اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهترین فصل برای سفر به ارمنستان چه زمانی است؟ + تصاویر

اگر می‌خواهید به کشور ارمنستان سفر کنید، بهتر است بدانید که بهترین زمان سفر به ارمنستان چه تایمی است تا بهترین سفر خود به ارمنستان را تجربه کنید.

به گزارش سایت طلا، اگر به کیفیت سفر خود اهمیت می‌دهید باید برای شما مهم باشد که چه زمان از سال به کشور موردنظر خود سفر کنید؛ زیرا شرایط آب‌وهوایی روی کیفیت سفر شما تأثیرگذار خواهد بود، کشور ارمنستان نیز یکی از کشورهای توریستی خاورمیانه محسوب می‌شود که سالانه سیل عظیمی از گردشگران را میزبانی می‌کند، اگر شما نیز می‌خواهید به کشور ارمنستان سفر کنید، بهتر است بدانید که بهترین زمان سفر به ارمنستان چه تایمی است تا بهترین سفر خود به ارمنستان را تجربه کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

بهترین زمان سفر به ارمنستان فصل تابستان است

در فصل تابستان شهرهای ارمنستان از دمای متعادلی برخوردار هستند و می‌توانند یک تابستان رویایی را برای شما به ارمغان بیاورند، تورهای تابستانی ارمنستان از 11 خرداد آغاز شده و در 9 شهریور نیز پایان می‌یابند که شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و به این کشور سفر کنید.

همچنین لازم به ذکر است که در فصل تابستان این کشور پر از گردشگر خواهد شد و می‌توان گفت که این فصل شلوغ‌ترین زمان برای مسافرت محسوب می‌شود، همین امر کافی است که قیمت‌ها در این کشور نجومی شود و افزایش پیدا کند، اگر قصد دارید که یک سفر ارزان و اقتصادی داشته باشید بهتر است که در تابستان به ارمنستان نروید.

البته ممکن است که تفاوت قیمتی خیلی فاحش نباشد؛ اما به هر شکلی شاهد افزایش قیمت هستیم، یکی از چیزهایی که با افزایش قیمت همراه است قیمت اقامت در این کشور است و اجاره‌بها هتل‌ها افزایش پیدا خواهد کرد؛ واحد پول ارمنستان از ریال ایران بی‌ارزش‌تر است، بنابراین این تغییر قیمت خیلی تأثیرگذار هم نخواهد بود.

فصل بهار کشور ارمنستان

بعد از تابستان این بهار است که بیشترین تعداد گردشگران را به خود دیده است، در فصل بهار در کمترین میزان ممکن دمای ارمنستان به 10 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید، و در بیشترین حالت شما شاهد دمای 28 درجه سانتی‌گراد خواهید بود.

همان‌طور که می‌دانید فقط دما روی آب‌وهوا تأثیرگذار نیست؛ بلکه میزان رطوبت هوا نیز بسیار مهم است، درصورتی‌که رطوبت هوا بالا باشد دمای 20 درجه نیز بسیار گرم و طاقت‌فرسا خواهد بود، به همین دلیل قبل از آغاز سفر حواستان به رطوبت هوا نیز باشد.

خوشبختانه رطوبت هوا در ارمنستان آن‌قدر بالا نیست همین دلیل باعث شده تا شاهد یک آب‌وهوای خوب و معتدل در فصل بهار داشته باشیم، در این فصل نیز شاهد افزایش قیمت خدمات در ارمنستان هستیم؛ اما این تغییرات به‌اندازه تابستان نخواهد بود و قابل‌تحمل است.

فصل پاییز ارمنستان

دمای این کشور در فصل پاییز در کمترین حالت خود به 9 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و بیشتر از دمای 32 درجه سانتی‌گراد را نخواهد دید و می‌توان گفت که ارمنستان پاییزهای سرد و خنکی را دارد، با وجود پوشش گیاهی بالا در شهرهای ارمنستان شاهد یک پاییز زیبا و دلچسب خواهیم بود.

با آغاز فصل پاییز و ریزش برگ‌ها شاهد پوست‌اندازی و تغییر رنگ شهر هستیم، پاییز رنگ شهرهای ارمنستان را نارنجی خواهد کرد که معماری و زیبایی شهرهای ارمنستان را دوچندان خواهد کرد، اگر به این فصل علاقه دارید می‌توانید یک پاییز متفاوت را در ارمنستان تجربه کنید.

با وجود زیبایی ارمنستان در فصل پاییز گردشگران زیادی به این کشور سفر نمی‌کنند، به همین دلیل این تایم از سال شهرها خلوت‌تر خواهد شد و قیمت‌ها نیز به حالت اولیه خود باز خواهند گشت، اگر دوست دارید جایی که می‌روید خلوت باشد پاییز بهترین زمان ممکن است؛ زیرا هرچقدر که زمان بگذرد هوا نیز سردتر خواهد شد و فرصت گردش کمتری پیدا خواهید کرد.

فصل زمستان ارمنستان

ارمنستان به علت اینکه یک کشور کوهستانی به‌حساب می‌آید زمستان‌های سردی دارد، در فصل زمستان بیشترین دمایی که در حالت عادی تجربه خواهید کرد 10 درجه سانتی‌گراد است، این در حالی است که دما در حالت عادی به منفی 2 درجه سانتی‌گراد نیز خواهد رسید.

به علت سردی هوا مردمان عادی به این کشور سفر نمی‌کنند؛ اما ارمنستان در فصل زمستان مناسب دوستداران ورزش‌های زمستانی است؛ زیرا این کشور پیست‌های اسکی متنوعی دارد که می‌توانید تجربه اسکی روی برف را در کوه‌های زیبا قفقاز نیز تجربه نمایید.

اگر از سرما فراری نیستید هرساله با بارش برف شهرها شکل تازه‌ای به خود می‌گیرند و سفیدی پوشیده شده روی ساختمان‌ها زیبایی شهر را دوچندان کرده است، افراد سرمادوست و عاشق برف بهتر است یک‌بار هم که شده زمستان ارمنستان را تجربه کنند.

انتخاب بهترین زمان سفر بر اساس فستیوال‌ها

چقدر به فعالیت‌های فرهنگی کشورهای مختلف اهمیت می‌دهید و برای شما مهم است؟ اگر دوست دارید که بافرهنگ ارمنی‌ها بیشتر آشنا شوید می‌تواند روی زمان سفر شما تأثیر بگذارد و به‌طورکلی برنامه‌ریزی‌های شما را تغییر بدهد.

ارمنی‌ها نیز جشن‌های سنتی و مذهبی زیادی دارند که هرساله به‌رسم قدیم آن‌ها را برگزار می‌کنند که بعضی از این فستیوال‌ها واقعاً زیبا و تکان‌دهنده هستند، شما می‌توانید با کمی تحقیق فستیوالی که دوست دارید را پیدا کنید و در زمان اجرا در ارمنستان حضور داشته باشید.

این فستیوال‌ها بر اساس فصل تقسیم‌بندی‌شده‌اند و در هر 4 فصل سال فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌کنند که می‌تواند برای شما و خانواده شما جذاب باشد.

جمع‌بندی

در نهایت متوجه شدیم که بهترین زمان برای سفر به ارمنستان چه موقع است تا درصورتی‌که قصد سفر داشتیم در بهترین موقع به این کشور زیبا برویم، زیرا درصورتی‌که در یک‌زمان اشتباه سفر کنید خیلی برای شما جذاب و مهیج نخواهد بود؛ البته که انتخاب بهترین زمان برای سفر به ارمنستان بر اساس سلیقه‌های مردم متغیر است، برای مثال کسی که برف و زمستان را دوست دارد بهترین زمان سفر به ارمنستان در فصل زمستان است.

به شما پیشنهاد می‌شود زمانی به این کشور مسافرت کنید که فستیوال‌های متفاوتی در حال برگزاری باشد تا از سفر خود لذت بیشتری ببرید و بافرهنگ ارمنی‌ها نیز بهتر آشنا شوید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد