اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سری جدید مزدا 3 معرفی شد

شرکت ژاپنی مزدا مدل جدیدی از مزدا 3 را معرفی کرد که قرار است دیریازود وارد بازار شود که به آن مزدا 3 ورژن 2023 می‌گویند

به گزارش سایت طلا،شرکت ژاپنی مزدا مدل جدیدی از مزدا 3 را معرفی کرد که قرار است دیریازود وارد بازار شود که به آن مزدا 3 ورژن 2023 می‌گویند، اولین خودرو مزدا 3 در سال 2002 تولید و روانه بازار شد که از 2002 تا 2022 مدل‌های جدیدی از این خودرو روانه بازار شدند، مدل‌های مختلف مزدا 3 در موتور و ظاهر تفاوت‌های اندکی دارند، اگر می‌خواهید که درباره مزدا 3 2023 اطلاعات بیشتری کسب کنید با ما همراه باشید.

مزدا 3 2023

هرساله مدل‌های جدیدی از مزدا 3 معرفی و روانه بازار می‌شوند، آخرین سری مزدا 3 که به‌تازگی معرفی شده و قرار است در سال 2023 به بازار عرضه شود، مزدا 3 2023 می‌باشد، در ادامه می‌خواهیم بیشتر با این خودرو آشنا شویم، بنابراین با ما همراه باشید تا این خودرو را از زوایای مختلف بررسی کنیم.

طراحی مزدا 3 2023

در ابتدا کار که مزدا 3 روانه بازار شد، طراحی آن بسیار ساده و معمولی بود و کمتر کسی طرف‌دار سری اول مزدا 3 بود که شرکت ژاپنی این موضوع را متوجه شد و هرساله کیفیت طراحی مزاد 3 را افزایش داد، هرسال زیبایی ظاهری مزدا 3 افزایش پیدا می‌کرد و در سال 2022 مزدا 3 یکی از زیباترین طراحی‌ها را در رده قیمتی خود دارد.

در سال 2022 نیز این شرکت ژاپنی دست از تلاش برنداشته است و سعی بر این دارد تا هرساله طراحی ساخت خود را افزایش دهد، در مراسم معارفه مزدا 3 2023 می‌توانستید شاهد تغییرات طراحی سری جدید مزدا 3 با مدل قبلی خود یعنی 2022 بودید، شرکت ژاپنی با این امر هرساله کیفیت خودرو مزدا 3 خود را افزایش می‌دهد که این امر سبب شده مشتریان به این باور برسند که مزدا به مشتریان خود اهمیت زیادی می‌دهد.

این طرز تفکر مشتریان موجب افزایش اعتماد آن‌ها خواهد شد و به همین دلیل است که در این یک دهه اخیر مدل‌های جدید مزدا 3 یکی از زیباترین و پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران و جهان باشد.

مزدا سعی کرده است در طراحی خودروهای خود تقارن را به‌صورت کامل حفظ کند که این امر سبب شده تا تمامی اجزای خارجی بدنه در بهترین مکان خود قرار بگیرند که این موضوع موجب زیبایی بیش از حد مزدا 3 2023 شده است، همچنین این خودرو بهترین طرح چراغ را برای خودرو خود انتخاب کرده است که کاملاً با بدنه خودرو سازگار بوده و زیبایی آن را دوچندان کرده است.

مشخصات فنی خودرو مزدا 3 2023

تنها ظاهر خودرو نیست که در این چند سال اخیر تغییر کرده است، بلکه شرکت مزدا تغییرات زیادی نیز در موتور این خودرو اعمال کرده است، سری جدید مزدا 3 از موتور SKYactiv-G استفاده می‌کند، این موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری بوده و از 16 سوپاپ در طراحی آن استفاده شده است.

این موتور قابلیت تولید 191 اسب بخار نیرو را دارد که رقم تقریباً زیادی است و می‌توان گفت که این خودرو از موتوری پرقدرت بهره می‌برد، همچنین گشتاور نیرو موتور SKYactiv-G 2.5 لیتری سری جدید مزدا 3 252 نیوتن متر است که رقم قابل‌توجهی می‌باشد.

موتور مزدا 3 2023 نسبت مدل قبلی خود یعنی 2022 تغییر خیلی فاحشی نداشته است، اما شرکت ژاپنی سعی کرده است که همان مدل قبلی را تقویت کند، مزدا 2022 نیز از موتور SKyactiv-G استفاده می‌کند اما با این تفاوت که موتور مدل 2022 2 لیتری بوده و قابلیت تولید 155 اسب بخار را دارد و همچنین گشتاور نیروی آن نیز 203 نیوتن متر می‌باشد.

همان‌طور که می‌دانید خودروهای مزدا 3 چند سالی است که از قابلیت غیرفعال‌شدن سیلندرها بهره می‌برند، اما شرکت ژاپنی نتوانسته بود این ترفند را به‌خوبی پیاده‌سازی کند و دارای اشکالات و ایراداتی بود که عملکرد موتور را دچار مشکل می‌کرد، از سیستم غیرفعال‌کردن سیلندر موتور به جهت کاهش سوخت در خودروها استفاده می‌شود و درصورتی‌که این قابلیت به‌خوبی اجرا شود می‌تواند تغییرات زیادی در مصرف سوخت داشته باشد.

قابلیت غیرفعال‌سازی سیلندرها در مزدا 3 2023 به اوج خودش رسیده است و شرکت ژاپنی توانسته است تقریباً تمامی مشکلات این سیستم را حل کرده تا بتواند عملکرد موتور خود را به طرز قابل‌توجهی افزایش دهد، این در صورتی است که با افزایش قدرت موتورها روزبه‌روز میزان مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند.

خودرو مزدا 3 2022 در جاده‌های شهری هر 100 کیلومتر حدوداً 9 لیتر بنزین مصرف می‌کرد که در سری جدید مزدا 3 به 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر رسیده است، همچنین خودرو مدل 2022 در مسیرهای جاده‌ای حدود 7.8 لیتر بنزین مصرف می‌کرد که این عدد در مدل 2023 به 6.3 لیتر رسیده است و درصورتی‌که با مزدا 3 جدید در مسیرهای جاده‌ای رانندگی کنید، در هر صد کیلومتر 6.3 لیتر بنزین مصرف خواهید کرد.

یکی از مواردی که روی قدرت موتور خودرو سری جدید مزدا 3 تأثیر می‌گذارد کیفیت بنزین است، هرچه بنزین باکیفیت‌تری مصرف کنید کارایی موتور خودرو افزایش پیدا خواهد کرد، برای مثال بنزین‌هایی که میزان اکتان در ساختار شیمیایی آن‌ها بالا است عملکرد بهتری نسبت به بنزین‌های معمولی دارند و کارایی موتور شما را افزایش خواهند داد.

انواع خودرو مزدا 3 2023

اول‌ازهمه باید بگوییم که به‌طورکلی خودرو مزدا 3 به دودسته تقسیم می‌شود، دسته اول مزدا 3 سدان و دسته دوم نیز مزدا 3 هاچ بک می‌باشد که با هم تفاوت‌های زیادی در ظاهر دارند، مزدا 3 سدان خودروهای صندوق‌دار هستند و در پشت آن فضای مخصوصی برای قراردادن وسایل طراحی شده است که موجب بزرگ‌تر شدن خودرو مزدا 3 نیز شده است.

در خودرو مزدا 3 هاچ بک این صندوق وجود ندارد و پشت خودرو قوس‌دار و خمیده است، مزدا 3 هاچ بک خودرویی تقریباً اسپورت محسوب می‌شود و برای جوانان مناسب‌تر است، اما خودرو مزدا 3 سدان خودرو خانواده پسند تر است و امکانات آن برای خانواده بهتر می‌باشد، البته این نکته را عرض کنیم که در بازار جهانی قیمت مزدا 3 جدید هاچ بک از مدل سدان آن گران‌تر است.

همچنین شرکت مزدا سری جدید مزدا 3 را در تریم‌های مختلف عرضه کرده است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تریم S Premium

تریم S Premium مزدا 3 2023 بسیار جذاب است، این تریم از خودرو دارای گیربکس اتوماتیک ۶سرعته می‌باشد و از نظر سیستم انتقال نیرو در دسته خودروهای دیفرانسیل جلو محسوب می‌شود، همچنین مزدا تغییر خاصی در موتور اصلی خودرو ایجاد نکرده است و از همان موتور 2.5 لیتری استفاده می‌کند.

به گفته تولیدکننده خودرو مزدا 3 درصورتی‌که از بنزین‌های باکیفیت مانند بنزین سوپر استفاده کنید این موتور می‌تواند تا 250 اسب بخار نیرو تولید کند، همچنین گشتاور نیرو این موتور نیز به عدد 433 نیوتن متر خواهد رسید که عدد بالا و بسیار قابل‌توجهی است.

تریم S Carbon Edition

در خودرو مزدا 3 تریم S Carbon Edition هر 4 چرخ خودرو محرک هستند و نیرو بین چهارچرخ خودرو منتقل می‌شود، این تریم از خودرو اسپرت‌تر است و برای کسانی که به زیبایی خودرو اهمیت می‌دهند این مدل بسیار مناسب، حتی مزدا رینگ‌های این خودرو را نیز تعویض کرده و از رینگ‌های اسپرت و مخصوص برای این تریم طراحی کرده است، همچنین روکش صندلی‌های ای تریم نیز چرم اصل می‌باشد.

علاوه‌برآن این تریم از خودرو از سیستم صوتی قدرتمندی برخوردار است، مزدا از 12 اسپیکر مجزا برای داخل خودرو استفاده کرده است که می‌تواند صدا را با میزان کیفیت و ولوم بالا در داخل خودرو پخش کند که برای آن‌هایی که عادت دارند با صدای بالا موزیک گوش کنند کاملاً مناسب است.

قیمت مزدا 3 2023

مزدا 3 2023 قرار است که در بازه‌های قیمتی متغیری به فروش برسد که عوامل مختلفی روی این تغییر قیمت تأثیرگذار هستند، یکی از این عوامل شکل بده خودرو است، همان‌طور که اشاره کردیم مدل هاچ بک مزدا 3 گران‌تر از مدل سدان آن می‌باشد و اگر می‌خواهید که هاچ بک بخرید باید پول بیشتری پرداخت کنید، شرکت مزدا تصمیم گرفته است که مزدا 3 سدان را با قیمت 22500 دلار در بازار جهانی به روش برساند این در حالی است که مدل هاچ بک این خودرو با قیمت 23500 دلار به فروش می‌رسد.

مورد بعدی که روی قیمت مزدا 3 2023 تاثیر خواهد گذاشت تریم این خودرو است برای مثال قرار است که تریم S Carcon Edition این خودرو با قیمت 27020 دلار در بازار به فروش برسد، و مدل S Premium که از موتور توربو برخوردار است با قیمت 35 هزار دلار به فروش خواهد رسید.

البته این قیمت‌ها نهایی نیستند و فقط توسط شرکت مزدا اعلام شده است و ممکن است در آینده این قیمت‌ها تغییرات زیادی بکنند، همچنین خودروهایی که به ایران وارد می‌شوند به نسبت قیمت جهانی از قیمت بالاتری برخوردار هستند که باید این موضوع را در نظر بگیرید و آن را فراموش نکنید.

امنیت خودرو مزدا 3 2023

البته که این خودرو هنوز به بازار عرضه نشده و فقط توسط شرکت معرفی شده است بنابراین نمی‌توان به قطعیت درباره امنیت آن نظر دارد، اما این موضوع را بدانید که مدل 2022 مزدا 3 توانسته است از مرکز NCAP عملکرد 5 ستاره در زمینه ایمنی دریافت کند، به نظر نمی‌رسد که مزدا 3 2023 نسبت به مدل قبلی خود در زمینه ایمنی پسرفت کند، بنابراین می‌توان گفت که این خودرو از ایمنی بالایی برخوردار می‌باشد.

جمع‌بندی

در نهایت با آخرین سری مزدا 3 که قرار است در سال 2023 به بازار جهانی عرضه شود آشنا شدیم، متأسفانه تاریخ دقیقی برای عرضه آن به بازار مشخص نشده است و تنها گفته شده است که این خودرو در سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند این خودرو زیبا و بادوام را خریداری نمایند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد