اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این 10 پرنده زیباترین پرنده های جهان معرفی شدند + تصاویر

زیباترین پرنده جهان کدام است؟ چه کسی می تواند به این سوال پاسخ دهد؟ هیچ کس، زیرا اکثر پرندگان در این دنیا زیبا هستند.

به گزارش سایت طلا، زیباترین پرنده جهان کدام است؟ چه کسی می تواند به این سوال پاسخ دهد؟ هیچ کس، زیرا اکثر پرندگان در این دنیا زیبا هستند. با این حال، برخی از گونه ها قطعا ویژگی های قابل توجهی دارند که می تواند از بقیه بالاتر باشد. در اینجا لیستی از 10 پرنده زیبای جهان را مشاهده می کنید.

سنبل ماکائو

سنبل ماکائو با طول چشمگیر 100 سانتی متر، بزرگترین گونه طوطی پرنده در جهان است. آنها در مناطق نیمه باز و علفزارهای ساوانا در شمال برزیل زندگی می کنند. جمعیت آنها در چند سال گذشته کاهش یافته است. امروزه کمتر از 5000 ماکائو سنبل در جهان باقی مانده است. از دست دادن زیستگاه و شکار تهدیدهای اصلی سنبل ماکائو هستند.

این پرنده علاوه بر اندازه بزرگ، به خاطر پرهای آبی کبالتی چشمگیر خود با حلقه های زرد روشن در اطراف چشم مشهور است. با توجه به این رنگ‌بندی خیره‌کننده، ماکائوی سنبل را «ماکائو آبی» نیز می‌نامند. آنها همچنین دارای دم بلند زیبا و منقار سیاه قوی و منحنی هستند.Hyacinth Macaws با آموزش مناسب می تواند یک حیوان خانگی عالی باشد.

اردک چوبی

اردک چوبی احتمالاً رنگارنگ ترین پرنده آبی در جهان است. پرنده نر دارای سر و تاج فلزی و سبز مایل به ارغوانی است. شکم آنها سفید و سینه آنها قرمز تیره است. در امتداد گردن، نوارهای سفید و جذاب و باریکی دارند. بال های آنها به رنگ آبی و مشکی طرح دار است.

اردک های چوبی ماده به اندازه نرها رنگارنگ نیستند. آنها سر خاکستری مایل به قهوه ای، شکم سفید و سینه خالدار سفید دارند. پرنده نر از پرهای رنگارنگ خود برای جذب پرنده ماده در فصل تولید مثل استفاده می کند.اردک های چوبی در مرداب ها، باتلاق های جنگلی و نهرهای سرتاسر آمریکای شمالی زندگی می کنند.

واکسینگ بوهمی

Bohemian waxwing یک پرنده آوازخوان با جثه متوسط با سر کاکلی مشخص و ماسک های سیاه است. آنها به طور کلی قهوه ای مایل به خاکستری هستند و بال ها دارای لبه های سفید و زرد هستند. بنابراین، واکسوینگ بوهمی یکی از زیباترین پرندگان رهگذر در جهان است.

موم های بوهمی در جنگل های شمالی در سراسر آمریکای شمالی و اوراسیا، بیشتر در کانادا و آلاسکا زندگی می کنند. آنها عمدتاً از حشرات و انواع توت ها تغذیه می کنند.

آبی جی

پرندگان آبی یکی از باهوش ترین و زیباترین پرندگان جهان هستند. آنها در سراسر جنگل های شرق و مرکزی آمریکای شمالی یافت می شوند. جیزهای آبی دارای پرهای خیره کننده آبی، سفید و سیاه هستند. متمایزترین ویژگی این پرنده آوازخوان صداهای پر سر و صدای "جی جی" آن است. آنها همچنین می توانند ندای گونه های دیگر پرندگان را تقلید کنند.

علاوه بر ظاهر چشمگیر، جیزهای آبی به دلیل هوش و ذکاوت خود مشهور هستند. آنها ممکن است لانه و تخم پرندگان دیگر را بدزدند. ژی های آبی نیز صدای شاهین ها را تقلید می کنند تا پرندگان دیگر را فریب دهند.

پافین آتلانتیک

آتلانتیک پافین یک پرنده دریایی کوچک و سازگار است که در سراسر سواحل شمال ایالات متحده و شرق کانادا یافت می شود. پفین های اقیانوس اطلس بیشتر عمر خود را در دریا می گذرانند. پرهای مقاوم در برابر آب آنها بدن آنها را هنگام شنا گرم نگه می دارد. آنها بال های خود را به هم می زنند تا روی سطح و زیر آب شنا کنند.

پافین های اقیانوس اطلس قابلیت غواصی بسیار خوبی دارند. آنها می توانند در غواصی تا 60 متر برسند. آنها معمولاً مارماهی های شنی، کاپلین ها و هیک ها را شکار می کنند. پفین های اقیانوس اطلس نیز پروازهای بسیار خوبی هستند. آنها می توانند با بال زدن تا 400 بار در دقیقه به سرعت 55 مایل در ساعت برسند.پفین های اقیانوس اطلس می توانند بین 10 تا 30 ماهی را در منقار بزرگ خود بار کنند.

توکان منقاردار

توکان منقاردار از جمله پرندگانی است که شگفت‌انگیزترین نوک را در جهان دارد. آنها منقار بزرگ و چند رنگی دارند که طول آن به 20 سانتی متر می رسد. توکان منقاردار به دلیل منقار رنگارنگی که دارد به توکان منقار رنگین کمانی نیز معروف است. منقار آنها مخلوطی از رنگ های سبز، قرمز و زرد است.

با وجود ظاهر سنگین، منقار توکان نوک‌دار توخالی و سبک است. از یک نوع پروتئین به نام کراتین ساخته شده است.

توکان نوک‌دار پرندگان بسیار اجتماعی هستند. آنها گله های کوچکی را تشکیل می دهند که شامل حداکثر سی پرنده است. آنها در سوراخ های طبیعی درختان زندگی می کنند. رژیم غذایی آنها عمدتاً شامل حشرات، مارمولک ها و تخم مرغ است.

طاووس

سه نوع طاووس در جهان وجود دارد: طاووس هندی، کنگو و طاووس سبز. طاووس هندی رایج ترین نوع طاووسی است که در سراسر جهان یافت می شود. طاووس ها (پرندگان نر) به خاطر نمایش رنگارنگ پرهای دم رنگین کمانی خود مشهور هستند.

طول طاووس تا 5 فوت می رسد که آن را به یکی از بزرگترین پرنده های پرنده در جهان تبدیل می کند. در واقع دم بلند طاووس 60 درصد طول کل آن را تشکیل می دهد. نمایش رنگارنگ پر دم طاووس احتمالا زیباترین نمایش خواستگاری در میان خانواده پرندگان است.در نمایش خواستگاری، طاووس پرهای دم عظیم خود را برای نمایش نقش ها و خال های چشمی رنگارنگ باز کرد.

فلامینگو

فلامینگو احتمالاً شناخته‌شده‌ترین پرنده موج‌سواری در جهان است. پرهای خیره کننده قرمز-بنفش خود فلامینگو را در میان پرندگان خاص می کند. 6 گونه مختلف فلامینگو در جهان وجود دارد. آنها در همه قاره ها به جز قطب جنوب یافتند.

طول فلامینگو بالغ 4-5 فوت و وزن آن تا 3.6 کیلوگرم است. گردن آنها بلند و لاغر است و منقاری متمایز به سمت پایین و خمیده دارد. پاهای فلامینگوها نیز بسیار بلند است و اندازه آن بین 30 تا 50 اینچ است. پاهای بلند و منقار مخصوص به آنها اجازه می دهد تا ماهی های کوچک، لاروها و پلانکتون ها را از گل صید کنند.

طوطی سرخ دم بلند امریکایی

ماکائو اسکارلت یکی از زیباترین و بزرگترین اعضای خانواده ماکائو است. آنها در جنگل های مرطوب و همیشه سبز در سراسر آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می کنند. آنها به خاطر پرهای رنگارنگ خود مشهور هستند. آنها دارای پرهای قرمز روشن با پشت آبی هستند. بال های بالایی آن ها زرد و دارای لبه های سبز است.

منقار قوی و خمیده یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه ماکائو قرمز مایل به قرمز است. قسمت بالایی آن سفید و نوک آن سیاه است. طول یک ماکائو قرمز بالغ بین 80 تا 90 سانتی متر و وزن آن تا 1.5 کیلوگرم است. ماکائوهای اسکارلت نیز برای مدت طولانی زندگی می کنند. طول عمر آنها 40-50 سال است.

ماکائوی باشکوه و سرخ مایل به قرمز نیز جزو باهوش ترین پرندگان جهان است. گفته می شود که یک ماکائو به خوبی آموزش دیده حتی می تواند رنگ ها و اشکال را تشخیص دهد.

قرقاول طلایی

قرقاول های طلایی به خاطر پرهای رنگی درخشان خود مشهور هستند. آنها یک تاج زرد طلایی زیبا دارند که نوک آن قرمز است. قسمت زیر آنها قرمز روشن و صورت است. آنها همچنین دارای پرهای شانه ای تیره و قرمز رنگ و دم بلند قهوه ای کم رنگ هستند.

رقاول های طلایی نر رنگارنگ تر از نرها هستند. آنها سینه و پهلوهای قرمز متمایز دارند. پرهای دم مرکزی آنها نیز دارای لکه های سیاه چشمگیر است. برخلاف قرقاول‌های نر، ماده‌ها پرهای قهوه‌ای خال‌دار تری دارند.

قرقاول های طلایی در جنگل های انبوه و جنگل های غرب و مرکزی چین زندگی می کنند. قرقاول های طلایی نر درازتر از ماده ها هستند. قد نر بالغ معمولاً تا 42 اینچ می رسد. جالب اینجاست که دم دو سوم طول کل بدن آن را تشکیل می دهد. قرقاول طلایی در پرواز ضعیف هستند و بیشتر وقت خود را روی زمین می گذرانند. آنها عمدتا از انواع توت ها، دانه ها و حشرات تغذیه می کنند.

سخن پایانی

حدود 10000 گونه پرنده در جهان وجود دارد. هر گونه از بسیاری جهات منحصر به فرد است. آنها از نظر زیبایی پر، اندازه، تماس، رفتار مهاجرتی و تغذیه متفاوت هستند. بنابراین، وقتی در مورد زیباترین پرندگان جهان صحبت می شود، افراد مختلف نظرات متفاوتی دارند. زیرا زیبایی از نظر افراد مختلف متفاوت است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد