اونس طلا2343.4
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

داروی جدید برای درمان آلزایمر کشف شد

این دارو در فاز ۳ آزمایش بالینی‌تاثیر مثبتی در کاهش علائم آلزایمر داشته است.

یک داروی جدید برای درمان آلزایمر به نام lecanemab، در فاز ۲ کارآزمایی بالینی اخیر، تاثیر مثبتی در کاهش آلزایمر داشته است. این دارو در فاز ۳ آزمایش بالینی قرار دارد. محققان سازمان آلزایمر نتایج کارآزمایی را معمولی دانستند اما گفتند که به تاثیر این دارو امید دارند و برایشان دلگرم کننده است. برخی از کارشناسان گفته اند که lecanemab فقط علائم را کاهش میدهد و عملکرد مغز را تغییر نمیدهد. اما با این وجود نویدبخش کشف داروهای جدیدتر برای درمان آلزایمر است.

اگرچه همه متخصصان متقاعد نشده‌اند که این دارو یک درمان مؤثر است اما برخی اعتقاد دارند که این داروی جدید برای درمان بیماری آلزایمر در کارآزمایی بالینی اخیر امیدوارکننده بوده است. محققان گفتند که این دارو در فاز ۳ کارآزمایی بالینی به افراد مبتلا به آلزایمر داده شده است و زوال شناختی و عملکرد مغز را تا ۲۷ درصد کاهش داده است.

در بیانیه‌ای، مقامات بنیاد داروی کشف آلزایمر (ADDF) گفتند که یافته‌ها یک اثر متوسط را نشان می‌دهند، اما آنها از کشف این دارو خوشحال هستند. دکتر هوارد فیلیت، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد علمی در این مطالعه گفت: ترکیبی از تغییر نشانه های زیستی ( کاهش آمیلوئید ) به علاوه کاهش سرعت علائم آلزایمر در این مطالعه، اخبار دلگرم کننده ای برای ۵۷ میلیون بیمار مبتلا به آلزایمر در سراسر جهان است.

ما نسبت به آینده خوشبین هستیم زیرا بسیاری از این داروها در حال توسعه هستند و ۷۵ درصد از داروهایی که اکنون تولید شده اند مسیرهای غیرآمیلوئیدی تخریب عصبی را هدف قرار می دهند. سوال این است که آیا این دارو به عملکرد مغز کمک می کند یا خیر. اما اعتقاد بر این است که این پلاک‌ها در ارتباط موثر و تعامل کلی بین سلول‌های مغزی اختلال ایجاد می‌کنند و پاکسازی آنها می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد