اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهترین شهرهای ترکیه برای مسافرت

ترکیه یکی از کشورهای زیبا با شهرهای گردشگری زیاد است که در اوراسیا قرار دارد، یعنی نصف این کشور در آسیا و نصف دیگر آن نیز در اروپا قرار دارد و با کشور ایران نیز همسایه است.

به گزارش سایت طلا ، ترکیه یکی از کشورهای زیبا با شهرهای گردشگری زیاد است که در اوراسیا قرار دارد، یعنی نصف این کشور در آسیا و نصف دیگر آن نیز در اروپا قرار دارد و با کشور ایران نیز همسایه است، به‌هرحال هر کشوری دارای شهرهایی است که گل سرسبد آن کشور محسوب می‌شود، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا بهترین شهرهای ترکیه برای مسافرت را به شما معرفی کنیم تا درصورتی‌که قصد سفر به این کشور را داشتید بدون اتلاف وقت بهترین شهرهای ترکیه را ببینید و خاطرات به‌یادماندنی برای خود و خانواده بسازید.

بهترین شهرهای ترکیه برای مسافرت

برای اینکه بتوانید نهایت لذت را از سفر خود ببرید بهتر است قبل از هر چیزی هدف خود را از این مسافرت مشخص کنید تا بتوانید بر اساس هدف خود بهترین شهر را انتخاب نمایید؛ برای مثال بعضی از مردم برای خرید به شهرهای ترکیه می‌آیند؛ زیرا لباس‌های ترکیه از کیفیت بالایی برخوردار است.

بعضی از مردم نیز شهرهای ترکیه را به‌خاطر سواحل زیبای آن دوست دارند و یا برخی دیگر برای خوردن غذاهای محلی ترکیه به این کشور سفر می‌کنند، با دانستن هدف خود از این سفر می‌توانید هوشمندانه انتخاب کنید و وقت خود را صرف مکانی نکنید که به آن هیچ علاقه‌ای ندارید؛ وقت آن رسیده است تا دیگر برویم سر اصل مطلب، در ادامه به بهترین شهرهای ترکیه برای مسافرت اشاره خواهیم کرد.

شهر استانبول

اولین شهری که قصد داریم به شما معرفی کنیم استانبول است، آیا تابه‌حال شهری را دیده بودید که نصف آن در اروپا باشد و نصف دیگر آن در آسیا باشد؟ استانبول این ویژگی را دارد، اگر یک‌بار به این شهر سفرکرده باشید می‌دانید که این شهر توسط یک رودخانه از وسط نصف شده و به دو قسمت تقسیم می‌شود.

قسمت بالایی رودخانه در قاره اروپا قرار دارد و قسمت پایینی رود در آسیا که این موضوع می‌تواند خیلی جذاب باشد، وقتی که در خیابان‌های استانبول راه می‌روید می‌توانید به‌راحتی معماری‌های زمان حکومت عثمانی را به‌وضوح ببینید و از هنر و شکوه این ساختمان‌ها لذت ببرید.

بیشتر مناطق گردشگری شهر استانبول تاریخی است؛ زیرا در زمان حکومت عثمانی پادشاهان توجه زیادی به این شهر داشتن و اکثر بناهای تاریخی مهم را در این شهر بنا کرده‌اند که شما می‌توانید آن‌ها را ببینید و از زیبایی این کاخ‌ها و ساختمان‌ها لذت ببرید، برای مثال کاخ توپکاپی یکی از قصرهای زیبا و مجلل دوران عثمانی بود که شما می‌توانید الان نظاره‌گر آن باشید.

البته تمامی مناطق گردشگری استانبول به مکان‌های تاریخی مربوط نمی‌شود؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید، استانبول با دریای سرخ در ارتباط است و به همین دلیل ساحل‌های جذاب و دیدنی دارد که می‌توانید در آنجا به تفریح پردازید، قابل‌توجه است که اکثر تفریحات آبی مدرن دنیا نیز در سواحل استانبول یافت می‌شود.

شهر آنتالیا

آنتالیا نیز جزو بهترین شهرهای ترکیه برای مسافرت به‌حساب می‌آید که می‌تواند خیلی برای شما جذاب باشد، البته آنتالیا به علت ساحل‌های زیادی که دارد شهرت یافته است؛ اما بناها و ساختمان‌های بسیار قدیمی نیز در این شهر رویت می‌شود که برای تاریخ دوستان نیز مناسب است.

ساحل‌های این شهر شنی است و مکان خوبی برای برنزه کردن پوست شما است و می‌توانید به‌راحتی روی شن‌های داغ بخوابید و آفتاب بگیرید، زاویه تابش خورشید در این شهر بسیار مناسب بوده و موجب می‌شود تا نور آفتاب آسیب خیلی جدی به پوست شما وارد نکند.

این شهر پر از آبشارهای زیبا و جذاب است که می‌توانید از آن‌ها بازدید نمایید، به‌طورکلی آنتالیا یک شهر آبی بسیار زیبا است و برای اینکه بتوانید کل مکان‌های دیدنی آنتالیا را ببینید به چندین روز زمان نیاز خواهید داشت.

این شهر دارای موزه‌های زیبا و جذابی است که می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند، یکی از موزه‌های جذاب آنتالیا موزه زیرآبی آن است، شما برای اینکه بتوانید از این موزه بازدید کنید باید لباس‌های غواصی خود را به تن کنید و به اعماق آب‌های موزه زیرآبی آنتالیا بروید.

شهر بورسا

وقت آن رسیده است که سری به اولین پایتخت حکومت عثمانی بزنید و بناهای تاریخی این شهر را نیز ببینید، خوشبختانه این شهر در نزدیکی استانبول قرار دارد و این فرصت برای شما فراهم شده تا از هر دو شهر بازدید نمایید و با تاریخ و تمدن حکومت عثمانی بیشتر آشنا شوید.

شهر بورسا می‌تواند مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی باشد و اگر در فصل زمستان به این کشور سفر کردید حتماً از بورسا دیدن کنید؛ این شهر دارای پیست اسکی‌های باکیفیت است که می‌توانید در آن‌ها خوش بگذرانید، داخل این پیست‌ها مراکز تفریحی نیز وجود دارد.

ازآنجایی‌که شهر بورسا در کوهستان‌های ترکیه قرار دارد مکان‌های طبیعی متعددی در این شهر وجود دارند که به آن‌ها چشمه‌های آب داغ می‌گویند، این چشمه‌ها کاملاً طبیعی هستند و با حرارت خود زمین به جوش آمده و به سطح زمین می‌رسند که شما می‌توانید در این چشمه‌ها بنشینید و از طبیعت زیبا این شهر لذت ببرید.

یکی از زیباترین منطقه شهر بورسا دریاچه آب‌های نقره‌ای است، اطراف این دریاچه را درخت‌های سرسبز فراوانی احاطه کرده و هیچ آلودگی در این مکان وجود ندارد و می‌توانید هوای پاک و تازه را استشمام نمایید، آب این دریاچه آن‌قدر زلال است که تصویر درختان به‌خوبی روی آن افتاده و احساس می‌کنید که با یک جنگل انبوه طرف هستید و دریاچه‌ای وجود ندارد.

شهر ازمیر

یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه برای مسافرت ازمیر است؛ ازمیر جزو شهرهای ساحلی ترکیه محسوب می‌شود که در کنار دریای اژه ساخته شده است و ساحل‌های زیبا و شلوغی دارد که شما می‌توانید از امکانات تفریحی این ساحل استفاده کنید و برای ساعت‌ها تمامی مشغله‌های خود را فراموش کرده و فقط به تفریح کردن بپردازید.

در پشت این شهر مدرن تمدن چندهزارساله‌ای پنهان شده است که می‌تواند علاقه‌مندان حوزه تاریخ را شگفت‌زده کند، رومی‌ها بناهای متعددی را در این شهر ساخته‌اند که هنوز هم در این شهر قرار دارند، برای مثال شهر زیر آب‌رفته هیراپولیس رومی‌ها می‌تواند جای دیدنی و جذابی برای شما باشد.

اما به‌طورکلی شهر ازمیر را با کافه‌ها و مراکز خرید شلوغ آن می‌شناسند و اکثر افرادی که قصد خرید چیزی را از ترکیه دارند به این شهر می‌روند، وجود کافه‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرید همراه با تفریحگاه‌های پر امکانات شهر ازمیر را یک توقف گاه خوب برای مسافران ترکیه تبدیل کرده است.

جمع‌بندی

در نهایت به چهار عدد از بهترین شهرهای ترکیه برای مسافرت اشاره کردیم و اگر یک روز به ترکیه رفتید یادتان باشد که حتماً از این 4 شهر دیدن کنید؛ اما همان‌طور که گفتیم تشخیص هدف می‌تواند خیلی به شما در انتخاب شهر کمک کند، همان‌طور که متوجه شدید ما این چهار شهر را از جوانب مختلف بررسی کردیم تا شما بتوانید راحت‌تر در این باره تصمیم‌گیری کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد