اونس طلا2337.3
مظنه14,686,000
18 گرم3,390,200
ارزش سکه33,087,558
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

تصویر کلی اونس جهانی در تایم روزانه،نزولی است + تحلیل تکنیکال طلا

امروز سه شنبه 6 سپتامبر 2022 اولین روز کاری بازار فارکس در هفته جدید میلادی است و به نظر می رسد با شروع هفته کاری فارکس، طلا تحت فشارهای شدیدی قرار خواهد گرفت. دلیل اصلی این مساله قوی تر شدن دلار امریکا در سرتاسر مارکت است.

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال طلا (Gold)- 6 سپتامبر
امروز سه شنبه 6 سپتامبر 2022 اولین روز کاری بازار فارکس در هفته جدید میلادی است و به نظر می رسد با شروع هفته کاری فارکس، طلا تحت فشارهای شدیدی قرار خواهد گرفت. دلیل اصلی این مساله قوی تر شدن دلار امریکا در سرتاسر مارکت است.

همینطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، روز چهارشنبه گذشته خرس های مارکت موفق شدند قیمت را تا 1688 دلار در هر اونس پایین بیاورند. ولی همینطور که مشاهده می کنید، مارکت درست در همین منطقه یک سطح مهم حمایتی دارد که به نظر می رسد موفق شده قمت طلا را به سمت بالا بازگرداند.

اندیکاتور rsi در تایم روزانه کمی به سمت پایین تغییر جهت داده و در حال حاضر عدد 37 را نشان می دهد.

نگاه کلی
تصویر کلی مارکت در تایم روزانه، نزولی است.

سطوح حمایت کلیدی
اگر قرار باشد طلا کاهش پیدا کند، اولین سطح جدی حمایت آن منطقه مهم 1700 دلار خواهد بود. در صورتیکه طلا پایین این منطقه نفوذ کند، سطح مهم بعدی قیمت 1690 دلار است. چنانچه خرس های مارکت طلا را پایین تر ببرند، سطح مهم بعدی 1677 خواهد بود.

سطوح مقاومت کلیدی
اگر طلا افزایش پیدا کند، اولین سطح مهم مقاومت آن قیمت 1720 دلار خواهد بود. در صورتیکه طلا بتواند با موفقیت از این منطقه عبور کند، سطح مهم بعدی 1727 دلار می باشد. چنانچه گاوهای مارکت موفق به بالاتر بردن قیمت طلا شوند، سطح مقاومت بعدی 1740 دلار خواهد بود.

همینطور که مشاهده می کنید پس از اینکه دیروز قیمت طلا تا اطراف سطح مقاومتی 1720 دلار افزایش یافت، شروع به ریزش تا 1707 دلار کرد. قیمت طلا در این لحظه که مشغول نگارش این تحلیل هستیم 1709 دلار در هر اونس می باشد.

به نظر می رسد سرمایه گذاران به دلیل فضای گریز از ریسک موجود در مارکت امروز، به سمت دلار امریکا که یک دارایی امن محسوب می شود هجوم برده اند.

ساعاتی پس از اینکه رهبران گروه هفت محدودیت هایی درباره سقف قیمت نفت روسیه اعمال کردند، کمپانی پروم نیز از سرگیری جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم 1 را به دلیل نشت نفت در یک توربین لغو کرد.

همین مساله باعث شده تا سرمایه گذاران نگران وقوع یک رکود اقتصادی در اروپا شوند. اگر نگاهی به چارت جفت ارز پرطرفدار یورو-دلار بیندازید، متوجه سقوط قیمت یورو تا 0.9878 یعنی پایین ترین میزان این جفت ارز در دو سال گذشته خواهید شد.

از طرفی دیگر ادامه تنش های موجود بین ایالات متحده امریکا و چین نیز باعث شده تا تریدرها اشتیاقی برای سرمایه گذاری روی دارایی ریسکی از خود نشان ندهند.

از طرفی دیگر انتظارات سرمایه گذاران از بانک های بزرگ مرکزی جهان مخصوصا فدرال رزرو امریکا و بانک مرکزی اروپا برای ادامه اعمال سیاست های انقباضی، باعث خواهد شد تا قیمت طلا افزایشی را تجربه نکند.

به نظر می رسد سرمایه گذاران کماکان منتظر یک افزایش نرخ بهره 75 واحدی از طرف مقامات فدرال رزرو برای نشست همین ماه سپتامبر هستند. این مساله باعث شده تا شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را در مقابل رقبای بین المللی اش ارزیابی می کند، به بالاترین میزان خود در 20 سال گذشته یعنی قیمت 110.27 پرواز کند.

به نظر می رسد علی رغم خبرهای متفاوت روز جمعه گذشته از بازار مشاغل امریکا، سرمایه گذاران با این مساله که فدرال رزرو قصد ادامه سیاست های انقباضی را تا پایین آوردن تورم دارد، مشکلی ندارند.

جمعه گذشته اداره آمار کار ایالات متحده اعلام کرد که بازار مشاغل امریکا موفق شده به جای 300 هزار نفر، 312.000 هزار شغل در ماه قبل به مارکت اضافه کند. البته رقم مذکور نسبت به رقم 526.000 هزار نفر ماه قبل کاهش داشته است. مهمتر اینکه نرخ بیکاری امریکا نیز به طور غیر منتظره ای از 3.5 درصد به 3.7% درصد افزایش یافته است.

در انتها اینطور که به نظر می رسد بسیاری از سرمایه گذاران قصد فروش طلا بالای سطح مهم 1700 دلار را دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد