اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

چطور ارزان به استانبول سفر کنیم؟ 5 نکته طلایی

کمتر کسی است که حال‌وهوای سفر به استانبول آن هم در تابستان به سرش نزند. استانبول شهر توریستی کشور همسایه، یکی از پرگردشگرترین شهرهای جهان است که از سراسر دنیا مسافران زیادی را در خود جای می‎دهد.

کمتر کسی است که حال‌وهوای سفر به استانبول آن هم در تابستان به سرش نزند. استانبول شهر توریستی کشور همسایه، یکی از پرگردشگرترین شهرهای جهان است که از سراسر دنیا مسافران زیادی را در خود جای می‎دهد. این که این شهر دیدنی، با جاذبه‌های گردشگری فراوان در همسایگی کشور ما قرار دارد و ما در مقایسه با ساکنین کشورهای دور مانند آمریکاییان و چینی‌ها، امکان سفر راحت و ارزان‌تر به آن را داریم، از خوش‌شانسی‌های ما است. ما می‌توانیم با روش‌های متفاوتی یک سفر مناسب با هزینه‌های منطقی را به استانبول داشته باشیم. شما می‌توانید پاسخ این پرسش که چطور ارزان به استانبول سفر کنیم؟ 5 نکته طلایی را در این مقاله بخوانید.

نکته اول: اقامت در هتل های ارزان قیمت

شما می‌توانید برای اقامت در هتل های استانبول، طیف وسیعی از گزینه‌های روی میز را بررسی کنید. اما اگر قصد سفر ارزان به استانبول را دارید، می‎توانید گزینه‌های خود را به هتل‌هایی با ستاره‌ی کمتر و حتی خوابگاه‌ها محدود کنید. علاوه بر این اگر شما به صورت گروهی سفر می‎کنید می‌توانید به جای اقامت در هتل، یک خانه را به صورت کوتاه مدت اجاره کنید تا اختیار سفرتان در دست خودتان باشد و خورد و خوراک و سایر هزینه‌ها را بهتر کنترل کنید.

اگر قصد دارید به هاستل یا خوابگاه‌ها بروید، خوب است بدانید که آنها اقامتگاه‌هایی هستند که در آنها معمولا سرویس بهداشتی و حمام اشتراکی است. البته بسته به انتخاب شما، ممکن است اتاق‌های خواب نیز اشتراکی باشد و شما در یک اتاق چندتخته با چند هم‌اتاقی اقامت کنید. این مکان‌ها برای بک‌پکرها و افرادی که دانشجویی و بسیار ارزان سفر می‎کنند، بسیار ایده‌آل است. اگر هم خانوادگی سفر می‌کنید که می‌توانید یک اتاق از یک هاستل را اجاره کنید و فقط در سرویس بهداشتی با سایر ساکنین آن مشترک باشید.

هتل‌های یک، دو و سه ستاره که به عنوان هتل‌های اقتصادی معرفی می‎شوند، مکان‌های دیگری هستند که هزینه‌ی اقامت در آنها پایین‌تر است و از خدماتی مانند باشگاه، استخر و برخی امکانات تجملاتی در آنها خبری نیست. اما چه ایرادی دارد؟ مگر شما قصد دارید در سفر استانبول تمام مدت در هتل باشید؟ پاسخ قطعا منفی است. بنابراین شما می‌توانید با اقامت در این مکان‌های اقتصادی، هزینه‌ی خود را صرف گشت‌وگذار و خرید کنید.


نکته دوم: سفر زمینی به استانبول

راه‌های مختلفی برای رسیدن به استانبول وجود دارد. سریع‌ترین روش برای رسیدن به استانبول، خرید بلیط هواپیما استانبول است که از تهران تا این شهر رویایی کمی بیشتر از دو ساعت پرواز است. اما بلیط پرواز همیشه از سایر وسایل نقلیه برای سفر گران‎تر است و این چیزی نیست که مختص سفر به استانبول باشد. با این همه روش‎های دیگری برای رسیدن به استانبول وجود دارد که هزینه‌های آن بسیار پایین‌تر است.

شما برای سفر زمینی به استانبول دو راه پیش رو دارید: قطار و اتوبوس. هر کدام از این وسایل نقلیه مزایا و معایبی دارند که در اینجا آنها را برای شما تشریح می‌کنیم.

مزایا و معایب سفر با قطار چیست؟

قطار یک وسیله‌ی نقلیه‌ی همگانی و جذاب است که اگر یک کوپه‌ی دربست را بگیرید، می‌تواند یک وسیله‌ی نقلیه‌ی خصوصی هم برای شما به حساب آید. سفر با قطار بسیار جذاب است. اگر از تهران سفر می‎کنید می‌توانید تمام شهرهای مسیر تهران تبریز را ببینید، یا اگر در هر جای دیگری از ایران هستید خودتان را به یکی از ایستگاه‌های قطار در این مسیر و یا خود شهر تبریز برسانید و سپس با همان قطار تا دریاچه‌ی وان بروید.

پس از رسیدن به دریاچه‌ی وان، در این سوی دریاچه از قطار پیاده شده و سوار کشتی شوید و یک مسیر شش ساعته را روی دریاچه، دریانوردی کنید. سپس در آن سوی دریاچه سوار قطار سراسری کشور ترکیه شده و تا آنکارا بروید. هر چند که برای سفر به استانبول مستقیماً قطار وجود ندارد اما جای نگرانی نیست زیرا شما می‌توانید قطار آنکارا را سوار شوید و از آنجا به استانبول بروید.

هزینه‌ی رفتن به استانبول از طریق این مسیر بسیار مناسب است و قیمت بلیط شما حتی به دو میلیون تومان هم نمی‌رسد. اما این روش زمان زیادی را از شما می‌گیرد و شما چیزی نزدیک به سه روز در راه هستید. اگر وقت دارید و به دیدن مسیر به اندازه‌ی خود استانبول علاقه دارید، این روش مناسبی برای شما است. به یاد داشته باشید که در سفر برگشت از استانبول و آنکارا به ایران، یک مسافرت رویایی، به همراه غروب خورشید و طلوع ماه را روی دریاچه‌ی وان تجربه خواهید کرد.

اتوبوس سریع‌تر از قطار است

از گذشته تا به امروز، مسافران زیادی با اتوبوس به استانبول می‎رفتند. اگر رمان ثریا در اغما نوشته‌ی اسماعیل فصیح را بخوانید، یک شرح مفصلی از یک سفر زمینی با اتوبوس به استانبول را می‎بینید که شبیه به یک سفرنامه‌ی داستانی است.

سفر با اتوبوس به استانبول از شهرهای تهران و تبریز ممکن است. شما برای رفتن به استانبول می‎توانید به یکی از ترمینال‌های جنوب، غرب و یا بیهقی رفته و از آنجا سوار اتوبوس شوید. انواع اتوبوس اسکانیا، وی‌آی‎پی و ولوو شما را به مقصد می‎رسانند. سفر با اتوبوس تقریبا یک روز و نیم طول می‌کشد و بلیط اتوبوس کمی از بلیط قطار گران‌تر است. با این‌همه، سفر با اتوبوس روشی ارزان برای سفر به استانبول در مقایسه با هواپیما است.

نکته سوم: آیا اهل غذاهای خیابانی ارزان‌ هستید؟

حتی اگر برای رزرو هتل یک جای گران قیمت را انتخاب کرده‎اید، جای نگرانی نیست و شما هم‎چنان می‎توانید با صرفه‌جویی سفر کنید. تنها کافی است که از رفتن به رستوران‌های گران‌قیمت پرهیز کنید و به جای خوردن غذاهای کم‌حجم با قیمت زیاد در رستوران‌ها، غذاهای خوشمزه، سالم و حجیم خیابانی را تجربه کنید. نگران سلامت این غذاها نباشید زیرا دکه‌ها و غرفه‌های غذاهای خیابانی استانبول زیر نظر شهرداری این شهر هستند و گواهی سلامت دارند. بنابراین می‎توانید خوراکی‌های بسیار خوشمزه‌ای مانند ساندویچ ماهی، پلو و مرغ با نخود یا تاووک پیلا، صدف سرخ‌شده، کوفته‌ی اکمک، کوفته‌ی شکم‌پر و ایسلاک برگر را با قیمت بسیار مناسب از دکه‌ها خریده و نوش جان کنید.

نکته چهارم: با وسایل نقلیه عمومی در شهر رفت‌وآمد کنیم

وسایل نقلیه‌ی عمومی در استانبول مانند همه جای دنیا ارزان‌تر از تاکسی‌ها هستند. تاکسی در استانبول بر عکس ایران یک وسیله‌ی کاملا خصوصی است که حالت تاکسی تلفنی در ایران را دارد. البته شما می‌توانید با استفاده از اوبر بیست درص کمتر پول بپردازید اما در هر حال، اتوبوس، مترو، تراموا و حتی دولموش و ون، از تاکسی ارزان‌تر هستند. بنابراین کافی است یک نقشه‌ی مسیریابی وسایل نقلیه‌ی عمومی را در دست داشته باشید تا بدانید چطور می‌توانید در ایستگاه‌های مختلف سوار آنها شده و هزینه‎ی معقولی را برای رفت‎وآمد در شهر پرداخت کنید.

نکته پنجم: بازدید از جاذبه های رایگان

درست است که استانبول شهر دیدنی‌های تاریخی فراوانی است اما لازم نیست برای بازدید از همه‌ی آنها پول پرداخت کنید. اولین چیزی که باید بدانید این است که بازدید از مساجد رایگان است. بنابراین شما برای دیدن دو جاذبه‌ی بسیار معروف و دیدنی استانبول یعنی مسجد سلطان احمد و ایاصوفیه، که یکی دو سال است دوباره به مسجد تبدیل شده، هزینه‌ای نمی‎پردازید. علاوه بر این بازدید از جاهای دیدنی مانند پارک‎ها، ساحل بسفر، پل گالاتا، بازار ادویه، بازار بزرگ شهر و سایر مراکز خرید نیز رایگان است. البته در بازدید از مراکز خرید و بازارها باید حواستان به خریدهایتان باشد، زیرا اینجا تنها خودتان هستید که باید مدیریت هزینه‌هایتان را بر عهده بگیرید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد