اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تفاوت قیمت آیفون 14 با آیفون 14 پلاس

هرساله سری جدیدی از گوشی‌های آیفون در یک زمان مشخص رونمایی شده و به بازار عرضه می‌شوند، امسال نیز شرکت اپل با برگزاری مراسم Far Out سری جدید گوشی‌های خود را به دنیا معرفی کرد که قرار است حداکثر تا یک ماه تمامی مدل‌های آیفون 14 به بازار عرضه شود

به گزارش سایت طلا،هرساله سری جدیدی از گوشی‌های آیفون در یک زمان مشخص رونمایی شده و به بازار عرضه می‌شوند، امسال نیز شرکت اپل با برگزاری مراسم Far Out سری جدید گوشی‌های خود را به دنیا معرفی کرد که قرار است حداکثر تا یک ماه تمامی مدل‌های آیفون 14 به بازار عرضه شود، این موضوع خبر خوشی برای طرف‌داران گوشی آیفون است و آن‌ها می‌توانند بار دیگر هنرنمایی اپل در ساخت انواع گوشی‌های عالی و باکیفیت را تجربه نمایند؛ این کمپانی مثل همیشه یک مدل پایه و استاندارد روانه بازار خواهد کرد که آیفون 14 است و هیچ پسوندی ندارد، اما در میان این مدل‌ها آیفون 14 پلاس یک نام ناآشنا است که وارد خانواده آیفون شده است.

مشخصات گوشی آیفون 14

آیفون 14 جدیدترین محصول شرکت اپل است که صفحه‌نمایش آن از جنس OLED بوده و قابلیت این را دارد که تصاویر گوشی را با رزولوشن 2532 تا 1170 پیکسل نشان می‌دهد؛ همچنین لازم به ذکر است که صفحه‌نمایش این گوشی از نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی برخوردار است که این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا به‌صورت روان از گوشی آیفون 14 خود استفاده کنید؛ به‌طوری کلی اندازه کل صفحه‌نمایش این گوشی 6.1 اینچ است.

فناوری دوربین نبست به آیفون 13 پیشرفت داشته و شما می‌توانید این موضوع را از کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط آیفون 14 متوجه شوید؛ این موبایل نیز از دو دوربین 12 مگاپیکسلی بهره‌مند است که دریچه دیافراگم این دوربین f1.5 می‌باشد که این sks,v می‌تواند عکس‌هایی با 1.9 پیکسل ثبت نماید؛ همچنین دوربین‌های پشتی این گوشی به قابلیت Shift Ois نیز مجهز هستند.

دوربین جلوی این گوشی نیز 12 مگاپیکسل است؛ اما دریچه دیافراگم آن با دوربین‌های پشتی متفاوت است، دریچه دیافراگم sks,v جلو آیفون 14 f1.9 می‌باشد؛ همچنین لازم به ذکر است که sks,v جلو این گوشی از قابلیت True Depth نیز بهره‌مند است؛ علاوه‌برآن برای اولین‌بار قابلیت فوکوس خودکار نیز به گوشی‌های آیفون اضافه شده است و شما می‌توانید از این قابلیت در دوربین جلو آیفون 14 بهره ببرید.

به لطف سنسورهای بزرگ‌تر آیفون 14 این گوشی عملکرد بهتری در عکاسی زیر نور کم دارد، اگر بخواهیم به‌طورکلی بررسی کنیم و یک آمار در اختیار شما قرار دهیم عکس‌های ثبت شده توسط آیفون 14 حدود 48 درصد بهتر از عکس‌های آیفون 13 هستند که این موضوع می‌تواند عکاسان علاقه‌مند به آیفون را خوشحال کند.

در برخی از نسخه‌های آیفون که به‌صورت اختصاصی برای برخی کشورها مانند آمریکا تولید می‌شود، شیار سیم‌کارت حذف شده است و برای استفاده از خدمات تماس و اینترنت در آیفون 14 نیازی به سیم‌کارت نخواهد بود، به علت اینکه ایران از این تکنولوژی برخوردار نیست آیفون‌هایی که قرار است به ایران وارد شوند همچنان این شیار را دارا خواهند بود.

قابلیت Emergancy SOS نیز در این نسخه عملکرد بهتری دارد و می‌تواند به‌راحتی تصادفات رانندگی را تشخیص دهد و هرچه سریع‌تر با اورژانس تماس بگیرد، این قابلیت بسیار کاربردی و مهم است که توانسته جان خیلی از افراد را در سانحه‌های تصادفی نجات دهد.

بهتر است دیگر نگران آنتن‌دهی سیم‌کارت خود نباشید؛ زیرا اپل در سری جدید گوشی خود آیفون 14 این مشکل را حل نموده است؛ شما می‌توانید با کمک این گوشی به ماهواره‌های اطراف زمین متصل شوید و با کمک این ماهواره‌ها پیامک اضطراری ارسال کنید و یا از اینترنت استفاده کنید، این قابلیت باعث شده تا وقتی در یک مکان ناشناخته گیر کردید بتوانید به‌راحتی درخواست کمک کنید.

این گوشی از یک باتری 3279 میلی‌آمپری استفاده می‌کند که به‌راحتی می‌تواند به مدت یک روز کامل تمامی کارهای ضروری و روزمره شما را انجام دهد بدون این که شارژ آن کاملاً تخلیه شود.

سنت‌شکنی به سبک آیفون 14

از زمانی که سری گوشی‌های آیفون توسط شرکت اپل تولید شده‌اند، هرسال تراشه مرکزی جدیدی توسط اپل تولید شده است و این به این معنی می‌باشد که هیچ‌کدام از گوشی‌های آیفون که تا به امسال معرفی شده بودند از یک تراشه مشترک استفاده نکرده بوند، اما اپل به این سنت چندین‌ساله خود پایان داد.

اپل از تراشه جدید خود در گوشی آیفون 14 استفاده نکرده است و این گوشی مانند مدل قبلی از تراشه A15 استفاده می‌کند، البته لازم به ذکر است که گوشی‌های آیفون پرو و پرو مکس از سری جدید تراشه‌های اپل که امسال تولید شده‌اند برخوردار هستند، با این کار اپل قصد دارد تفاوت بیشتری بین مدل‌های پرو و مدل‌های ساده ایجاد کند.

آیفون 14 پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست و از تراشه A15 استفاده می‌کند و اگر تراشه مرکزی برای شما اهمیت بالایی دارد هیچ تفاوتی بین نسخه پایه و نسخه پلاس وجود ندارد.

مشخصات آیفون 14 پلاس

این گوشی تفاوت‌های زیادی با نسخه پایه آیفون 14 ندارد، درواقع آیفون 14 پلاس نسخه بزرگ تز آیفون 14 معمولی محسوب می‌شود این گوشی با اندازه 6.7 اینچی خود از نسخه اولیه بزرگ‌تر است و برای کسانی طراحی شده است که به گوشی‌های بزرگ علاقه دارند، ازآنجایی‌که آیفون 14 پلاس نسبت به نسخه‌های پرو قیمت کمتری دارد می‌تواند برای این افراد اقتصادی‌تر باشد.

کیفیت نهایی صفحه‌نمایش نیز کمی بهتر شده است؛ اما اطلاعاتی مانند نرخ تازه‌سازی یا جنس صفحه‌نمایش هیچ تفاوتی نکرد است، این گوشی با قابلیت پشتیبانی از تصاویر بادقت 2778 در 1284 عملکرد بهتری نسبت به نسخه پایه داشته است.

دوربین آیفون 14 پلاس نسبت به نسخه اولیه تفاوت فاحشی نداشته است و تقریباً با دوربین نسخه اولیه طرف هستید و اگر شما این نسخه را به دلیل کیفیت بهتر دوربین آن می‌خواهید بخرید بهتر است که این کار را نکنید، نسخه پلاس تمام کارهایی را می‌کند که ورژن معمولی انجام می‌دهد؛ اما با این تفاوت که سایز بزرگ‌تری دارد.

البته باتری آیفون 14 پلاس نسبت به نسخه معمولی قوی‌تر است، یک باتری 4325 میلی‌آمپری وظیفه این را دارد تا گوشی آیفون 14 پلاس شما را به کار بیندازد تا شما بتوانید از آن استفاده کنید؛ یکی از نقاط قوت این گوشی باتری آن است و تقریباً می‌توان گفت در این زمینه از بقیه مدل‌های سری 14 آیفون بهتر عمل کرده است.

تفاوت قیمت آیفون 14 با آیفون 14 پلاس

با اینکه این دو ورژن از گوشی آیفون 14 تفاوت‌های خیلی زیادی با یکدیگر ندارند؛ اما آیفون 14 پلاس قیمت گران‌تری دارد، همان 0.6 اینچ بزرگ‌تر بودن نسخه پلاس کار خود را کرده است و شما باید بهای بیشتری را برای داشتن این گوشی بپردازید.

با اعلام رسمی شرکت اپل گوشی آیفون 14 با قیمت پایه 799 دلار و نسخه پرو نیز با قیمت 899 دلار به بازار جهانی عرضه خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند خود را در لیست پیش‌فروشی گوشی‌ها ثبت کنند تا اولین کسانی باشند که از این گوشی در ایران استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

در نهایت با جدیدترین گوشی‌های اپل آشنا شدیم و به‌صورت کاملاً مختصر و مفید این دوگوشی را بررسی کریم، علاقه‌مندان می‌توانند این دوگوشی را با کمک اطلاعات بالا ارزیابی کنند و هرکدام که مناسب‌تر بود خریداری نمایند، اما اگر بخواهم صادقانه بگویم نسخه پلاس با نسخه معمولی تفاوت خیلی زیادی ندارد و همه چیز به تصمیم شما بستگی دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد