اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هوندا سیویک ۲۰۲۲ آماده ورود به ایران + مشخصات و تصاویر

هوندا سیویک ۲۰۲۲ برای واردات به بازار ایران گزینه بسیار جذابی محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات این سدان ژاپنی آشنا خواهیم شد.

به گزارش سایت طلا، هوندا سیویک ۲۰۲۲ برای واردات به بازار ایران گزینه بسیار جذابی محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات این سدان ژاپنی آشنا خواهیم شد.

هوندا سیویک به عنوان یکی از معروف‌ترین خودروهای خانوادگی در جهان برای حضور در ایران شانس زیادی دارد و گزینه جذابی برای بازار کشورمان محسوب می‌شود. هرچند نسل‌های قبلی آن در بازار ایران عرضه شدند، اما این خودرو نتوانست به یک خودرو پرتیراژ در بازار ایران تبدیل شود. در همین راستا اکنون بار دیگر با توجه به آزادسازی واردات و تعرفه ۲۰ هزار دلاری این خودرو ژاپنی نیز می‌تواند به بازار ایران راه پیدا کند.

در حال حاضر هوندا سیویک ۲۰۲۲ در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله در کشور عمان با قیمت کمتر از ۱۸ هزار دلار به فروش می‌رسد و واردکنندگان می‌توانند آن را به عنوان یک خودروی وارداتی جذاب به بازار ایران نیز عرضه کنند. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات این خودرو ژاپنی آشنا خواهیم شد.

معرفی هوندا سیویک ۲۰۲۲

بخش طراحی

هوندا در سال ۲۰۲۱ از نسل یازدهم سیویک در دو مدل بدنه هاچ بک و سدان خانوادگی پرده برداشت. مدل سدان هوندا سیویک ۲۰۲۲ حدود ۱۱.۵ سانتی‌متر از مدل هاچ‌بک کشیده‌تر بوده و ارتفاع بخش دماغه آن نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا کرده تا هندلینگ و جذابیت بیشتری داشته باشد. با توجه به اینکه فقط مدل سدان این خودرو با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار در بازار کشورهای خلیج فارس به فروش می‌رسد، در این مقاله نسخه سدان آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

طراحان با استفاده از حجم‌پردازی منطقی و مناسب توانستند هوندا سیویک ۲۰۲۲ را عضلانی‌تر کرده و جذابیت آن را افزایش دهند. در نمالی جلو هرچند چراغ‌های آنچنان مدرن به چشم نمی‌آیند، اما کماکان جذاب بوده و هماهنگی مناسبی با خودرو دارند. طراحان با هواکش بزرگ میانه سپر و پس‌زمینه مشکی رنگ مه‌شکن‌ها در کنارها توانستند این خودرو را بیش از پیش خشن کنند.

چراغ‌های عقب این سدان ژاپنی نیز کمی قدیمی به چشم می‌آید و به چراغ‌های پشت هیوندای سوناتا ۲۰۱۶ شباهت دارد، اما کماکان قابل قبول بوده و نمی‌توان از آن ایراد گرفت. به طور کلی این خودرو در طراحی بیرونی در سطح مناسبی قرار داشته و یک خودرو جذاب محسوب می‌شود.

هنگام ورود به کابین هوندا سیویک ۲۰۲۲ با طراحی ساده مواجه هستیم که طراحان با یک قطعه توری مانند مشبک دریچه‌های تهویه را پوشانده‌اند و با جوی استیک‌هایی که در این توری قرار دارند نیز می‌توان جهت وزش باد تهویه را تنظیم کرد. اکثر مدل‌های هوندا سیویک ۲۰۲۲ با تریم داخلی مشکی رنگ روانه بازار شدند که تزئینات کرومی و برخی قطعات پیانو بلک باعث جذابیت نمای داخلی شده است.

هوندا سیویک ۲۰۲۲ از متریال داخلی با کیفیتی بهره می‌برد. کابین این خودرو نیز جادار بوده و سرنشینان با قد کمتر از ۱۹۰ سانتی‌متر در ردیف عقب با مشکل کمبود فضا مواجه نخواهند شد. همچنین صندوق عقب این خودرو فضایی برابر برا ۵۲۵ لیتر را به همراه دارد؛ این میزان فضا از صندوق عقب سمند که به عنوان یکی از جادارترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود نیز بیشتر است.

مشخصات فنی هوندا سیویک ۲۰۲۲

هوندا سوییک ۲۰۲۲ مدل ال ایکس اسپرت در بازار خاورمیانه با پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به فروش می‌رسد. این پیشرانه قادر است قدرتی برابر با ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ نیوتن‌متر را به تولید برسد. قدرت تولیدی نیز توسط گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته چنین قوای محرکه‌ای نمی‌تواند چابکی زیادی را به همراه داشته باشد، اما این خودرو به خوبی به نیازهای خانوادگی پاسخ می‌دهد و رانندگی نسبتا مناسبی را نیز به همراه دارد.

هوندا سوییک ۲۰۲۲ ظرف مدت ۱۱.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و به همین دلیل نسبت به بسیاری از خودروهای خانوادگی که در بازار ایران وجود دارد سریع‌تر است. از این رو اگر مشتریان این خودرو خانواده‌ها باشند، می‌توان گفت شتاب آن در سطح مناسبی قرار دارد.

هوندا سوییک ۲۰۲۲ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است. ضمن اینکه هوندا سوییک با این میزان مصرف سوخت یک خودرو کاملا مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. همچنین طراحان برای آن باک ۴۷ لیتری را در نظر گرفتند. سیستم تعلیق این خودرو در جذب ضربه‌های جاده در سطح مناسبی قرار داد و کیفیت سواری و هندلینگ آن نیز متعادل است.

جدول مشخصات فنی

نوع پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی
حداکثر قدرت ۱۲۳ نیوتن‌متر
حداکثر گشتاور ۱۵۱ نیوتن‌متر
نوع گیربکس اتوماتیک AT
انتقال قدرت محرک جلو
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۱.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۵.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم باک ۴۷ لیتر

امکانات رفاهی و ایمنی

هوندا سیویک 2022 در مدل ال ایکس اسپرت یک نسخه میان‌رده بوده و از امکانات سطح بالایی بهره نمی‌برد. از امکانات این نسخه می‌توان به ترمزهای ضد قفل ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری دینامیک، 4 ایربگ، یو اس بی، تهویه تنظیم دستی صندلی‌ها، بلوتوث، آینه‌های جانبی تاشونده و کروز کنترل اشاره کرد. از این رو اگر این نسخه از هوندا سیویک به بازار ایران راه پیدا کند، نسبت به رقبا از لحاظ امکانات در سطح پایین‌تری قرار خواهد گرفت.

جمع‌بندی

در شرایطی که مزدا ۳ نیو با طراحی قدیمی خود با قیمت بسیار زیادی در بازار ایران حضور دارد، عرضه رقبایی چون هوندا سیویک ۲۰۲۲ باعث متعادل‌سازی قیمت‌ها خواهد شد و می‌تواند به بازار سدان‌های ایران رونق بخشد. با توجه به اینکه قیمت این خودرو در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود ۵۵۰ میلیون تومان است، با در نظر گرفتن تعرفه‌های واردات و سایر هزینه‌ها قیمت آن در بازار ایران حدود ۹۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

به طور کلی هوندا سیویک ۲۰۲۲ به عنوان یک سدان خانوادگی از ظاهری جذاب، کابین و صندوقی جادار و پیشرانه‌ای نسبتا مناسب بهره می‌برد و با چنین مزایای می‌تواند به خوبی به نیاز مشتریان ایرانی پاسخ دهد و پس از عرضه به بازار ایران حضور موفقی را تجربه کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد