اونس طلا2324.04
مظنه14,976,000
18 گرم3,457,200
ارزش سکه33,740,928
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم23,800,000
ربع15,300,000

سقوط قیمت طلای جهانی/ ریزش ادامه دارد؟

قیمت طلا در این ماه قبل‌از انتشار اطلاعات تورم آمریکا روبه‌افزایش بود. فلز زرد امروز پس از انتشار آمارهای داغ‌تر از حد انتظار تورم آمریکا که ارزش دلار را تقویت کرد کاهش یافت.

قیمت طلا امروز، چهارشنبه پس از انتشار آمارهای داغ‌تر از حد انتظار تورم آمریکا که ارزش دلار را تقویت کرد و انتظارات فدرال رزرو را به ادامه مسیر سیاست‌های سختگیرانه ادامه خواهد داد، کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا،بهای هر اونس طلا هم اکنون با 22 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 1705 دلار رسید. قیمت‌ها در روز سه شنبه ۱.۳ درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین درصد کاهشی یک روزه آن از ۱۴ جولای است

شاخص دلار، که ارز را در برابر شش همتای اصلی اندازه‌گیری می‌کند، پس از ثبت بزرگ‌ترین افزایش درصدی یک روزه خود از مارس ۲۰۲۰ یک شبه، ۰.۱ درصد افزایش یافت.

شاخص بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده نزدیک به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر که روز سه شنبه ثبت شد، در نوسان بود. قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه اگوست افزایش یافت.

فدرال رزرو پس از انتشار داده‌های تورم، احتمالاً هزینه‌های استقراض ایالات متحده را سریع‌تر و بیشتر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت افزایش خواهد داد، به طوری که اقتصاددانان هولدینگ ژاپنی نومورا می‌گویند اکنون معتقدند افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره محتمل‌ترین نتیجه در نشست سپتامبر است.

حتی اگر طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش و در عین حال دلار را افزایش می‌دهد.

بسیاری از تحلیلگران بازار، 1700 دلار را پایین‌ترین سطح قیمت طلا برای این ماه در نظر گرفته بودند. افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا در اجلاس هفته آینده به‌دنبال بالا رفتن تورم می‌تواند این آستانه قیمت را تهدید کند. نرخ بهره بالاتر هزینه نگهداری فلزات گرانبها ازجمله طلا را بالا برده و تمایل برای خرید آنها را پایین می‌آورد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه شنبه ۰.۲۱ درصد کاهش یافت و از ۹۶۴.۹۱ تن در روز دوشنبه به ۹۶۲.۸۸ تن در روز سه شنبه رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد