اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۵ غذایی که به طور طبیعی آلزایمر را از بین می برد

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای آلزایمر وجود ندارد و تنها کاری که میتوان انجام داد پیشگیری از آن است.

هر ۳ ثانیه در جهان یک نفر به آلزایمر مبتلا میشود. با توجه به آمارها افراد زیادی در آینده به آلزایمر مبتلا میشوند. این بیماری در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است، و بر اساس آمار، تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۱۵۰ میلیون نفر به آلزایمرمبتلا میشوند.

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای آلزایمر وجود ندارد و تنها کاری که میتوان انجام داد پیشگیری از آن است.

یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی مدیترانه ای خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد و حافظه را تقویت می کند.

سبزی های برگدار

در ۲۰۱۸، مطالعهای روی بزرگسالان ۵۸ تا ۹۸ ساله انجام شد و مشخص شد که خوردن سبزیجات برگدار میتواند منجر به بهبود شناختی شود. سبزیجات برگدار حاوی مواد مغذی و مولتی ویتامین هستند و به آرامش اعصاب کمک میکنند و مانع پیری زودرس مغز میشوند.

برخی از این سبزی های برگ دار عبارتند از اسفناج، چغندر ، خردل، کلم، کلم پیچ، شلغم، مارچوبه، کاهوی برگ قرمز و سبز و غیره.

ویتامین های۶ B، ۹B و ۱۲B تاثیر مثبتی بر سلامت مغز دارند. آنها به توسعه سلول های مغزی جدید کمک می کنند و از خطر ابتلا به بیماری آلزایمر یا زوال عقل جلوگیری می کنند. ویتامین E که یک آنتی اکسیدان فوق العاده است نیز تأثیر مثبت زیادی بر عملکرد شناختی دارد.

انواع توت ها

توت ها دارای مقادیر زیادی فلاونوئید هستند که برای سلامت مغز بسیار مهم هستند. افرادی که فلاونوئید کمی مصرف میکنند در مقایسه با افرادی که فلاونوئید بیشتری مصرف میکنند ۴۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند. زیرا فلاونوئیدها گردش خون را افزایش می دهند.

توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و توت و شاه توت.

آجیل

آجیل دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که حافظه شما را بهبود می بخشد و حاوی منابع گیاهی مانند منیزیم و منگنز است. برای جلوگیری از آلزایمر آجیل هایی وجود دارد که باید در وعده های غذایی خودتان بگنجانید. برخی از آنها بادام، خرما، پسته و گردو هستند.

ادویه جات و ترشی جات

بسیاری از ادویه ها مانند زعفران، زردچوبه، انواع فلفل، زنجبیل و دارچین دارای فواید تغذیه ای و دارویی مهمی هستند. این ادویه ها علاوه بر ضدالتهابی بودن به عنوان آنتی اکسیدان نیز عمل میکنند.

ماهی

ماهیها علاوه بر اینکه منبع غنی پروتئین برای ساخت و ترمیم بافت ها هستند حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ نیز هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامت و عملکرد مغز عالی است. زیرا این اسیدهای چرب مانع از لخته شدن خون در مغز میشوند و جریان خون را در مغز افزایش می دهند و عملکرد مغز را بهبود می بخشند.

ماهیهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند سالمون، ساردین، ماهی تن، هالیبوت و قزلآلا

ماهی جایگزین خوبی برای گوشت قرمز در افراد مسن و افرادی است که در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند .

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد