اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این 16 برنامه براحتی گوشی شما را هک می کنند؛ فورا آنها را حذف کنید + اسامی

فهرستی از اپلیکیشن‌های مخرب اندرویدی منتشر شده است که می‌توانند کنترل کامل گوشی شما را به‌دست بگیرند یا با دسترسی به اطلاعات حساس، حتی حساب بانکی شما را خالی کنند.

به گزارش سایت طلا، فهرستی از اپلیکیشن‌های مخرب اندرویدی منتشر شده است که می‌توانند کنترل کامل گوشی شما را به‌دست بگیرند یا با دسترسی به اطلاعات حساس، حتی حساب بانکی شما را خالی کنند.

اگرچه کاربران اندروید احتمالاً به شنیدن انواع تهدیدات مرتبط با امنیت گوشی و حریم خصوص داده‌های خود عادت کرده‌اند، این تجربه را هم به‌دست می‌آورند که با شناسایی هر بدافزار جدیدی، وحشت‌زده عمل نکنند. فراموش نکنید که سطح کمپین‌های بدافزاری معمولاً یکسان نیست و برخی از آن‌ها مثل Trend Micro، در بهترین سطح ممکن قرار دارند.

اگر همیشه اپلیکیشن‌هایی را از گوگل‌پلی دانلود می‌کنید که بیشترین رأی مثبت یا دانلود را دارند، شاید جای نگرانی زیادی برایتان وجود نداشته باشد. بااین‌حال، آن‌ دسته از کاربران کنجکاوی که همیشه تمایل دارند عناوین کمترشناخته‌شده را از فروشگاه برنامه‌ی گوگل دانلود کنند، مطمئناً بیشتر درمعرض خطر بدافزارها قرار دارند.

توصیه می‌کنیم به فهرست جدید منتشرشده از اپلیکیشن‌های مخرب توجه کنید. در‌ادامه، فهرستی از اپلیکیشن‌های اندرویدی آورده شده است که باید هرچه سریع‌تر آن‌ها را حذف کنید.

Call Recorder

Rooster VPN

Super Cleaner - hyper & smart

Document Scanner - PDF Creator

Universal Saver Pro

Eagle photo editor

Call recorder pro+

Extra Cleaner

Crypto Utils

FixCleaner

Just In: Video Motion

Lucky Cleaner

Simpli Cleaner

Unicc QR Scanner

Document Scanner Pro

Conquer Darkness

از فهرست بالا کدام‌یک برایتان آشنا به‌نظر می‌رسد؟ توصیه‌ی ما این است که نام این اپلیکیشن‌ها را در گوشی اندرویدی خود جست‌وجو کنید و دکمه‌ی حذف‌ نصب آن را فشار دهید. این برنامه‌های مخرب که ازطریق گوگل‌پلی میان تعداد ناشناخته‌ای از کاربران اندروید توزیع شده‌اند، اکنون دیگر رسماً در این فروشگاه دردسترس قرار ندارند؛ بنابراین، امکان اضافه‌شدن به تعداد قربانیان آن‌ها وجود ندارد؛ مگر اینکه افراد به‌طور دستی آن‌ها را نصب کنند.

به‌نوشته‌ی فون‌آرنا، هدف تبلیغاتی اکثر برنامه‌های بسیار تهاجمی در فهرست یادشده بسیار مشابه و گسترده است. سازندگان این بدافزارها می‌خواهند مطمئن شوند که شبکه‌ای گسترده از کاربران را دراختیار دارند؛ کاربرانی که صرفاً برای افزایش سرعت گوشی‌شان یا انجام اقداماتی مثل ویرایش عکس و ضبط تماس را با حداقل تلاش و بدون هزینه، این‌ نوع برنامه‌ها را نصب می‌کنند.

درحالی‌که برنامه‌های آلوده‌ی اندروید به‌‌رایگان منتشر شده‌اند و دانلود آن‌ها در نگاه اول بی‌ضرر به‌نظر می‌رسد، در‌واقع می‌توانند دستگاه شما را آلوده و تقریباً هرسطحی از حریم خصوصی و داده‌های شما را نقض کنند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند به شماره‌ها مخاطبان، پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی، نام‌های کاربری، گذرواژه‌ها، کدهای پین، اطلاعات مالی و... دسترسی داشته باشند و از آن‌ها علیه قربانیان خود بهره ببرند.

به‌عنوان مثال، حتی امکان نظارت دقیق بر همه‌ی فعالیت‌های آنلاین و تخلیه‌ی حساب‌های بانکی نیز ازطریق این بدافزارها وجود دارد. امکان کنترل کامل گوشی اندروید و دسترسی به همه‌ی اطلاعات خصوصی کاربر بسیار ترسناک به‌نطر می‌رسد و متأسفانه استفاده از چنین روش‌هایی درواقع راهکار خیلی جدیدی نیست و انتظار هم نمی‌رود به‌ این زودی‌ها از بین برود.

اگرچه به‌نظر می‌رسد گوگل اقدامات امنیتی لازم را علیه مجموعه‌ برنامه‌های مخرب ارائه‌شده در فهرست بالا اِعمال کرده است و به‌محض اطلاع از رفتار خطرناک یا مشکوک آن‌ها را از فروشگاه پلی حذف می‌کند، به‌نظر نمی‌رسد این شرکت بتواند از انتشار سیل بعدی بدافزارهای اندرویدی در فروشگاه خود جلوگیری کند؛ زیرا این کمپین‌ها معمولاً با بهره‌گرفتن از روش‌های جدید، موانع امنیتی گوگل را دور می‌زنند.

بهترن راه برای محافظت از خود دربرابر این نوع تهدیدها، تحقیق درباره‌ی برنامه‌هایی است که قصد دارید از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید دیدگاه‌های سایر کاربران، اهداف تبلیغاتی برنامه، داده‌های رسمی و... را بررسی کنید و از اعتبار توسعه‌دهنده‌ نیز مطمئن شوید. علاوه‌براین، بسیاری از کاربران برنامه‌های زیادی روی گوشی خود نصب می‌کنند؛ درحالی‌که شاید ماه‌ها و حتی سال‌ها از برخی از آن‌ها استفاده نکنند. به‌همین‌دلیل، قبل از دانلود اپلیکیشن‌های جدید از خود بپرسید آيا واقعاً به چنین برنامه‌ای نیاز دارید یا خیر.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد