اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آبشاری زیباتر از نیاگارا در قلب ایران + ویدیو

آبشار باشکوه کِرودی کُن یا تنگ زندان، از آبشارهای استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن است و در منطقه حفاظت شده سبزکوه قرار دارد.

به گزارش سایت طلا، آبشار باشکوه کِرودی کُن یا تنگ زندان، از آبشارهای استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن است و در منطقه حفاظت شده سبزکوه قرار دارد.

این آبشار یکی از پرآبترین و بلندترین آبشارهای ایران است.معنی کِرودی کُن به زبان محلی (مه دود مانند) است.

این منطقه یکی از مناطق صعب العبور ایران شمرده می‌شود و عبور از دره تنگ‌زندان ملزم ب برخورداری از توان بدنی بسیار بالا، شنا در ابهای جاری و حرفه‌ای بودن در فن دره نوردی می‌باشد.

استان چهار محال و بختیاری، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در ایران است که با عنوان «بام ایران» شناخته می‌شود. این استان با موقعیت ویژه و منحصربه‌فرد خود، دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی است که در میان آن‌ها می‌توان به آبشارها، چشمه‌ها، روستاهای پلکانی، پارک‌های جنگلی و تالاب‌ها اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به منطقه تنگ زندان، از ماه اردیبهشت تا اوایل پاییز است. فصل بهار در این بازه از نظر زیبایی محیط اطراف و ریسک کمتر، زمان مناسب‌تری برای سفر به شمار می‌آید.

توجه داشته باشید که سفر به این منطقه در بقیه روزهای سال به‌علت کوتاه بودن روزهای سرد، کم‌آب بودن آبشار در فصل گرما، احتمال گم کردن راه، خطر ریزش سنگ و سنگریزه هنگام طوفان و غیره، ریسک بالایی به‌همراه دارد. برخی از طبیعت‌گردان اعتقاد دارند که آبشار تنگ زندان در ماه خرداد، چشم‌اندازی بهشتی دارد، اما بهتر است بدانید که عبور از دره به‌علت پرآب بودن آبشارها در این ماه از ریسک بالایی برخوردار است

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد