اونس طلا2333.69
مظنه15,311,000
18 گرم3,534,500
ارزش سکه34,495,683
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

10 تا از عجیب ترین سبزیجاتی که گویا از سیاره دیگری آمده اند + تصاویر

این سبزیجات عجیب و غریب از سراسر جهان می توانند ذهن و کام شما را به طعم ها و تجربیات آشپزی جدید و هیجان انگیز باز کنند. به نظر می رسد که آنها از سیارات بیگانه ناشناخته به زمین آمده اند!

به گزارش سایت طلا، این سبزیجات عجیب و غریب از سراسر جهان می توانند ذهن و کام شما را به طعم ها و تجربیات آشپزی جدید، عجیب و غریب و هیجان انگیز باز کنند. به نظر می رسد که آنها از سیارات بیگانه ناشناخته به زمین آمده اند!

آب و هوای گرمسیری، جغرافیای متنوع و شیوه های باستانی، همه نقش خود را در پرورش این سبزیجات مسحورکننده و مملو از رنگ های زنده به غذاهای سراسر جهان ایفا می کنند.

اگر فکر می کردید سبزیجات کسل کننده هستند تا پایان این مطلب همراه ما باشید:

1 - کلم بروکلی رومانسکو

در حالی که کلم بروکلی ممکن است در فهرست غذای بسیاری از مردم باشد، حتی کسانی که از کلم بروکلی متنفرند، نمی توانند منکر وجود جذابیت خاصی در مورد ترکیب منحصر به فرد و پیچیده بروکلی رومانسکو شوند.

این کلم از لاتزیو ایتالیا سرچشمه گرفته است، جایی که اولین سوابق این سبزی عجیب به قرن شانزدهم بازمی گردد، این سبزی جذاب را می توان به عنوان نقطه ای میان گل کلم و کلم بروکلی توصیف کرد.

گلچه های آن مانند گل کلم ترد هستند اما کمی لطیف ترند. از نظر طعم، کلم بروکلی رومانسکو طعم شیرین‌ و تا حدودی آجیلی دارد و ته مزه ای از کلم بروکلی دارد.

هنگامی که گرم می شود، گلچه های آن طعم شیرینی پیدا می کنند.

2 - نوپالس

این سبزی متعلق به مکزیک است و مملو از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی! بر خلاف ظاهر ناخوشایند آن،بسیار مغذی است.

نوپال ها نوعی کاکتوس هستند که به گلابی خاردار نیز معروف هستند. این سبزی طعمی ملایم و ترش دارد و از نظر بافت بیرونی ترد است و هر لقمه هرچه بیشتر بجوید شبیه ژلاتین می شود. از آن برای استفاده در خورش، مربا، مارمالاد، سوپ و بسیاری از چاشنی های دیگر ایده آل می کند.نوپال همچنین به سالادها طعم می بخشد.

3 - کمانچه ها

کمانچه‌های جذاب یک سبزی تزئینی برای زیباتر کردن ظاهر ظروف مختلف هستند.

این سبزی در سراسر کانادا و سایر نقاط جهان می روید که در حالی که برگ‌های آن هنوز کوچک هستند برای استفاده در آشپزی برداشت می‌شوند.طعم کمانچه ها شبیه تلفیقی از چندین سبزی است. آنها طعمی شیرین و شبیه مارچوبه دارند که با طعم تازه و علف مانند لوبیا سبز ترکیب شده و با رنگ های آجیلی تر و شبیه کلم بروکلی همراه است.

کمانچه ها که به دلیل ترد بودنشان شناخته می شوند، به روش های مختلف در غذاهای آمریکایی و آسیایی استفاده می شوند. سر کمانچه که سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای امگا 3 است، در تارت، کیچ و سالاد استفاده می شود.

4 – سیب زمینی شیرین بنفش

رنگ بنفش پر جنب و جوش سیب زمینی شیرین بنفش به تنهایی کافی است که مسافران غذاخور را از همه اقشار جامعه جذب کند.در حالی که از نظر بافت شبیه به سیب زمینی شیرین سنتی است، سیب زمینی شیرین بنفش معمولاً متراکم تر و نشاسته تر از سیب زمینی شیرین است.به دلیل گوشت خشک‌تر، سیب زمینی‌های شیرین بنفش اغلب برای مدت طولانی‌تری پخته می‌شوند تا طعم آنها کاملاً باز شود.

5- ریشه نیلوفر آبی

ریشه نیلوفر آبی یک گیاه ریشه ای مغذی و سرشار از فیبر است که معمولا در غذاهای چینی، ژاپنی و دیگر غذاهای آسیایی یافت می شود.

این گیاه شبیه سیب زمینی با پوست قهوه ای روشن، صاف و مشخص است.ریشه نیلوفر آبی از نظر بافتی شبیه کرفس است، و بسیار ترد است. طعم آن ملایم، کمی شیرین و در عین حال کمی تلخ است و می توان آن را به صورت خام مصرف کرد. وقتی پخته می شود لطافتی شبیه به سیب زمینی دارد.

6 – خربزه تلخ

در حالی که پوست سبز مواج و زگیل دار آن ممکن است اشتها آور به نظر نرسد، ولی برای کمک به مبارزه با بیماری ها استفاده می شود.این سبزی هر چه بیشتر برسد طعم آن تلخ تر می شود. طعم آن تا حدودی آبکی است، شبیه به طعم خیار، و زمانی که خام باشد ترد است، اما در زمان پخت نرم تر است.برخی طعم خام آن را بسیار تلخ و ناخوشایند می دانند و نمی توانند آن را هضم کنند.

7 - تارو

یک سبزی ریشه دوست داشتنی که در مناطق گرمسیری آفریقا و آسیا رشد می کند، ظاهر خشن و قهوه ای خزدار تارو، در نگاه اول باعث اشتها نمی شود.اما اگر از پوست خارج شود، گوشت شیری رنگ و طعم نشاسته ای سیب زمینی دارد. تارو یک سبزی بسیار متنوع است.که بر اساس آن بسیاری از غذاها و غذاهای خوشمزه تهیه می شود.

تارو، سرشار از فیبر، در بسیاری از غذاهای خوش طعم، از سالاد گرفته تا کاسرول استفاده می شود. از آن را در بستنی، کیک تارو چینی و حتی چای حباب دار تاروی تایوانی نیز خواهید یافت.

8 - ماشوا

ریشه ماشوا که از رشته کوه آند سرچشمه می گیرد، برای قرن ها یک محصول مهم در غذای آمریکای جنوبی بوده است.

یشه ماشوا پس از پخته شدن طعم جالبی دارد. طعمی تند و تا حدودی فلفلی. در واقع، برخی به دلیل طعم آن، حتی به آن "ریشه مارزیپان" لقب داده اند.

مانند سایر سبزیجات ریشه دار، می توان از آن در خورش و غذاهای گوشتی استفاده کرد. همچنین می توان به صورت نازک برش داد و در سالاد استفاده کرد.

9 – سرمهربی

سرمه که با نام شلغم آلمانی نیز شناخته می‌شود، سبزی واقعاً منحصربه‌فرد است که عمدتاً در غذاهای اروپای مرکزی استفاده می شود.

قیافه این سبزی شبیه موجودات فرازمینی است! علیرغم ظاهر عجیبش، سرمه با کلم، گل کلم و کلم بروکلی ارتباط نزدیکی دارد.

از نظر طعم، سرمه تردی مانند کرفس، با طعم ملایم و فلفلی، با ته مزه شیرین دارد. تلاقی بین ساقه کلم بروکلی، تربچه و یک سیب خوشمزه طلایی را تصور کنید، و تصوری تقریبی از مشخصات طعم این سبزی عجیب دارید.

عضوی از خانواده کلم ها به این معنی است که سرمه را می توان در طیف وسیعی از غذاهای دلچسب گوشت و سبزیجات استفاده کرد.

10 - کاساوا

کاساوا دراز از نظر ظاهری استوانه‌ای، خشن و ناهموار است و یک عنصر ضروری در غذاهای سراسر آمریکای لاتین است.

کاساوا زمانی که خام است سمی است، قبل از استفاده در غذاهای باید به درستی پخته و آماده شود.

پس از پخته شدن، طعم ملایم خاکی، با ته مایه آجیلی دارد. در کاساوا هم شیرینی و هم تلخی وجود دارد، هرچند هر دو ظریف.

کاساوا مملو از کربوهیدرات است. این یک سبزی ساده اما فوق العاده متنوع است و برای یافتن آن در دریای کارائیب، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی مشکلی ندارید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد