اونس طلا2337.71
مظنه15,146,000
18 گرم3,496,400
ارزش سکه34,123,938
قدیم (بهار)38,800,000
جدید (امامی)41,900,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

بررسی خودرو اطلس محصول جدید سایپا

شرکت خودروسازی سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودروسازی ایران سال 1401 پرقدرت ظاهر شده است و خودروهای مختلفی را در این زمینه معرفی کرد یکی از ماشین‌هایی که در این نمایشگاه معرفی شده است خودرو اطلس سایپا است که قرار است در اوایل سال 1402 به بازار عرضه شود

به گزارش سایت طلا،اگر در چند وقت اخیر بازار داخلی خودروهای ایرانی را دنبال کرده باشید می‌توانید شاهد پیشرفت خودروسازان ایرانی در تولید خودروهای لوکس و مدرن باشید، البته هنوز هم فاصله زیادی تا استانداردهای جهانی داریم ولی همین پیشرفت می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت‌های بعدی باشد.

امسال و سال بعد شرکت خودروسازی سایپا سال پرکاری را خواهد داشت و باید خودروهایی که معرفی کرده است را به تولید انبوه رسانده و روانه بازار کند، به همین جهت ما تصمیم گرفتیم شما را بیشتر با خودرو جدید سایپا یعنی خودرو اطلس آشنا کنیم تا درصورتی‌که این خودرو به بازار عرضه شد در صورت تمایل آن را خریداری نمایید؛ با ما همراه باشید تا خودرو اطلس سایپا را از جهت و زاویه‌های مختلف بررسی کنیم.

ظاهر خودرو اطلس

به گفته مدیران شرکت خودروسازی سایپا اطلس لیفت فیس خودرو کوئیک محسوب می‌شود و درصورتی‌که به‌ظاهر این ماشین دقت بیشتری داشته باشید می‌توانید شباهت‌های این خودرو را با خودرو کوئیک بیابید، می‌توان گفت اطلس ظاهر بهتری نسبت به کوئیک دارد و ظاهر آن تقریباً شیک و جذاب بوده و می‌تواند مشتریان ایرانی را راضی نگه دارد.

قسمت چراغ‌ها در فیس لیفت کوئیک تغییرات زیادی کرده است و چراغ‌های خودرو اطلس سایپا تقریباً زیبا و چشمگیر هستند، چراغ‌های پشتی این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که انگار قسمتی از چراغ که روی صندوق قرار دارد در زیر صندوق خودرو قرار گرفته و گم شده است، این چراغ ظاهری جذاب و زیبا به نمای پشتی خودرو داده است.

نمایی جلویی خودرو نیز بسیار عالی و زیبا طراحی شده است و برای طراحی جلویی این خودرو از خودروهای مدرن دنیا مانند BMW الهام گرفته شده است که موجب شده این خودرو نمای جلویی زیبایی داشته باشد، در میان خودروهایی که توسط سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودروسازی معرفی شد می‌توان به‌جرئت گفت که اطلس زیباترین خودرویی بود که توسط سایپا معرفی شد.

سایپا برای طراحی جلوی خودرو از چراغ‌های کشیده‌ای استفاده کرده است که با ظاهر جلویی خودرو جدید سایپا همخوانی داشته و زیبایی قسمت جلوی خودرو را دو چنان کرده است، همچنین برف‌پاک‌کن روی شیشه پشتی خودرو نیز نصب شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

طراحی داخلی اطلس نسبت به کوئیک تغییر چندانی نداشته است و سایپا از همان طراحی داخلی کوئیک استفاده کرده است، البته سایپا به طراحی داخلی اطلس یک مانیتور لمسی نیز اضافه کرده است، البته لازم به ذکر است که این مانیتور لمسی در مدل‌های جدید کوئیک وجود داشتند و چیز جدیدی نیست.

البته برخی از المان‌ها در داشبورد خودرو اطلس سایپا نسبت به کوئیک تغییر کرده است، برای مثال سایپا در کوئیک از دریچه‌های کولر مستطیلی استفاده می‌کرد، این در حالی است که در خودرو اطلس از دریچه‌های کولر دایره‌ای‌شکل استفاده شده است.

در کل سایپا سعی کرده است که طراحی داخلی خودرو اطلس را ساده انجام دهد تا شلوغی در داخل خودرو رخ ندهد و حواس راننده به جاهای دیگر پرت نشود، همچنین غربیلک فرمان نیز نسبت به مدل کوئیک تغییراتی را داشته و سایپا دکمه‌های کنترل سیستم صوتی را به فرمان خودرو اطلس که فیس لیفتت کوئیک است اضافه کرده است.

داشبورد خودرو اطلس به‌صورت دورنگ طراحی شده است که رنگ آن می‌تواند بسته به تریم و مدل خودرو خریداری شده متفاوت باشد، خودرویی که در نمایشگاه تحول صنعت خودروسازی 1401 معرفی شد دارای داشبورد دورنگ بود که برای طراحی آن از رنگ کرم و سیاه استفاده شده بود، البته هنوز معلوم نیست که تمامی خودروهای اطلس با داشبورد سیاه و کرم عرضه شوند و ممکن است که رنگ داشبورد خودروهای اطلس با یکدیگر متفاوت باشد.

مشخصات فنی خودرو اطلس سایپا

این خودرو از موتور M15GSI بهره می‌برد، این موتور همان پیشرانه‌ای است که در خودروهای تیبا نیز از آن استفاده شده است، البته باید بگوییم که موتوری که در خودرو اطلس قرار گرفته شده است نسخه بهبودیافته خودرو تیبا است، شرکت سایپا تغییرات جزئی را روی سیلندر موتور M15 انجام داده است که این تغییرات موجب افزایش قدرت موتور شده است.

تغییراتی که سایپا روی M15 اعمال کرده موجب شده تا مصرف سوخت این موتور نسبت به نسخه اصلی 7 درصد کاهش پیدا کند، همچنین تغییرات در سیلندر موتورم واجب شده تا مقداری حدود 7 درصد قدرت موتور اطلس افزایش پیدا کند و گشتاور نیرو این موتور نیز 5 درصد افزایش بیابد.

این موتور از دریچه‌های گازی برقی استفاده می‌کند و به‌طورکلی دریچه گازهای مکانیکی را از موتور حذف کرده‌اند، همچنین موتور جدید سایپا دارای VVT است که حرکات سوپاپ را زمان‌بندی می‌کند، همچنین لازم به ذکر است که رینگ‌های موتور M15 نیز در نسخه جدید بهبودیافته است و عملکرد بهتری دارد.

به‌طورکلی بخواهیم بگوییم M15GSI یک موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ است که می‌تواند نیرویی معادل 94 اسب بخار تولید کند و گشتاور نیروی آن نیز به 138 نیوتن متر نیز می‌رسد، این خودرو نیز مانند خودرو سهند سایپا ممکن است در دو مدل متفاوت عرضه شوند که مدل دوم موتوری پرقدرت‌تر دارد و می‌تواند نیرویی معادل 110 اسب بخار تولید کند.

آپشن‌های خودرو اطلس سایپا

خودرو اطلس سایپا نسبت به خودرو کوئیک با آپشن‌های جدیدتر و کارآمدتری روانه بازار خواهد شد و به معنای واقعی فیس لیفت عالی و کامل برای خودرو کوئیک محسوب می‌شود، البته ممکن است که این خودرو با تمامی آپشن‌های نام‌برده به بازار عرضه نشود، زیرا بیشتر شرکت‌های خودروسازی ماشین‌های خود را تریم بندی می‌کنند و آپشن‌ها را به‌صورت مساوی بین تریم‌ها تقسیم می‌کنند.

در ادامه به برخی از آپشن‌های خودرو سایپا و کاربردهای آن اشاره خواهیم کرد، در ادامه با ما همراه باشید.

خودرو اطلس سایپا مجهز به سنسور نور است، این سنسور بسیار کارآمد بوده و می‌تواند رانندگی در شب را برای شما آسان‌تر کند، سنسورهای نور میزان روشنایی محیط را می‌سنجند و نور خودرو را نسبت به محیط تنظیم می‌کند، برای مثال اگر در یک محیط خیلی تاریک باشید سنسورهای نور لامپ‌های خودرو را تقویت می‌کنند، سنسورهای نور به‌صورت مستقیم با چراغ‌های جلوی خودرو در ارتباط است و روی آن‌ها کنترل دارد.
خودروی اطلس دارای سیستم محدودکننده سرعت است که می‌تواند در خیلی از مواقع کارساز باشد، این سیستم عملکرد موتور را محدود می‌کند و با سنسورهایی که دارد سرعت خودرو را تشخیص داده و درصورتی‌که سرعت بیش از حد مجاز شود آن را کاهش می‌دهد و اجازه افزایش سرعت را نمی‌دهد.
این خودرو دارای کروز کنترل نیز می‌باشد که می‌تواند سرعت خودروی شما را در یک عدد خاصی ثابت نگه دارد بدون اینکه شما پایتان را روی پدال گاز فشار دهید.
این خودرو دارای سنسور و دوربین در دنده عقب است که شما می‌توانید به‌راحتی با کمک مانیتور خودرو به نمای پشتی کامل تسلط داشته باشید و راحت‌تر دنده عقب بروید و یا خودروی خود را پارک کنید.
دارای سامانه تنظیم باد لاستیک است که به‌صورت دائم باد تایر خودروی شما را چک می‌کند و درصورتی‌که باد تایر کم و یا زیاد بود به شما هشدار خواهد داد.
این خودرو دارای سیستم ایربگ نیز هست تا بتواند از جان سرنشینان در هنگام تصادف محافظت کند، البته لازم به ذکر است که این سیستم ایربگ فقط راننده و کمک‌راننده را پوشش می‌دهد، همچنین این خودرو دارای سیستم ترمزهای ABS،BAS و EBD نیز هست تا شما در ترمز کردن و کاهش سرعت خود هیچ مشکلی نداشته باشید.
این خودرو دارای صندلی ایزو فیکس می‌باشد که از نظر ایمنی در خودروها لازم است، صندلی ایزو فیکس صندلی است که مناسب کودکان طراحی شده است، درصورتی‌که کودک دارید بهتر است که این آپشن را فعال کنید، زیرا صندلی ایزو فیکس امنیت کودک شما را در تصادف‌های رانندگی افزایش می‌دهد.
این خودرو مجهز به سیستم فرمان کمکی برقی است که موجب شده است هدایت این خودرو خیلی آسان باشد، غربیلک فرمان خودرو اطلس سایپا کاملاً نرم است و می‌توانید به‌راحتی با اعمال کمترین فشار غربیلک فرمان خود را بچرخانید.
این خودرو از سامانه GSI یا راهنمای تعویض دنده استفاده می‌کند، این سیستم با بررسی خودرو بهترین زمان تعویض دنده را روی کیلومترشمار به شما نشان خواهد داد، تعویض اصولی دنده روی عملکرد خودرو تأثیر مستقیم دارد، درصورتی‌که تعویض دنده را به‌موقع انجام دهید، موتور ماشین شما سوخت کمتری را مصرف خواهد کرد.
از آپشن‌های دیگر این خودرو می‌توان به استارت دکمه‌ای، صندلی‌های چرمی، آینه و پنجره‌های برقی، رینگ آلومینیومی، صفحه‌نمایش لمسی و رهیاب ماهواره‌ای اشاره کرد.

خودرو اطلس سایپا کی عرضه می‌شود؟

با معرفی رسمی خودرو اطلس سایپا، مدیران شکرت خودروسازی سایپا اعلام کردند که این خودرو در اواخر سال 1401 یا اوایل سال 1402 در مرحله تولید انبوه قرار خواهد گرفت و به بازار عرضه خواهد شد و شما می‌توانید در صورت تمایل این خودرو را در سال 1402 خریداری نمایید.

تاریخ قطعی برای عرضه وجود ندارد اما عرضه این خودرو صددرصد در سال 1402 انجام خواهد شد و شکی در آن نیست، در حال حاضر هیچ قیمتی نیز برای این خودرو در نظر گرفته نشده است و باید تا زمان عرضه صبر کنید تا ببینیم سایپا چه رنج قیمتی را برای خودرو جدید خود انتخاب می‌کند.

سخن پایانی

در نهایت با یکی از خودروهایی که سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودروسازی 1401 معرفی کرد آشنا شدیم و اطلاعات مفیدی درباره خودرو اطلس سایپا کسب کردیم تا در زمان عرضه این خودرو درصورتی‌که قصد خرید آن رادارید بتوانید بادقت بیشتری خودروی خود را انتخاب کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد