اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

8 تا از عجیب ترین اختراعاتی که هیچوقت بدرد نخورد! + تصاویر

هر ساله هزاران حق ثبت اختراع برای اختراعات جدید اعطا می شود به این امید که خالقان خود را ثروتمند کنند و جهان را تغییر دهند.

به گزارش سایت طلا، هر ساله هزاران حق ثبت اختراع برای اختراعات جدید اعطا می شود به این امید که خالقان خود را ثروتمند کنند و جهان را تغییر دهند. در حالی که بسیاری از نوآوری‌ها در طول دهه‌ها - از رایانه‌های شخصی گرفته تا لوازم خانگی مفید - زندگی میلیون‌ها نفر را آسان‌تر کرده است، اما اختراعات بی‌شماری به دلیل ماهیت بی‌معنا یا حتی کاملاً خطرناک‌شان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته‌اند.

در اینجا 10 اختراع عجیب و غریب وجود دارد که در موزه کنجکاوی‌ها به پایان رسید!

1. قفس کودک پنجره شهری

"قفس پنجره ای کودک" که توسط کارمند بهداشت خانم رابرت سی. لافرتی در سال 1913 اختراع شد و با الهام از آگاهی روزافزون از مزایای هوای تازه برای جوانان، به عنوان راه حلی برای آپارتمان های بدون باغ یا فضای باز طراحی شد.

جای تعجب نیست، ایده قرار دادن یک نوزاد برای بازی در قفسی ساخته شده از توری سیمی و آویزان ازچندین طبقه بالاتر از سطح خیابان، برای اکثر والدین بسیار کابوس وار بود.

2. رادیو کلاه قابل حمل

دهه‌ها قبل از اختراع تلفن همراه واکمن، آی‌پاد و تلفن همراه، به دلیل دستگاه‌های حجیم رادیوهای اولیه، ایده توانایی گوش دادن به رادیو در حال حرکت غیرقابل تصور بود. این دستگاه عجیب و غریب که تصور می شد توسط مخترعی در برلین در دهه 1930 ساخته شده بود، اساساً یک کلاه حصیری با دو آنتن بزرگ بود که بالای آن قرار داشت.

این اختراع نه تنها دست و پا گیر بود، بلکه مشکلاتی با سیگنال های رادیویی وجود داشت. اختراع رادیو ترانزیستور در سال 1955 در نهایت انقلابی در گوش دادن به رادیو و موسیقی در حال حرکت ایجاد کرد.

3. ماشین اصلاح انبوه

در اوایل قرن نوزدهم ، با کاهش محبوبیت ریش و سبیل، تراشیدن ریش برای مردان از نظر اجتماعی مقبول تر شد. از آنجایی که چنین مراسم صبحگاهی وقت گیر بود، فرهنگ اصلاح در آرایشگاه ها رایج شد. مشکل این بود که یک آرایشگر در یک زمان فقط می توانست به یک مشتری خدمات ارائه دهد.

راه حل یک «ماشین اصلاح گروهی» بود که می توانست چند مرد را پشت سر هم اصلاح کند این دستگاه از یک تیغه بزرگ برای کوتاه کردن موهای صورت آنها استفاده می شود. این دستگاه در تئوری می توانست 12 مرد را به طور همزمان اصلاح کند.

4. دستکش صورت

این ماسک وهم‌آور یا «دستکش صورت» که در اواخر قرن بیستم در ایالات متحده ساخته شد، برای استفاده توسط خانم‌ها برای زیبایی و حفظ جوانی پوست و همچنین از بین بردن لکه‌ها و عیوب طراحی شده است . شبیه چیزی از یک فیلم ترسناک!

این ماسک که برای اهداف دارویی طراحی شده است، همانطور که توسط مخترع و آسیاب کننده آن مادام هلن ام. رولی ادعا شده است، این ماسک در اصل از لاستیک هندی انعطاف پذیر ساخته شده بود و قرار بود در طول شب استفاده شود. اما نکته نگران کننده این بود که از موادی مانند آزبست، گوگرد و سرب استفاده شد که باعث شد مشکلات پوستی بیشتر از آنچه برای درمان آن ها بود، ایجاد شد.

5. وسیله نقلیه عجیب

Dynasphere که توسط دکتر JA Purves اختراع شده است، که شبیه یک فیلم علمی تخیلی قدیمی است، یک وسیله نقلیه عجیب بود. یک تک چرخ غول پیکر بود که راننده، همراه با مسافر، در کابینی که روی ریل نصب شده بود، نشسته بود! ماشین سرگردان با چرخش چرخ می چرخید و می توانست به حداکثر سرعت 30 مایل در ساعت برسد.

برای تماشاگران، این منظره شبیه یک دونات غول پیکر در حال چرخش در خیابان بود!

6. دوچرخه دوبل حلقه به حلقه

در سال 1905، دهه‌ها قبل از اینکه دوچرخه‌های BMX در هوا حرکت کنند، مخترعی به نام کی لانگ دوچرخه‌ای را ارائه کرد که فکر می‌کرد می‌تواند یک حلقه چشمگیر برای چرخش در یک مسیر دایره‌ای انجام دهد.

لانگ یک دوچرخه دوتایی طراحی کرد که در اصل دو دوچرخه بود که به هم جوش داده شده بودند و یکی برعکس روی دیگری قرار داشت. و سوارکار بین آن دو می نشست. . اطلاعات کمی در مورد آزمایش لانگ وجود دارد، اما نامحتمل بودن طرح به اضافه احتمال آسیب رساندن یا کشتن سوارکار احتمالاً دلیلی بود که اختراع هرگز از مرحله ثبت اختراع عبور نکرد.

7. هدگیر ​گربه ای

دستگاهی که امواج مغزی را اندازه گیری می کردو با حرکت گوش گربه ای نشان می داد!

این هدگیر جدید که در سال 2012 در ژاپن اختراع شد یک هدبند عجیب بود که امواج مغزی را اندازه‌گیری می‌کرد و به گوش‌ها اجازه می‌داد تا به خلق و خوی فرد در آن زمان واکنش نشان دهند.

وقتی افراد آرام هستند، گوش ها آویزان می شوند. هنگامی که هوشیار و متمرکز هستند، به حرکت در می آیند و می چرخند.

8. بالش شترمرغ

بالش شترمرغ، که در سال 2012 در Kickstarter سرمایه‌گذاری شد، طراحی شد تا به کاربر اجازه دهد از دنیا، در هر محیطی که باشد، چه در خانه، چه در سفر یا کار در دفتر، به خوابی عمیق فرو رود!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد