اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش نماینده ایران به مطالبه آژانس برای اجرای پروتکل الحاقی

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین در پی انتشار گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد اجرای موافقتنامه پادمان در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: گزارش جدید آژانس در حقیقت به‌روزرسانی آژانس در مورد موضوعات باقی مانده پادمانی است که از نظر مدیر کل هنوز بسته نشده‌ اند.

به گزارش سایت طلا ، محسن نذیری اصل که به تازگی به عنوان نماینده ایران در اژانس منصوب شده است، در ادامه با تأکید بر اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران همواره بر همکاری و تعامل با آژانس مبتنی بوده است، افزود: از طرف مقابل انتظار می رود تا بی توجه به فشارهای سیاسی و سوالات برآمده از شیطنت آفرینی طرف های ثالثی که عضو هیچ سازوکار پادمانی آژانس نیستند و میزبان ده ها کلاهک هسته ای هستند، به وظیفه ذاتی خود بپردازد.

وی با اشاره به اینکه موضوعات پادمانی میان ایران و آژانس طی قطعنامه شورای حکام در سال ۲۰۱۵ بسته شده است، افزود: سه ادعای پادمانی غیر مهم آژانس نیز مربوط به حدود دو دهه قبل است که با این حال، ایران تاکنون تعاملات مناسب و سازنده ای را با آژانس و با هدف حل و فصل این آنها به عمل آورده است.

نماینده ایران همچنین ضمن تأکید بر اینکه آژانس باید استقلال، بی طرفی و حرفه ای گری خود را حفظ کند، افزود: اعضای آژانس نیز باید از اعمال فشار بر این سازمان و تلاش برای استفاده ابزاری از آن در جهت مقاصد سیاسی خود، بطور جدی پرهیز کنند.

نذیری اصل همچنین درخصوص گزارش برجام تاکید کرد: گزارش آژانس نیز در این خصوص، یکسویه و جانبدارانه است. مدیرکل بجای قدردانی از حسن نیت ایران در اجرای موقت پروتکل الحاقی در قالب برجام و اجرای داوطلبانه آن از سوی کشورمان برای بیش از یک سال بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، آن را به عنوان یک مطالبه از سوی آژانس مطرح و برجسته کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد