اونس طلا2337.71
مظنه14,911,000
18 گرم3,442,200
ارزش سکه33,594,483
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,150,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

دلار و یورو یک قیمت شد

در معاملات بازار های جهانی دلار و یورو به نزدیک ترین نرخ در تاریخ خود رسیده و تقریبا با هم برابر هستند

در معاملات بازار های جهانی دلار و یورو به نزدیک ترین نرخ در تاریخ خود رسیده و تقریبا با هم برابر هستند.

به گزارش سایت طلا، دلار نزدیک به اوج اخیر در بحبوحه نزول فدرال رزرو آمریکا در نوسان بود، در حالی که سرمایه‌گذاران محتاط نیز منتظر اقدام بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ‌ها بودند.

شاخص دلار ۰.۱ درصد رشد کرد و بالاترین سطح دو دهه‌ای در جلسه قبل چندان دور نشد. مقامات فدرال رزرو روز چهارشنبه گفتند: در اظهاراتی که تداوم افزایش نرخ بهره تهاجمی بانک مرکزی را تشدید می‌کند، هنوز متقاعد نشده‌اند که بدترین ترس از تورم ایالات‌متحده گذشته است.

پس از توقف ارسال گاز روسیه از خط لوله اصلی به اروپا که نگرانی‌ها در مورد تشدید بحران انرژی در منطقه را تشدید کرد، روز دوشنبه ارزش یورو به زیر ۰.۹۹ دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید.

به گزارش رویترز، قیمت هر واحد یورو امروز به ۰.۹۸۸۱ دلار سقوط کرد. این رقم در طی حدود بیست سال گذشته بی سابقه است. افت ارزش یورو مقابل دلار در روندی نزولی قرار گرفته است.

روز جمعه بانک مرکزی اروپا نرخ برابری یورو را ۰.۹۹۹۳ مقابل دلار اعلام کرده بود. شرکت گازپروم روسیه روز جمعه اعلام کرد که عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ تا زمان تعمیر توربین این خط لوله متوقف خواهد بود.

موسسه اعتبارسنجی مودیز نیز در گزارشی اعلام کرد: اختلال در جریان گاز روسیه می‌تواند منجر به رکود شدید و تورم بیشتر در منطقه یورو شود. روس‌ها مسائل فنی را دلیل توقف جریان گاز به سمت اروپا اعلام می‌کنند و آلمانی‌ها آن را سیاسی می‌دانند.

پوند انگلیس به ضعیف‌ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا از سال ۱۹۸۵ در بحبوحه چشم‌انداز وخیم اقتصادی و افزایش شدید ارزش دلار آمریکا سقوط کرد.

پوند بعدازظهر چهارشنبه به ۱.۱۴ دلار کاهش یافت که پایین‌ترین سطح در ۳۷ سال گذشته است.

پوند انگلیس از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵ درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافته زیرا این کشور با تورم فزاینده و قبوض بالای انرژی مواجه است.

در همین حال، عدم اطمینان سیاسی پس از پیروزی لیز تراس در انتخابات نخست‌وزیری بریتانیا کاهش یافت.

انتظار می‌رود تراس امروز (پنجشنبه) بسته حمایتی بزرگی را برای مقابله با هزینه‌های فزاینده انرژی اعلام کند که شامل ۱۳۰ میلیارد پوند می‌شود.

بر اساس آخرین داده‌ها، تورم سالانه مصرف‌کننده در بریتانیا برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته دو رقمی شد و در ماه جولای به ۱۰.۱ درصد رسید.

در ماه آگوست، بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داد و به ۱.۷۵ درصد رساند که بزرگترین افزایش در ۲۷ سال گذشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد