اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 راهکار برای این که هزینه سفر به استانبول را نصف کنید + تصاویر

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران به‌حساب می‌آید که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد به همین دلیل هرساله مردمان زیادی به این کشور سفر می‌کنند؛ آیا تابه‌حال دوست داشتید که به استانبول سفر کنید و این شهر زیبا را از نزدیک ببینید؟

به گزارش سایت طلا ، ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران به‌حساب می‌آید که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد به همین دلیل هرساله مردمان زیادی به این کشور سفر می‌کنند؛ آیا تابه‌حال دوست داشتید که به استانبول سفر کنید و این شهر زیبا را از نزدیک ببینید؟ مسلماً خودتان می‌دانید که سفرهای خارجه چه هزینه‌های سنگینی را به شما تحمیل می‌کنند، اما روش‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کمتر کنید با هزینه کم به استانبول سفر کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا با این راهکارها بیشتر آشنا شویم.

روش‌های سفر به استانبول با هزینه کم

برای اینکه بتوانیم به سؤال چگونه با هزینه کم به استانبول سفر کنیم؟ ابتدا باید راه‌های ارتباطی ایران را با ترکیه بشناسیم و متوجه شویم به چند روش می‌توانیم وارد خاک ترکیه و سپس شهر استانبول شویم، به علت اینکه ترکیه همسایه کشور ما است شما می‌توانید با همه روش‌های حمل نقلی به جز حمل‌ونقل دریایی وارد این کشور شوید.

اما تمامی روش‌های حمل‌ونقلی مدنظر ما نیست و هزینه‌های سفر را افزایش خواهد داد؛ بنابراین ما اینجا هستیم که روش‌هایی به شما آموزش دهیم تا بتوانید پول کمتری در سفر ترکیه خود خرج کنید.

اولین هزینه هنگفتی که در هر سفر گریبان‌گیر گردشگران است هزینه حمل‌ونقل و رسیدن به کشور مقصد است، اکثر مردم از هواپیما برای سفر به ترکیه استفاده می‌کنند که البته بلیت آن گران قیمت است و برای سفر به استانبول با هزینه کم مناسب نیست؛ بهترین راهی که پیشروی شما قرار دارد این است که با خودرو شخصی خود به مسافرت بروید.

بله درست شنیدید و شما این اجازه را دارید که بتوانید با ماشین خود به کشور ترکیه وارد شوید و از شهر زیبای استانبول لذت ببرید، البته شما باید به این نکته توجه کنید که فاصله شهرهای مختلف مانند تهران با استانبول بسیار بالا است و حداقل 3 روز را در راه خواهید بود تا به استانبول برسید.

البته این شیوه سفر نیز فواید خاص خودش را دارد، اگر شما آدم خوش سفری باشید و دوست دارید در هر شرایطی از محیط اطراف لذت ببرید رفتن با ماشین شخصی موجب می‌شود تا در طول مسیر از مکان‌های مختلف ترکیه و حتی ایران دیدن کنید. یکی از بهترین جاده‌ها برای رسیدن به استانبول مسیرهای جنوبی این کشور است، در میان این مسیرها شهرهای ساحلی و خوش‌آب‌وهوای زیادی دارد که می‌توانید در یکی از آن‌ها توقف کرده و استراحت کنید، همچنین منظره‌های جاده جنوبی بسیار زیبا و سرگرم‌کننده است.

اگر بخواهیم کلی بگوییم سفر به ترکیه از راه زمینی ارزان‌تر از سفر هوایی است و درصورتی‌که نمی‌خواهید با خودرو شخصی خود سفر کنید قطار نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر ارزان به استانبول باشد، ریل‌های قطار تهران را مستقیماً به استانبول و آنکارا وصل کرده‌اند.

علاوه‌برآن اتوبوس‌های مخصوصی وجود دارند که می‌توانند شما را در این مسافت یاری کنند و شما می‌توانید با خرید بلیت با اتوبوس به استانبول سفر کنید؛ پروازهای چارتر نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که دوست دارند با قیمتی ارزان اما راحت‌تر به استانبول برسند.

بهترین زمان را برای سفر به استانبول انتخاب کنید

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه با هزینه کم به استانبول سفر کنیم؟ در جواب سؤال شما باید بگویم که زمان رفتن به شهر استانبول نیز بسیار مهم است، هر مکانی برای خود یک‌زمان مشخص دارد و درصورتی‌که در آن تایم به این شهر سفر کنید آب‌وهوای آن شهر بهتر بوده و به شما بیشتر خوش می‌گذرد.

اگر بخواهیم بگوییم به‌طورکلی فصل بهار و تابستان زمان مناسبی برای سفر به ترکیه هستند، البته نه برای کسانی که قصد سفر با هزینه کم را دارند، در این فصول از سال شهر استانبول شلوغ است و توریست‌های زیادی به این شهر سفر می‌کنند که این امر موجب افزایش هزینه اقامت و غذای شما خواهد شد.

اگر می‌خواهید ارزان سفر کنید بهتر است آخر فصل پاییز و یا اوایل فصل زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید، در این فصول کشور ترکیه بسیار خلوت شده و توریست‌های زیادی به این شهر سفر نمی‌کنند که این امر موجب هزینه‌های شما خواهد شد، همچنین اگر قصد شما از رفتن به استانبول خریدکردن است حراج‌های مختلفی در فصل زمستان انتظار شما را می‌کشد تا بتوانید خریدهای خود را با قیمت ارزان‌تری انجام دهید.

از تورهای استانبول استفاده کنید

هر ماهه تورهای مختلف شهر استانبول برگزار می‌شود که هرکدام دارای رنج قیمتی خاصی هستند و شما می‌توانید با بررسی بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، شرکت‌های گردشگری هتل‌ها و رستوران‌های ارزان و باکیفیت استانبول را می‌شناسند و شما را به این مکان‌ها می‌برند تا هزینه شما کمتر شود.

همچنین اکثر این شرکت‌های گردشگری با هتل‌ها و رستوران‌های استانبول قرارداد کاری دارند و هزینه کمتری برای اجازه اتاق و یا خرید غذا پرداخت می‌کنند که این می‌تواند به نفع شما باشد؛ اگر بخواهیم کلی بگوییم رفتن به استانبول با تور از سفر شخصی چه با ماشین خودتان چه با هواپیما ارزان‌تر است.

استانبول کارت تهیه کنید

اگر به شهر استانبول سفر کنید نیازمند حمل‌ونقل عمومی این شهر خواهید بود تا بتوانید خود را به مکان‌های گردشی و تفریحی این شهر برسانید، با کمی تحقیق می‌توانید متوجه شوید که هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی در شهر استانبول بسیار بالا است و اگر بخواهید بدون استانبول کارت از آن استفاده کنید به‌زودی پولتان تمام خواهد شد.

شما می‌توانید برای پرداخت هزینه رفت‌وآمد با مترو و اتوبوس از این کارت استفاده نمایید، همچنین با کمک استانبول کارت می‌توانید از برخی مناطق گردشگری این شهر به‌صورت رایگان بازدید کنید، این کارت امکانات دیگری نیز دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دارندگان این کارت می‌توانند رایگان از ماشین‌های فرودگاه برای رفتن به محل اقامت خود استفاده کنند
این کارت مجهز به اینترنت است که شما می‌توانید به‌صورت رایگان از آن استفاده نمایید
هزینه‌های حمل‌ونقلی با این کارت بسیار ارزان است و حتی بعضی وقت‌ها رایگان حساب می‌شود

مکان‌های تفریحی رایگان استانبول

مکان‌هایی در این شهر وجود دارند که شما می‌توانید بدن پرداخت پول ورودی از آن‌ها دیدن کنید و لحظات خوشی را در کنار خانواده خود تجربه کنید، در ادامه به برخی از مکان‌های تفریحی رایگان شهر استانبول اشاره خواهیم کرد.

رفتن به بالات استانبول
موزه مدرن استانبول
مسجد زیرک
گالری هنر خیابان استقلال
سالت گالاتا
موزه پرا
موزه نقاشی و مجسمه‌سازی

بازدید از مکان‌هایی که در لیست بالا قرار دارند همه‌روزه رایگان است و شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای همراه با خانواده یا دوستان خود از این جاهای جالب دیدن کنید.

جمع‌بندی

استانبول یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد به همین دلیل خیلی از افراد در ایران دوست دارند حداقل یک‌بار به این شهر سفر کنند؛ اما متأسفانه با سیل عظیمی از هزینه‌ها مواجه می‌شوند، شما می‌توانید با کمک روش‌هایی که در بالا گفته شد هزینه‌های خود را کمتر کرده و ارزان‌تر به استانبول سفر کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد