اونس طلا2211.85
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

توییت جنجالی ایلان ماسک درباره اینترنت ماهواره‌ای در ایران

ایلان ماسک در توییتر مدعی شده است که برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران برای دریافت مجوز معافیت از تحریم‌های آمریکا خواهد رفت.

به گزارش سایت طلا، ایلان ماسک در توییتر مدعی شده است که برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران برای دریافت مجوز معافیت از تحریم‌های آمریکا خواهد رفت.

چند روز پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد که ایلان ماسک با اعتماد به نفس از ارائه اینترنت در قطب جنوب صحبت کرده بود. حالا توییت ایلان ماسک در واکنش به کاربران ایرانی توییتر خبرساز شده است. او نوشته است: «استارلینک برای معاف شدن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران اقدام خواهد کرد.»

ماجرای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک این روزها در صدر اخبار فناوری است و هر روز جنبه‌ای تازه از آن در معرض توجه قرار می‌گیرد.

در جریان جنگ اوکراین برای نخستین بار به شکل جدی امکان استفاده از این تکنولوژی در معرض آزمایش قرار گرفت و واکنش روسیه نشان می‌دهد که از این آزمایش سربلند بیرون آمده است.

دیپلمات‌های روسیه در سازمان ملل به شکل غیرمستقیم حتی صحبت از منهدم کردن ماهواره‌های ایلان ماسک کردند. کنستانتین وورونتسوف، نماینده کشور روسیه در کارگروه منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی در سازمان ملل گفت: «در اینجا قصد داریم به روند بسیار خطرناک استفاده غیر صلح‌آمیز از تکنولوژی‌های فضایی اشاره کنیم که در جریان اتفاقات اوکراین به صورت جدی شکل گرفته است. به طوری که ایالات متحده آمریکا و متحدینش به تازگی به طور گسترده اقدام به استفاده از تاسیسات و زیرساخت‌های غیرنظامی فضایی با هدف مداخله در جریان اتفاقات اوکراین گرفته‌اند. بر این اساس، ممکن است این تاسیسات غیرنظامی، هدف بعدی روسیه باشند!»

در ایران هم از زمان مطرح شدن طرح صیانت بحث امکان استفاده از این فناوری جدید مطرح شده است. برای نمونه محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر پیشین ارتباطات درباره فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین در شبکه اجتماعی خود نوشت: «امروز در فضای مجازی مولفه‌ی «قدرت» با ارائه خدمت بهتر به مردم حاصل می‌شود. اگر شما خدمت مناسب (البته مناسب از دیدگاه مردم) برای آن‌ها فراهم نکنید، دیگران خواهند کرد.»

ایلان ماسک تا پیش از این درباره احتمال ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران سکوت کرده بود و عملا این احتمال نزدیک به صفر دیده می‌شد. اما در توییت جدید صحبت از امکان ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در صورت اجازه دولت آمریکا به میان آمده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد