اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با 7 مکان غیر قابل سکونت در جهان آشنا شوید

جهان محل زندگی موجودات زنده مختلف است. اما همه جاهای دنیا برای بقا مناسب نیستند.

جهان محل زندگی موجودات زنده مختلف است. اما همه جاهای دنیا برای بقا مناسب نیستند. با این ۱۰ مکان غیرقابل سکونت در جهان آشنا شوید.

فرورفتگی داناکیل در اتیوپی

فرورفتگی داناکیل، واقع در اتیوپی، منظره ای زرد-نارنجی است که از نمک سوزان، سنگ های آتشفشانی و اسید سولفوریک تشکیل شده است. این منطقه به دلیل خواص هیدروترمال بالای این منطقه، سمی نیست، بلکه برای زندگی نیز نامناسب است. این مکان فرورفتگی شبیه به مریخ دارد که توسط آتشفشان های متعددی در داخل فرورفتگی پوشیده شده است.

ایستگاه وستوک در روسیه

ایستگاه وستوک یک پاسگاه قدیمی دراتحاد جماهیر شوروی است که در وسط قطب شمال واقع شده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی، با دمای منفی ۱۲۸.۶ درجه فارنهایت سردترین نقطه جهان است.

چرنوبیل در اوکراین

چرنوبیل به دلیل اعمال انسانی غیر قابل سکونت شد. در ۲۶ آوریل ۱۹۸۸، نیروگاهی در این منطقه منفجر شد که تشعشعات مرگبار در سراسر آن پراکنده شد. رادیونوکلئیدها توسط تمام منابع جذب شده اند و زمانی که انسان ها در معرض هوا، آب، مواد معدنی و خاک قرار بگیرند روی آنها تاثیر میگذارند. حتی اگر به راکتور ذوب شده نزدیک شوید، خواهید مرد.

قله اورست

بلندترین نقطه قله اورست تقریباً ۳۰۰۰۰ فوت است که آن را به بلندترین کوه روی زمین تبدیل می کند. آخرین بخش از سفر به قله منطقه مرگ نامیده می شود. فشار هوا در این ارتفاع تنها ۳/۱ فشار هوا در سطح دریا است. در منطقه مرگ اجساد بیشتر از۱۰۰ سال در امتداد مسیر به قله هنوز وجود دارد. در منطقه مرگ هیچ راهی برای نجات یک کوهنورد یا برگرداندن جسد مرده با هلیکوپتر وجود ندارد.

صحرای آتاکاما در شیلی

صحرای آتاکاما یکی از خشک ترین مکان های روی زمین است و هر ۴۰ سال فقط چند بار باران در این مکان می بارد. دره مرگ کالیفرنیا ۵۰ برابر خشکتر است و بیش از ۵۰۰ سال است که در آن باران نباریده است.

دریاچه ناترون در تانزانیا

آب این دریاچه قرمز است و به جز فلامینگوها همه چیز را آهکی می کند. دریاچه ناترون با pH تقریباً ۱۲ بسیار قلیایی است زیرا آب به سرعت تبخیر می شود. رنگ قرمز به دلیل باکتری هایی است که در آب رشد می کنند. درجه حرارت دریاچه اغلب بیشتر از ۴۰ درجه سانتیگراد است.

دره خشک، قطب جنوب

به طور غیرمنتظره ای، قطب جنوب خشک ترین مکان روی زمین است. دراین مکان دره های خشکی قرار دارد که ۴۰۵۳ متر بالاتر از سطح دریا هستند و به ندرت در آن برف می بارد زیرا هوا در اینجا بسیار خشک است. علاوه بر این، این مکان آرام ترین مکان جهان است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد