اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خودروهای وارداتی از دی ماه به ایران می آیند + جزییات

طبق اعلام رئیس مجمع واردات، خودروهای وارداتی از دی ماه به ایران می آیند. آیا این تاریخ قطعی است و خودروهای وارداتی به زودی عازم بازار می‌شوند؟

به گزارش سایت طلا، طبق اعلام رئیس مجمع واردات، خودروهای وارداتی از دی ماه به ایران می آیند. آیا این تاریخ قطعی است و خودروهای وارداتی به زودی عازم بازار می‌شوند؟

بحث واردات خودرو مصداق بارز کلاف سردرگم و پیچیده‌ای است که نمی‌توان آن را سامان بخشید یا حتی به مثابه گره کوری است که هیچ دندانی نمی‌تواند آن را باز کند. چندی پیش آیین نامه واردات منتشر شد و نقطه آغازین ورود خودروهای خارجی به کشور را آذر ماه اعلام کردند.

سرانجام خودروهای وارداتی از دی ماه به ایران می آیند

هم اکنون رئیس مجمع واردات اظهار داشته دولت باید مراقب واردات خودرو باشد و منافع مردم را حفظ کند. به گفته ایشان اگر تمامی مراحل بر اساس پیش بینی‌ها جلو برود، خودروهای وارداتی به احتمال زیاد از دی ماه سال جاری راهی بازار خواهند شد. اما چرا تاریخ ورود خودروهای خارجی مدام تغییر می‌کند؟

علیرضا مناقبی در خصوص واردات و تاریخ دقیق آن خاطرنشان کرده که هم اکنون امکان واردات خودرو وجود دارد و از ابتدای مهر ماه این امکان وجود داشته اما چون شرکت‌های واردکننده باید مطابق با قانون مراحل ثبت سفارش را طی کنند و مراحل تخصیص ارز را از سر بگذرانند، تاریخ مذکور به تعویق افتاده است.

به بیان وی اگر همه چیز مطابق میل انجام شود، اولین محموله خودروهای وارداتی از دی ماه تحویل بازار داده می‌شود. مناقبی پیرو ممنوعیت‌های چهار ساله واردات خودرو و آزادسازی این ممنوعیت‌ها گفت:

حدود چهار سال از ممنوعیت واردات خودرو گذشته و متاسفانه واردات خودرو، از یک مسأله کوچک و متعارف در تجارت بین المللی تبدیل به یک ابرمسأله شده است. واقعیت این است که در طول سال‌های گذشته اهتمام ویژه‌ای نسبت به آرا و نظرات نخبگان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی صورت نگرفته و تصمیم گیری‌ها منطبق با واقعیت جامعه نبوده است. به همین دلیل است که معتقدم موضوعاتی که به سادگی قابل رفع و رجوع بوده‌اند، تبدیل به ابرمسأله شده‌اند.

به عقیده رئیس مجمع واردات، ورود خودروهای خارجی باید به گونه‌ای انجام شود که بتوان جلوی رانت را گرفت. اگر جلوی رانت و رانت خواری گرفته نشود ضررهای اقتصادی بیشتری به مردم تحمیل می‌شود. ایشان همچنین تأکید کرده باید واردات خودرو به نحوی باشد که عموم مردم از آن سود ببرند. مناقبی همچنین افزود:

متاسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم اعظای مجوزها و رفع ممنوعیت‌ها به اسم مردم ولی به کام دولت یا به کام برخی گروه‌‌های نزدیک به قدرت اتفاق می‌افتد. بنابراین باید از تجربه‌های گذشته درس گرفت و مراقب بود منافع مردم در این میان لحاظ شود. لازمه این کار این است که تشکل‌های اقتصادی تخصصی مربوطه که از بدنه بخش خصوصی تشکیل شده‌اند در مسیر تصمیم سازی و تصمیم گیری و اجرای آیین نامه قرار گیرند.

رئیس مجمع واردات همچنین در خصوص واردات خودروهای لوکس خاطرنشان کرد که در واردات خودرو به کشورمان صحبت بر سر واردات خودروهای لوکس و خودروهای دست دوم نیست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد