اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

چرا باتری تلفن همراه منفجر می شود

انفجار باتری گوشی این روزها رایج است. دلیل اصلی آن گرم شدن بیش از حد باتری است.

انفجار باتری گوشی این روزها رایج است. دلیل اصلی آن گرم شدن بیش از حد باتری است. این باتریهای قابل شارژ در تلفنهای هوشمند ما عمدتاً ایمن هستند و به ندرت آتش میگیرند. در بیشتر مواقع علت واقعی انفجار گوشی های هوشمند بی احتیاطی یا استفاده بیش از حد است.

این مقاله را بخوانید تا بدانید چرا باتری های موبایل منفجر می شوند.

علت انفجار باتری گوشی چیست؟

گوشی های هوشمند توسط باتری های لیتیوم مکانیزه می شوند و هنگامی که آنها در معرض حرارت زیاد قرار میگیرند اجزای داخلی باتری آتش می گیرد. باتری تلفن در واقع می تواند به دلیل گرم شدن بیش از حد منفجر شود اما دلایل دیگری هم دارد. دلایل دیگر شامل:

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب یا آب هر نوع آسیب فیزیکی. استفاده بیش از حد از دستگاه ،هر گونه خطا در درگاه شارژر، نگه داشتن تلفن در منطقه گرم مانند داشبورد ماشین، کناراجاق گاز آشپزخانه و غیره و یا استفاده از شارژرهای ارزان قیمت

علائم هشدار دهنده اولیه انفجار تلفن همراه

گوشی به شدت داغ میشود. معمولاً دستگاه متورم میشود یا درزها باز میشوند. انتشار دود با بوی بد شیمیایی میکند. پورت شارژ به درستی کار نمیکند. نشت مایع غیرمعمولی از گوشی. صداهای خش خش از گوشی در فواصل زمانی متفاوت

علائم هشدار دهنده اولیه انفجار تلفن همراه

چگونه از انفجار باتری گوشی جلوگیری کنیم؟

تلفن همراه را از شب تا صبح به شارژ نزنید . عدم استفاده طولانی مدت از تلفن . هنگام خواب تلفن همراه خود را زیر بالش قرار ندهید. از قرار دادن تلفن همراه روی داشبورد خودرو خودداری کنید. از یک شارژر اورجینال استفاده کنید. باتری گوشی را دستکاری نکنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد