اونس طلا2337.71
مظنه14,971,000
18 گرم3,456,000
ارزش سکه33,729,663
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,150,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

۶ مزیت شگفت انگیز گوش دادن به موسیقی

موسیقی با روح ما ارتباط برقرار می کند و فواید متعددی هم از نظر عصبی، هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی دارد.

موسیقی با روح ما ارتباط برقرار می کند و فواید متعددی هم از نظر عصبی، هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی دارد. گوش دادن به موسیقی نواحی از مغز مرتبط با حافظه، استدلال، گفتار، احساسات و پاداش را دوباره فعال می کند.

سایت طلا ، شش مزیت گوش دادن به موسیقی را برای شما در این مقاله جمع آوری کرده است.

افزایش خلاقیت

موسیقی ای که دوست دارید مانند غذای روح شماست. ما از لحاظ عاطفی با موسیقی ارتباط برقرار میکنیم. تنظیم ظریف و منظم نت ها در یک قطعه موسیقی پیوند عمیقی با روح ما دارد. زمانی که بدن ما بی انگیزه میشود ، یک موسیقی خوب انگیزه ما را بالا میبرد.

به همین دلیل است که بسیاری از هنرمندان، دانشمندان، جراحان، فیلسوفان عاشق گوش دادن به موسیقی هستند .

جراح مغز و اعصاب افسانه ای، بن کارسون اغلب در طول عمل جراحی خود به موسیقی گوش میداد.

تغییر خلق و خو

محققان دریافتند که گوش دادن به موسیقی به افراد کمک می کند تا برانگیختگی عاطفی و خلق و خوی خود را برای رسیدن به خودآگاهی تنظیم کنند. موسیقی باعث کاهش اضطراب می شود.

همه ما در موقعیتهایی بودهایم که روزهای سختی را سپری میکردیم که با گوش دادن به آهنگ مورد علاقهمان به آرامش رسیدیم. اگرچه موسیقی مشکلات را از بین نمی برد اما مطمئناً روحیه ما را تغییر میدهد.

موسیقی ما را هدفمند می کند

وقتی با دیگران سرود ملی کشورمان را میخوانیم احساس قدرت میکنیم. صدا به معنای وحدت وهدف است. چینش ظریف ابیات و ملودی قلب ما را می شکافد و ما را به دیگران پیوند می زند .

مجالس مذهبی هم همین آثار را برای ما دارد. وقتی یک آهنگ معنوی بزرگ خوانده می شود و جمعیت با هم زمزمه می کنند یا می خوانند، احساس می کنیم همه یک روح هستیم درچند بدن. دو نفر که به یک آهنگ عاشقانه گوش می دهند پیوند قلبی آنها قویتر میشود.

ورزش بیشتر و مؤثر

ورزش موثر بدن و ذهن را درگیر می کند. ما انسان هستیم و گاهی اوقات خسته و بی انگیزه می شویم. کسانی که در حین تمرین به موسیقی گوش میدهند بیشتر میتوانند انگیزه خودشان را حفظ کنند. کسانی که تمرین های خودشان را با موسیقی همگام میکنند، اکسیژن کمتری مصرف میکنند که باعث میشود بهترین عملکرد را داشته باشند.

کاهش استرس

با استناد به مطالعات انجام شده به ترتیب موسیقی آرامش بخش، صدای موج آب و موسیقی خوانندگان باعث کاهش سطح استرس میشود. گوش دادن به یک قطعه زیبا از موسیقی در ابتدای روز باعث می شود کنترل بهتری بر احساسات خودتان در طول روز داشته باشید.

مطالعه بهتر

همه افراد در مورد استفاده از موسیقی هنگام مطالعه نظرات متفاوتی دارند. برخی آن را مفید می دانند در حالی که برخی دیگر میگویند که تمرکز آنها را بهم میزند. اینکه موسیقی به تمرکزشما در مطالعه کمک می کند یا نه، معمولاً به نوع موسیقی بستگی دارد. آیا آرام است؟ آیا موسیقی است که دوست دارید به آن گوش دهید؟ یا فقط یک آهنگ است که شخص دیگری برای شما فرستاده است؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد