اونس طلا2337.71
مظنه15,081,000
18 گرم3,481,400
ارزش سکه33,977,493
قدیم (بهار)38,400,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم24,500,000
ربع14,750,000

بررسی مشخصات خودرو سهند

نمایشگاه تحول صنعت خودرو سال 1401 نیز برگزار شد که این نمایشگاه دارای یک مهمان ویژه از شرکت خودروسازی سایپا بود، در این نمایشگاه سایپا از خودرو جدید خود که سهند نام دارد رونمایی کرد

به گزارش سایت طلا،نمایشگاه تحول صنعت خودرو سال 1401 نیز برگزار شد که این نمایشگاه دارای یک مهمان ویژه از شرکت خودروسازی سایپا بود، در این نمایشگاه سایپا از خودرو جدید خود که سهند نام دارد رونمایی کرد، سهند یک سدان کلاس B است که ظاهری شیک و اندازه‌ای جمع‌وجور دارد، به گفته شرکت خودروسازی سایپا این خودرو هنوز در مرحله تولید انبوه نرسیده است و در صف تولید قرار دارد، زیرا سایپا خودروهای دیگری نیز قبلاً رونمایی کرده است که باید به تولید آن‌ها نیز بپردازد و خودرو سهند در آخر صف قرار دارد؛ به گفته مدیران و مسئولان شرکت خودروسازی سایپا خودرو سهند در نیمه دوم سال 1402 به مرحله تولید انبوه خواهد رسید و روانه بازار خواهد شد.

بررسی خودرو سهند

هنوز اطلاعات خیلی دقیقی از خودرو سهند توسط سایپا اعلام نشده است، اما در مراسم رونمایی یکسری از نکات مشهود بود و ما قصد داریم بر پایه و اساس همان نکته‌ها خودرو سهند را بررسی کرده و محصول جدید سایپا را به شما معرفی کنیم، آن‌طور که مشخص شده است خودرو سهند طراحی جدیدی ندارد و نسخه بهبودیافته از خودروهای قدیمی سایپا است.

با ما همراه باشید تا خودرو سهند را از زوایای مختلف بررسی کنیم و این سدان جدید تولید شده توسط سایپا را بهتر بشناسیم.

ظاهر خودرو

به گفته مدیران و مسئولان شرکت خودروسازی سایپا خودرو سهند فیس لیفت خودرو ساینا می‌باشد و طراحان سعی کرده‌اند تا طراحی خودرو ساینا را بهبود ببخشند، می‌توان گفت که خودرو سهند فیس لیفت خودرو تیبا نیز محسوب می‌شود زیرا خود ماشین ساینا فیس لیفت تیبا بود و ازآنجایی‌که سهند نسخه بهبودیافته ساینا است، بنابراین فیس لیفت خودرو تیبا نیز محسوب می‌شود.

طراحی این خودرو فرق چندان زیادی با ساینا ندارد و در بخش ظاهر بیرونی فقط چراغ‌های آن تعویض شده است، قبل از معرفی رسمی خودرو سهند عکس‌های مختلفی از طرح‌های خودرو سهند به بیرون منتشر شد که هرکدام دارای چراغ‌های متفاوتی بودند، اما سرانجام خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد تا تمامی آن عکس‌ها کنار بروند.

این خودرو از چراغ‌های کشیده‌تری نسبت به خودرو ساینا بهره برده است، همین چراغ‌ها موجب شده‌اند تا کم بودن عرض خودرو زیاد به چشم نیاید و از پشت خودرو پهن‌تر دیده شود، چراغ‌های پشتی این خودرو فلش مانند است که از صندوق ماشین تا کناره خودرو کشیده شده است و یک ظاهر خطی دارد.

در بخش طراحی داخلی خودرو سهند تغییرات محسوسی را نسبت به الگوی خود یعنی ساینا داشته است، سایپا غربیلک فرمان را در خودرو جدید خود تغییر داده و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی خودرو را به فرمان اضافه کرده است، همچنین به بخش داخلی این خودرو یک مانیتور اضافه شده است که در خودرو ساینا دیده نمی‌شود، ظاهر دریچه کولر در این خودرو خوب است و جاگذاری مناسب این المان‌ها در کنار هم موجب شده است تا زیبایی ظاهری این خودرو قابل‌قبول باشد.

با اسناد به نمایشگاه تحول در صنعت خودروسازی سال 1401 می‌توان گفت که سایپا سعی کرده است که داشبورد این خودرو را دورنگ طراحی کند، یعنی داشبورد خودرو یک‌دست هم رنگ فرمان خودرو نخواهد بود و سایپا سعی خواهد کرد تا از رنگ‌های دیگر نیز در تولید داشبوردهای خود بهره ببرد تا زیبایی داشبورد خودرو سهند را دوچندان کند.

دستگیره‌های داخلی درب خودرو نیز تغییرات محسوسی داشته است و آن به کل تغییر پیدا کرده است، سایپا قبلاً در مدل‌های ساینا از دستگیره‌های گرد عمیق استفاده می‌کرد که این دستگیره‌ها را در مدل فیس لیفت ساینا یعنی خودرو سهند حذف کرده و از دستگیره‌های جدیدی برای خودرو جدید خود استفاده کرده است.

مشخصات فنی خودرو سهند

این خودرو از همان موتور ساینا استفاده می‌کند با این تفاوت که این موتور تقویت شده است، موتور استفاده شده در این خودرو M15 تقویت شده است که قدرت بیشتری نسبت به موتور ساینا دارد، موتور خودرو سهند سایپا توانایی تولید 90 اسب بخار را دارد و گشتاور نیروی آن به 137 نیوتن متر می‌رسد؛ البته انتظار می‌رود که خودرو سهند سایپا با دو موتور مختلف تولید شود و مدل‌های دیگر سهند از موتورهایی باقدرت 110 اسب بخار نیز تولید شوند.

به گفته مدیران و مسئولان شرکت سایپا خودرو سهند دارای یک گیربکس شش‌سرعته است و احتمال این وجود دارد که این خودرو در دو نوع دنده اتومات و دنده دستی نیز تولید و روانه بازار شوند، تا طرف‌داران خودروهای دنده اتومات نیز بتوانند از این خودرو جدید سایپا استفاده نمایند.

این خودرو دارای یک باک بنزین 41 لیتری است و بر اساس استاندارد یورو 5 ساخته شده است و مصرف سوخت متوسطی دارد، به گفته مدیران شرکت سایپا خودرو سهند سایپا هر 100 کیلومتر مسافتی که طی می‌کند حدود 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

آپشن‌های خودرو سهند سایپا

یکی از تفاوت‌های فاحشی که ساینا با فیس لیفت جدید خود یعنی سهند دارد این است که خودرو سهند سایپا از آپشن‌های بیشتری برخوردار است، در واقع ساینا یک خودرو کاملاً معمولی بود، اما سهند آپشن‌های کارآمد متعددی دارد که می‌تواند شما را مجاب به خرید آن کند.

در ادامه به بعضی از آپشن‌های این خودرو و همچنین کارایی آن‌ها اشاره خواهیم‌کرد تا با خودرو سهند بیشتر آشنا شوید.

این خودرو مجهز به سیستم کروز کنترل است که می‌تواند در رانندگی‌های طولانی‌مدت به شما کمک کند، سیستم کروز کنترل سرعت خودرو را در یک عدد مشخص نگه می‌دارد و نیازی نیست دیگر پدال گاز را فشار دهید، این آپشن در جاده‌های خلوت بسیار کارآمد است و هنگام رانندگی خیلی خسته نخواهید شد.
این ماشین مجهز به یک استارت دکمه‌ای است و سایپا استارت سوئیچی را از خودرو خود حذف کرده است و شما می‌توانید به‌راحتی با فشردن دکمه استارت خودرو را روشن کرده و به رانندگی بپردازید.
خودرو سهند سایپا دارای یک غربیلک فرمان بسیار نرم است که به‌راحتی می‌چرخد، دلیل چرخش راحت غربیلک فرمان خودرو سهند، سیستم فرمان برقی آن است که موجب شده تا هدایت این خودرو راحت‌تر باشد.
سهند دارای یک کیلومترشمار دیجیتال است که در پشت فرمان قرار گرفته است که این کیلومترشمار دیجیتال موجب افزایش زیبایی داشبورد ماشین شده است.
صندلی‌های چرمی از دیگر آپشن‌های این خودرو است که علاوه بر زیبایی داخلی خودرو راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد و نشستن طولانی‌مدت روی صندلی‌های سهند شما را اذیت نخواهد کرد.
این خودرو دارای یک دوربین و سنسور در پشت خودرو است که در هنگام دنده عقب رفتن و یا پارک خودرو برای شما کارساز خواهد بود، دوربین این خودرو مستقیماً به صفحه‌نمایش 7 اینچی داخل کابین وصل است و می‌توانید پشت خودروی خود را به کمک صفحه‌نمایش رویت کنید، همچنین لازم به ذکر است که صفحه‌نمایش 7 اینچی خودرو سهند سایپا لمسی است.
در آخر این خودرو دارای سانروف نیز می‌باشد، لازم به ذکر است که سانروف سهند از نوع برقی است و شما می‌توانید به‌راحتی با فشردن یک دکمه آن را باز یا بسته کنید.

زمان عرضه و قیمت سهند سایپا

هنوز زمان و روز دقیقی جهت عرضه خودرو سهند سایپا توسط منابع معتبر شرکت خودروسازی سایپا اعلام نشده است و ما نمی‌توانیم آمار دقیقی به شما بدهیم، تنها اطلاعاتی که در مورد زمان عرضه خودرو مشخص است این است که سهند در آخر صف تولید خودروهای سایپا قرار دارد.

سایپا خودروهای مختلفی را نیز در سال‌های اخیر منتشر کرده است که باید به تولید آن‌ها بپردازد، به گفته مدیران شرکت سایپا، خودرو سهند پس از خودرو اطلس به تولید انبوه می‌رسد؛ گفته می‌شود که خودرو اطلس در اوایل سال 1402 به تولید انبوه می‌رسد بنابراین انتظار می‌رود که سهند سایپا در اواخر سال 1402 به بازار عرضه شود.

هنوز قیمت دقیقی نیز برای این خودرو مشخص نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود که این خودرو در بازه قیمتی وسیعی به فروش برسد، زیرا آپشن‌های این خودرو چشمگیر می‌باشد و ممکن است سایپا تصمیم بگیرد خودرو جدید خود را در تریم‌های مختلف و قیمت‌های متفاوت به فروش برساند.

پایان عمر ساینا؟

مدیر شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده بود، در صورت تولید خودروهای جدید خودروهای قدیمی خود را از گردانه تولید حذف خواهد کرد، ازآنجایی‌که سهند فیس لیفت ساینا است احتمال آن بالا است که پس از عرضه سهند تولید ساینا به طور کل متوقف شود.

هرچند این اتفاق به نظرات و تصمیمات مدیران سایپا بستگی دارد و قابل‌پیش‌بینی نیست، اما اگر بخواهیم حرف مدیران سایپا را استناد قرار دهیم باید اعلام کرد که ساینا در اواخر سال 1402 از گردانه تولید خارج خواهد شد و دیگر صفرکیلومتر این خودرو قابل خریداری نخواهد بود.

اگر این اتفاق بیفتد این تنها ساینا نیست که از گردانه تولید خارج می‌شود بلکه به طور کل گروه X200 تولید شده توسط سایپا تولیدشان قطع خواهد شد، خودروهای X200 همان خودروهایی هستند که از تیبا الهام گرفته شده‌اند و می‌توان گفت تولید انواع خودرو تیبا سایپا قطع خواهد شد.

سخن نهایی

در نهایت به‌طورکلی با محصول جدید شرکت سایپا یعنی خودرو سهند آشنا شدید، البته لازم به ذکر است که این خودرو هنوز به بازار عرضه نشده است و صرفاً فقط در نمایشگاه تحول صنعت خودروسازی سال 1401 معرفی و رونمایی شده است، اگر مشخصات ظاهری و فنی این خودرو برای شما خوشایند بوده و دوست دارید که این خودرو را خریداری کنید باید تا اواخر سال 1402 و یا اوایل سال 1403 صبر کنید تا این خودرو به تولید انبوه برسد و روانه بازار شود.

هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت و نحوه فروش این خودرو در اختیار نیست و اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است، تنها کاری که از دست ما و شما بر می‌آید این است که صبر کنیم تا شرکت خودروسازی سایپا اطلاعات دقیق‌تری را در رابطه با خودرو جدید خود در اختیار عموم بگذارد.

همچنین باید اشاره کرد که این یک خودرو سدان کوچک و جمع‌وجور است و درصورتی‌که شما دارای یک خانواده پرجمعیت هستید بهتر است که از خرید این خودرو صرف‌نظر بکنید و خودروهای بزرگ‌تر و جادارتری را خریداری نمایید؛ امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد