اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اپل از آیفون 14 و 14 پلاس به طور رسمی رونمایی کرد

چند سالی است که نسخه‌های آیفون پرو و پرو مکس به بازار جهانی عرضه می‌شوند و به عضوی جدانشدنی از خانواده آیفون تبدیل شده‌اند، به همین دلیل نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون 14 نیز در مراسم Far Out رونمایی شد

به گزارش سایت طلا،چند سالی است که نسخه‌های آیفون پرو و پرو مکس به بازار جهانی عرضه می‌شوند و به عضوی جدانشدنی از خانواده آیفون تبدیل شده‌اند، به همین دلیل نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون 14 نیز در مراسم Far Out رونمایی شد تا افرادی که به دنبال یک گوشی خاص‌تر هستند بتوانند آن را خریداری نمایند، این دوگوشی که به‌تازگی معرفی شدند در حال حاضر آخرین پرچم‌داران آیفون محسوب می‌شوند و با اینکه تازه به معرفی رسیده طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

مشخصات آیفون 14 پرو

برخی از مشخصات این نسخه با آیفون 14 معمولی برابری می‌کند؛ اما جای نگرانی نیست، زیرا این گوشی در اطلاعات حساس و حیاطی گوشی تفاوت‌های خیلی زیادی با آیفون 14 معمولی دارد، از جمله شباهت‌های این دو ورژن صفحه‌نمایش آن‌ها است؛ هر دو آن‌ها از یک صفحه‌نمایش OLED استفاده می‌کنند که رزولوشن آن 2352 در 1170 است؛ همچنین اندازه کلی این صفحه‌نمایش 6.1 اینچ است که با گوشی آیفون 14 استاندارد برابری می‌کند.

نرخ تازه‌سازی این گوشی 120 هرتز است که نسبت به نسخه‌های دیگر بسیار بالاتر است و بهتر است فکر هنگ کردن آیفون 14 پرو را از سرتان بیرون بیندازید و با خیال راحت پرچم‌دار جدید آیفون را خریداری نمایید؛ به لطف این صفحه‌نمایش شما میتوانید میزان نور تولیدی را تا حد الامکان کم کنید بدون اینکه مشکلی در استفاده از گوشی داشته باشید.

اپل تحولی در بخش دوربین‌های آیفون 14 پرو ایجاد کرده است و حالا شاهد اولین دوربین‌های 48 مگاپیکسلی درگوشی‌های آیفون هستیم که دریچه دیافراگم آن f1.78 است، به لطف این دوربین‌ها شما می‌توانید عکس‌های باکیفیت‌تری بگیرید و عملکرد دوربین این گوشی تقریباً دوبرابر بهتر از نسل قبلی خود است؛ البته لازم به ذکر است که هنوز هم عکس‌ها باکیفیت 12 مگاپیکسل در گوشی شما ذخیره خواهند شد.

در این چند سال اخیر طرف‌داران گوشی آیفون به طراحی دوربین نسخه‌های پرو و پرو مکس این گوشی اهمیت بیشتری می‌دهند و انتظار دارند که هرسال شاهد طراحی جدیدتری باشیم، اما اپل آن‌ها را در این زمینه ناامید کرده است، شیوه قرارگیری دوربین در این نسخه تفاوت خاصی با آیفون 13 ندارد.

آیفون 14 پرو دارای یک باتری 3200 میلی‌آمپری است که وظیفه تأمین انرژی قطعات این گوشی را دارد، با کمی مقایسه می‌توان متوجه شد که آیفون 14 پرو در بخش باتری ضعیف‌تر از نسخه پلاس و پرو مکس عمل کرده است و انتظار می‌رفت که شاهد باتری قدرتمندتری در این ورژن بودیم.

این گوشی در هنگام عرضه از نسخه پایه IOS 16 بهره خواهد برد که جدیدترین سیستم‌عامل معرفی شده توسط اپل است؛ این سیستم‌عامل دارای انیمیشن‌های جذاب و جدیدی است که می‌تواند مخاطبان خود را شگفت‌زده کند و شما می‌توانید از این سیستم‌عامل در آیفون 14 پرو بهره‌مند شوید.

از جمله تفاوت‌هایی که نسخه پرو با نسخه پلاس و استاندارد آیفون 14 دارد این است که حافظه داخلی این گوشی تنوع بیشتری دارد که شما می‌توانید با کمی بررسی بهترین نسخه را خریداری کنید؛ این تنوع از یک حافظه 128 گیگابایتی آغاز شده و با یک حافظه 1 ترابایتی به پایان می‌رسد؛ 1 ترابایت حافظه برای یک گوشی یک رقم بسیار بالا است و به نظر می‌رسد تا سالیان سال می‌توانید فیلم‌های روز دنیا را دانلود کرده و در گوشی خود نگهداری کنید.

بزرگ‌ترین تفاوتی که نسخه پرو با پلاس و استاندارد دارد تراشه مرکزی است؛ به رسم هرسال اپل امسال نیز یک تراشه مرکزی قدرتمند طراحی کرده و آن را در گوشی جدید خود نیز استفاده کرده است، پردازنده مرکزی A16 جدیدترین نسل پردازنده‌های دنیا محسوب می‌شود که تنها در گوشی آیفون 14 پرو و پرو مکس دیده می‌شود و دو نسخه دیگر از تراشه A15 برخوردار هستند.

به گفته و اعتراف خود شرکت اپل A16 بهترین، قدرتمندترین و سریع‌ترین پردازنده‌ای است که تا به الان تولید شده است که شما می‌توانید لذت تجربه این پردازنده را با خرید آیفون 14 پرو و پرو مکس تجربه نمایید؛ همچنین لازم به ذکر است که این پردازنده از حافظه 6 گیگابایتی برخوردار می‌باشد.

مشخصات آیفون 14 پرو مکس

حالا وقت آن رسیده تا به سراغ پرچمدار اصلی اپل برویم و کمی مشخصات آن را بررسی کنیم، در حال حاضر می‌توان گفت که این گوشی بهترین موبایل تولید شده توسط اپل تا سال 2023 است که بسیاری از مردم دنیا را شگفت‌زده کرده و افراد زیادی در صف خرید این گوشی هستند.

پرو مکس نسبت به پرچمدار قبلی عملکرد بهتری را در قسمت صفحه‌نمایش داشته است؛ اپل در تولید آیفون 14 پرو مکس نیز از یک صفحه‌نمایش OLED بهره برده است که رزولوشن آن به 2778 در 1284 می‌رسد که نرخ تازه‌سازی آن 120 هرتز است.

همچنین این گوشی در قسمت روشنایی عملکرد فراتر از خوب را به ارمغان آورده است و قابلیت این را دارد که روشنایی در حد 2000 نیت را در اختیار شما قرار دهد تا هیچ مشکلی در زمینه میزان قدرت روشنایی صفحه‌نمایش نداشته باشید و با خیال راحت زیر منابع نور قوی با گوشی خودکار کنید.

این گوشی از نظر دوربین و کیفیت عکس‌های ثبت شده هیچ تفاوتی با نسخه پرو ندارد و عملکرد دوربین نمی‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب بین آیفون 14 پرو و پرو مکس باشد و بهتر است سراغ موارد دیگر مانند صفحه‌نمایش و باتری ببرید.

دررابطه‌با باتری نیز باید عرض کنیم که نسخه پرو مکس از یک باتری 4323 میلی‌آمپری استفاده کرده است که با نسخه پرو قابل‌مقایسه نیست و می‌تواند خیلی راحت کارهای روزمره شما را بدون اینکه خاموش شود انجام دهد.

بقیه امکانات گوشی آیفون پرو مکس در نسخه پرو نیز وجود دارد و تفاوت‌های فاحش این دو ورژن همان موارد بالابود که عرض کردیم و در موارد دیگر کاملاً شبیه به هم هستند.

تفاوت قیمت گوشی آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس

این دو پرچمدار اپل که قرار است هر دوی آن‌ها در 16 اکتبر به بازار جهانی عرضه شوند در قیمت فروش تفاوت‌هایی دارند که یکی از دلایل ایجاد این تفاوت بزرگ‌تر بودن آیفون 14 پرو مکس است؛ قیمت پایه نسخه پرو مکس 1099 دلار می‌باشد که بسته به آپشن‌های اضافی می‌تواند بیشتر هم شود.

اما نسخه پرو این گوشی قرار است که با قیمت 999 دلاری به بازار عرضه شود و می‌توانید متوجه شوید که این دوگوشی در زمینه قیمتی 100 دلار با هم دیگر اختلاف دارند.

جمع‌بندی

در نهایت با آخرین نسخه‌های منتشر شده توسط شرکت اپل آشنا شدیم و اطلاعات مختصر و مفیدی درباره مشخصات آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس کسب کردیم، اگر قصد خرید یکی از پرچمداران آیفون را دارید بهتر است که نسخه پرو مکس را خریداری کنید؛ زیرا به گفته کمپانی اپل ورژن پرو مکس اولین پرچمدار آیفون در بازار است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد