 14 نیز وجود ندارد.

تاکنون هیچ مدل از گوشی های آیفون ۱۴ رجیستری نشده است

گفتنی است هرچند در آگهی‌های فروش برخی از فروشندگان گوشی آیفون ۱۴ را با عنوان رجیستری شده به مشتریان عرضه می‌کنند، اما سامانه همتا اعلام کرد تا به امروز حتی یکی مدل از گوشی های آیفون ۱۴ را به شکل رسمی یا به شکل مسافری رجیستری و ثبت نکرده است.

در واقع به نظر می‌رسد عرضه‌کننندگان این گوشی ها فقط مراحل اولیه رجیستری در مبادی ورودی و گمرکات را انجام دادند که به معنای رجیستری کامل نبوده و فقط سعی دارند مشتریان را به خرید آیفون ۱۴ ترغیب کنند. این در حالی است که اگر رجیستری گوشی های موبایل به شکل کامل به انجام نرسید، کلیه خدمات اپراتوری آنها پس از یک مهلت زمانی ۳۰ روزه قطع خواهد شد.

برای رجیستری بخشنامه‌ای صادر نشده است

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در این خصوص عنوان کرد موضوع واردات و رجیستری گوشی های آیفون کماکان در معاونت تخصصی و دولت در حال بررسی بوده و تا به امروز هیچ بخشنامه‌ای در این خصوص تصویب نشده است. وی افزود در حال حاضر گوشی های iPhone 14 به شکل قاچاق و با سوءاستفاده از رویه مسافری وارد کشور شده و هیچ کدام از آنها به صورت رسمی به بازار ایران راه پیدا نکردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد