اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واتساپ ساعتی؛ پدیده‌ای جدید که فقط در ایران شاهد آن هستیم!

پس از پدیده اینترنت ساعتی، حالا شاهد واتساپ ساعتی هستیم. این روش جدید فیلترینگ است که فقط در ایران اتفاق می‌افتد. اما ماجرا از چه قرار است؟

به گزارش سایت طلا، پس از پدیده اینترنت ساعتی، حالا شاهد واتساپ ساعتی هستیم. این روش جدید فیلترینگ است که فقط در ایران اتفاق می‌افتد. اما ماجرا از چه قرار است؟

پس از ناآرامی‌های اخیر در ایران، شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی از جمله اینستاگرام و واتساپ فیلتر شدند و دسترسی به آنها فقط با ابزارهای تغییر آی پی و دور زدن فیلترینگ امکان‌پذیر است. از سوی دیگر، محدودیت‌های شدیدی در اتصال به اینترنت به وجود آمده و تقریبا هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۴ شاهد قطعی اینترنت همراه هستیم. اما در یکی دو روز گذشته اتفاق جالبی رخ داده است. در ساعات اولیه صبح چند روز گذشته، برخی کاربران از رفع فیلتر واتس اپ در ایران خبر دادند؛ ولی این اتفاق فقط برای چند ساعت دوام داشت و پس از چند ساعت دوباره واتساپ فیلتر شد. این اتفاق در روز گذشته نیز تکرار شد و برخی کاربران در ساعت‌های اولیه‌ی روز از دسترسی به این پیام رسان خبر دادند.

ماجرای فیلترینگ ساعتی واتساپ چیست؟

این طور به نظر می‌رسد که پس از پدیده‌ی اینترنت ساعتی که از صبح تا بعدازظهر وصل است و از ساعت ۱۶ تا ۲۴ اینترنت همراه ملی می‌شود، حالا دسترسی به پیام رسان واتساپ نیز ساعتی شده است؛ به این ترتیب که در ساعاتی از روز امکان برقراری ارتباط و دسترسی به این پیام رسان به طور موقت وجود دارد، اما پس از ساعاتی دوباره شاهد فیلتر شدن آن هستیم.

این پدیده جدیدی است که فقط در ایران شاهد اجرای آن هستیم و ظاهرا مسئولان مدل عجیبی از فیلترینگ را در ایران پیاده کرده‌اند. این در حالی است که هنوز آینده‌ی فعالیت واتساپ و اینستاگرام در ایران معلوم نیست؛ بعضی‌ها گمانه‌زنی می‌کنند که شاید در روزهای آینده و در صورت آرام شدن اوضاع، این شبکه های اجتماعی رفع فیلتر شوند و به وضعیت قبلی خود برگردند، اما شواهدی هم وجود دارد که به ما می‌گوید ممکن است واتس اپ و اینستاگرام برای همیشه فیلتر باقی بمانند.

وضعیت دسترسی شما به واتساپ چگونه است؟ آیا شما هم می‌توانید در برخی ساعات روز به این پیام رسان دسترسی داشته باشید یا برقراری ارتباط در واتساپ فقط با فیلترشکن امکان‌پذیر است؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد