اونس طلا2301.73
مظنه15,026,000
18 گرم3,468,700
ارزش سکه33,853,578
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

سقوط قیمت طلا به کانال ۱۶۰۰ دلاری

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به بالا رفتن ارزش دلار و سود خزانه‌داری آمریکا، بازگشت طلا به روند افزایش قیمت چندان آسان نخواهد بود.

افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا در بحبوحه انتظار سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی باعث کاهش قیمت طلا شده‌است.

به گزارش سایت طلا،بهای هر اونس طلا در معاملات بازار جهانی با 17 دلار کاهش به 1695 دلار رسید

شاخص دلار نیز ۰.۲ درصد افزایش یافت و به اوج دو دهه اخیر نزدیک شد و طلا را برای خریداران خارجی گرانتر کرد.

تمرکز بازار در این هفته بر اجلاس بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه خواهد بود. انتظار می‌رود نرخ بهره در این اجلاس 75 واحد افزایش یابد.

پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هم در اجلاس فدرال رزرو در بیستم و بیست و یکم همین ماه افزایش یابد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

بازدهی معیار خزانه‌داری آمریکا به دلیل انتظارات فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ بهره برای مهار افزایش قیمت‌ها به بالاترین سطح خود از ۱۶ ژوئن رسید. بازدهی بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به بالا رفتن ارزش دلار و سود خزانه‌داری آمریکا، بازگشت طلا به روند افزایش قیمت چندان آسان نخواهد بود.

یک منبع دولتی به رویترز گفت: واردات طلا توسط هند، دومین مصرف‌کننده بزرگ شمش در جهان، در ماه آگوست نسبت به سطح سال گذشته به نصف کاهش یافت زیرا قیمت‌های داخلی نوسانات و روپیه ضعیف باعث شد مصرف‌کنندگان خرید را به تعویق بیندازند.

خبر رشد بخش خدمات در آمریکا در ماه اوت ارزش دلار را به بالاترین رقم طی 2 دهه گذشته رسانده‌است. بدین‌ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود.

سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا هم به بالاترین رقم از ماه ژوئن رسیده که نتیجه احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو آمریکاست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد