اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر این ویژگی ها را دارید فرد باهوشی هستید

باهوش بودن ربطی به میزان اطلاعات ، توانایی جمع آوری یا به خاطر سپردن اطلاعات ندارد.

از کجا بفهمیم باهوش هستیم

وقتی به افراد باهوش فکر می کنیم، مخترعان و ریاضیدانات را تصور می کنیم. اما در بیشتر مواقع، باهوش بودن ربطی به میزان اطلاعات ، توانایی جمع آوری یا به خاطر سپردن اطلاعات ندارد. هوشمندی در رفتارتان مشخص می شود، نه در اطلاعاتی که جمع آوری می کنید.

ما در سایت طلا، چند ویژگی افراد باهوش را برای شما آورده ایم.

ویژگی افراد باهوش:

۱. کمتر صحبت کردن

یک تفاوت بزرگ میان یک فرد باهوش و فردی که تظاهر میکند باهوش است در میزان حرف زدن آنها است. وقتی می خواهید مردم فکر کنند شما باهوش هستید، زیاد صحبت می کنید. اما وقتی باهوش هستید، کنجکاو هستید و در مورد چیزهایی که می گویید بیشتر فکرمیکنید. تا زمانیکه از شما چیزی نپرسیدند صحبت نمیکنید اگر هم صحبت کنید ، مرتبط با همان موضوع ابراز نظر میکنید.

دهان احمقها از ذهن آنها بازتر است. کمتر صحبت کردن نماد فروتنی است. وقتی کمتر صحبت می کنید، زمان بیشتری برای مشاهده، گوش دادن و یادگیری بیشتر خواهید داشت.

۲. تمرکز کردن

ما برای رسیدن به اوج بهرهوری خودمان، به زمانی برای تمرکز طولانی و بدون وقفه نیاز داریم. انجام کارهای معنادارمانند نوشتن یک مقاله یا خواندن کتاب، زمانی که خودتان را از شر رسانههای اجتماعی و چتهای گروهی خلاص میکنید، بسیار آسانتروسریعتر است.

یادگیری هنر قدیمی تمرکزکردن ( یوگا، مدیتیشن) برای کارهایی که نیاز به تمرکز دارند، بهرهوری شما را به سطح بالایی میرساند.

از کجا بفهمیم باهوش هستیم

۳.درس گرفتن از اشتباهات دیگران

افراد باهوش می دانند که خیلی ازچیزها را نمی دانند. آنها ارزش اطلاعات درست را می دانند. به همین دلیل آنها گاهی ساکت میشوند یا بدشان نمیآید که به گونه ای وانمود کنند که نمیفهمند. آنها بیشتر به یادگیری علاقه دارند تا اینکه به مردم ثابت کنند که همه چیز را میدانند. یک فرد باهوش می داند که تجربه او به تنهایی کافی نیست به همین خاطر تلاش میکنند از تجارب دیگران استفاده کنند تا اشتباهات آنان را تکرار نکنند.

احمق ها دوست دارند همه چیز را خودشان تجربه کنند ، اما افراد باهوش از تجربه دیگران سود میبرند.

نشانه های افراد باهوش:

۴.ارتباط بین اجتماعی شدن و هوش

بیشتر مردم تصور می کنند که اجتماعی شدن به این معنی است که در یک مهمانی به سراغ دیگران بروند و اولین کسی باشند که «سلام» می کند. اما شروع مکالمه تنها بخش کوچکی از معنای اجتماعی بودن است. اجتماعی بودن، به معنای قرار گرفتن در موقعیتی است که تعامل بیشتری با افراد داشته باشید. افرادی که روابط اجتماعی خوبی دارند، هوش اجتماعی بالایی دارند.

به عنوان مثال، اگر به موسیقی علاقه دارید، یک راه آسان برای اجتماعی شدن، عضویت درگروه موسیقی یا ثبت نام در کلاس های موسیقی است.

مطالعات نشان میدهد که اجتماعی شدن تواناییهای شناختی ما را تحریک میکند. زیرا انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند. تعامل با دیگران به ما احساس خوبی می دهد و زمانی که از نظر ذهنی در وضعیت خوبی هستید، مغز شما بهترعمل میکند. به همین دلیل است که دانشمندان فعالیت های اجتماعی را به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از زوال عقل توصیه می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد