اونس طلا2337.71
مظنه14,971,000
18 گرم3,456,000
ارزش سکه33,729,663
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

امین تارخ بر اثر بیماری قلبی درگذشت

امین تارخ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان، بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

به گزارش سایت طلا، امین تارخ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان، بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

امین تارخ در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرد.

متأسفانه بعد از گذشت چند روز از بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان، این بازیگر نام آشنا روز شنبه دوم مهر ۱۴۰۱ فوت کرد.

فاطمه نوری مسئول روابط عمومی بیمارستان، ضمن تأیید خبر فوت امین تارخ و تسلیت به خانواده این هنرمند و جامعه هنری کشور، گفت: این هنرمند به دنبال ایست کامل قلبی و تنفسی توسط آمبولانس به اورژانس بیمارستان منتقل و بلافاصله تحت عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته قرار گرفت.

وی افزود: پس از یک ساعت عملیات احیا، ضربان قلب فعال شد و احتمالاً به علت طولانی بودن مدت ایست قلبی تتفسی، تنفس بیمار با دستگاه صورت گرفت و هوشیاری بیمار بسیار پایین بود.

نوری گفت: در بررسی‌های قلبی، سکته قلبی وسیع عامل ایست قلبی تنفسی بیمار بوده است.

نیما تارخ فرزند این بازیگرگفت، خاکسپاری پدرش ساعت ۱۰ صبح روز چهارم مهرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام خواهد شد.

تارخ که متولد سال ۱۳۳۲ بود، در بیش از چهار دهه بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون در آثار مطرحی به ایفای نقش پرداخت. شروع فعالیت این بازیگر در سینما با بازی در فیلم «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی بود و از دیگر آثارش به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی، «مجسمه» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی می‌توان اشاره کرد.

یکی از نقش‌های ماندگار او «ابن سینا» بود و نیز سریال‌های «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» که خاطراتی را ماندگار کرده است.

تارخ در تئاتر هم حضور پرنگی داشته که به نمایش‌های «اتللو»، «ارثیه ایرانی»، «الکترا»، «بکت» می‌توان اشاره کرد. او چند سال قبل در فیلم تئاتری با نام «ْآیینه‌های روبرو» به کارگردانی محمد رحمانیان هم بازی کرد ولی سال‌ها بود که حضوری در تئاتر نداشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد