اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

8 نکته برای خرید اینترنتی مطمئن

درصورتی‌که به‌خوبی با خرید اینترنتی آشنا نباشید این بستر می‌تواند یک محیط کاملاً خطرناک و ناامن باشد که می‌تواند اطلاعات حساس و ضروری شما را در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش سایت طلا،امروزه خریدهای اینترنتی رونق زیادی پیدا کرده‌اند و تقریباً بیشتر خریدهایی که هر روز انجام می‌شود اینترنتی است، همین امر سبب شده تا کلاه برداری‌ها در این زمینه افزایش پیدا کند؛ سودجویانی که می‌خواهند به بهانه فروش محصول از شما کلاهبرداری کرده و حساب مالی شما را تخلیه کنند و شما می‌توانید با یک خرید اینترنتی نامطمئن تمامی اطلاعات موردنیاز آن‌ها را فراهم کنید؛ به همین دلیل نیاز خواهید داشت که بدانید چگونه یک خرید اینترنتی مطمئن داشته باشید، ما قصد داریم 8 نکته برای خرید اینترنتی مطمئن را به شما معرفی کنیم با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

8 نکته برای خرید اینترنتی مطمئن

درصورتی‌که به‌خوبی با خرید اینترنتی آشنا نباشید این بستر می‌تواند یک محیط کاملاً خطرناک و ناامن باشد که می‌تواند اطلاعات حساس و ضروری شما را در معرض خطر قرار دهد. در فضای اینترنت اولین اشتباه تبدیل به آخرین اشتباه شما خواهد شد و کلاهبرداران اصلاً با شما شوخی ندارند.

به همین دلیل است که شما باید 8 نکته برای خرید اینترنتی مطمئن را بشناسید تا بتوانید هوشمندانه‌تر در این محیط خریدهای خود را انجام دهید و هیچ مشکلی برای شما پیش نیاید؛ با ما همراه باشید تا با 8 نکته برای خرید اینترنتی مطمئن آشنا شویم.

1 – اتصال خود را ایمن کنید

اولین نکته از 8 نکته برای خرید اینترنتی مطمئن استفاده کردن از یک اتصال ایمن است، همان‌طور که خودتان می‌دانید ما برای اینکه بتوانیم از اینترنت استفاده کنیم باید از اینترنت سیم‌کارت و یا Wi-Fi استفاده نماییم و سودجویان می‌توانند با کمک این شبکه‌ها به اطلاعات ضروری شما دسترسی پیدا کنند.

درصورتی‌که در یک محیط عمومی یک Wi-Fi بدون رمز دیدید بهتر است که به آن متصل نشوید و ریسک آن را نپذیرید، درصورتی‌که Wi-Fi آلوده باشد می‌تواند به‌راحتی اطلاعات شما را ذخیره کند و اگر هم متصل شدید اصلاً هیچ خرید اینترنتی با این شبکه انجام ندهید.

همان‌طور که می‌دانید اطلاعات شما ابتدا توسط اینترنت این مودم به سایت مقصد ارسال می‌شود و سودجو می‌تواند با کمک این شبکه اطلاعات بانکی شما را ذخیره کند.

2 – Https را چک کنید

دومین مرحله از 8 نکته برای خرید اینترنتی چک کردن ایمنی سایت مقصد است. HTTPS یک معیار امنیتی در سایت‌ها است که نشان می‌دهد این سایت ایمنی مناسبی دارد؛ به‌هرحال وقتی که شما در یک سایتی در حال چرخش هستید به‌صورت مداوم اطلاعاتی بین شما و هاست سایت در حال ردوبدل شدن است، درصورتی‌که سایت ایمن نباشد این اطلاعات قابل استخراج است.

سایت‌ها در حالت عادی HTTP هستند؛ اما اگر از HTTPS استفاده کنند ایمن‌تر هستند، زیرا اطلاعاتی که بین شما و هاست سایت ردوبدل می‌شود همه رمزگذاری می‌شوند تا دسترسی به آن‌ها سخت‌تر شود و به همین دلیل است که می‌گوییم از این سایت‌ها خرید کنید.

همچنین درصورتی‌که سایت از این معیار ایمنی استفاده کند مرورگر نیز به شما اطلاع می‌دهد، درصورتی‌که سایت HTTPS باشد در کنار URL آن یک قفل سبزرنگ نمایان خواهد شد که نشان‌دهنده سلامت HTTPS است.

3 – از پسوردهای گوناگون استفاده کنید

سومین روش از 8 نکته برای خرید اینترنتی مطمئن استفاده از پسوردهای یونیک است. خیلی از افراد هستند که برای تمامی حساب‌های خود از یک پسورد واحد استفاده می‌کنند، این امر موجب می‌شود درصورتی‌که پسورد یکی از اکانت‌های شما هک شود هکر می‌تواند به بقیه حساب‌های شما نیز دسترسی داشته باشد.

استفاده از پسوردهای متفاوت در هر سایت موجب می‌شود تا درصورتی‌که یکی از حساب‌ها هک شد مشکلی برای دیگر حساب‌ها پیش نیاید، مخصوصاً اگر اطلاعات بانکی خود را در حساب‌های خود ذخیره می‌کنید. شاید فکر کنید که حفظ کردن همه این پسوردها کاری دشوار است؛ اما راه‌حل‌های مختلفی برای این مشکل وجود دارد.

برنامه‌های مختلفی طراحی شده‌اند که می‌توانند پسوردهای شما را در محیطی امن نگهداری کنند تا درصورتی‌که به آن نیاز داشتید بتوانید از آن استفاده کنید. هر پسورد جدیدی که برای اکانت‌های خود بسازید در این برنامه ذخیره خواهد شد و دیگر پسوردهای خود را فراموش نخواهید کرد.

4 – اطلاعات شخصی را در اختیار دیگران قرار ندهید

چهارمین نکته برای خرید اینترنتی مطمئن تجزیه‌وتحلیل فروشنده است. شاید برای شما پیش‌آمده باشد که فروشنده یک محصول اینترنتی از شما اطلاعاتی خواسته است که اصلاً به بحث خریدوفروش مربوط نمی‌شود و شما باید حواستان به این موضوع باشد.

در خریدهای اینترنتی برخی اطلاعات مهم هستند که اصلاً در خریدوفروش نقشی ندارند و فقط برای ربودن اطلاعات شخصی شما سؤال می‌شوند، در این مواقع شما نباید به این سؤالات پاسخ دهید و سریع از سایت فروش خارج شده تا اطلاعات ناگواری برای شما رخ ندهد.

در خریدهای اینترنتی که درگاه ندارند دادن CCV2 کارت بانکی نیاز نیست و درصورتی‌که فروشنده این رمز را از شما می‌خواهد نشان‌دهنده این است که قصد دارد از شما کلاهبرداری کند.

5 – درگاه خرید را چک کنید

پنجمین برای خرید مطمئن چک کردن درگاه بانکی است. بیشتر سایت‌های فروشگاهی از درگاه برای گرفتن پول شما استفاده می‌کنند، درگاه‌های بانکی مستقیماً به بانک وصل هستند؛ ولی افراد سودجو با طراحی این درگاه‌ها سعی بر ربودن اطلاعات شما دارند.

قبل از پرکردن اطلاعات بانکی در فرم حتماً آدرس درگاه را چک کنید که به بانک متصل باشد یا حداقل اطلاعات بانکی را با کیبورد مخصوص داخل صفحه درگاه پر کنید.

6 –هویت فروشنده تأیید شده باشد

ششمین روش از 8 نکته برای خرید مطمئن این است که به هرکسی اعتماد نکنیم. خوشبختانه در بخش اینترنت پلیس فتا نمادی را طراحی کرده که به آن ای نماد می‌گویند و درصورتی‌که سایت این نماد را داشته باشد نشان‌دهنده این است که مراجع معتبر هویت این سایت را تأیید نموده‌اند.

شما می‌توانید از فروشگاه‌هایی که ای نماد دارد با خیالی آسوده‌تر خرید خود را انجام دهید و نسبت به دیگر سایت‌های فروشگاهی ایمن‌تر هستند.

7 – با قیمت پایین فریب نخورید

برخی از کلاهبرداران برای اینکه قربانیان راحت‌تر به صفحات پرداخت بروند قیمت محصولات را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند که این امر موجب وسوسه شدن خریدار شده و خیلی سریع به صفحه پرداخت می‌رود.

بهتر است منطقی باشید، هیچ فروشنده‌ای دوست ندارد که ضرر کند و یا سود خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد، همیشه قیمت محصولات را با قیمت واقعی آن مقایسه کنید و درصورتی‌که قیمت آن‌ها خیلی متفاوت بود از خریدن دست نگه دارید؛ زیرا پایین بودن قیمت اصلاً منطقی نیست.

8 – راه‌های ارتباطی

آخرین نکته راه‌های ارتباطی یک سایت است، معمولاً سایت‌هایی که کار آن‌ها واقعاً فروش محصول است و قابل‌اعتماد هستند قسمتی را طراحی کرده‌اند تا خریدار بتواند به‌راحتی با واحد فروش سایت ارتباط برقرار کند.

شما می‌توانید با واحد فروش صحبت کنید تا از مطمئن بودن سایت اطمینان کامل داشته باشید. حداکثر سایت‌هایی که قصد کلاه برداری دارند هیچ نشانی و یا راه‌های ارتباطی روی سایت آن‌ها قابل‌مشاهده نیست و شما می‌توانید با کمی هوش و ذکاوت این موضوع را متوجه شوید.

جمع‌بندی

در نهایت با 8 نکته برای خرید اینترنتی مطمئن آشنا شدیم تا شما بتوانید با کمک این 8 نکته خرید اینترنتی راحت‌تری داشته باشید، امروزه با افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی اکثر مردم با ترس و استرس خرید اینترنتی خود را انجام می‌دهند، شما می‌توانید با رعایت 8 نکته ذکر شده در متون بالا خرید خود را با خیالی آسوده‌تر انجام دهید.

همیشه کلاهبرداران از بی‌توجهی مردم استفاده می‌کنند، درصورتی‌که کمی زیرک باشید و تمامی جوانب را در این زمینه بررسی کنید کمتر از شما کلاه برداری می‌شود. هروقت حتی یک نکته از 8 نکته بالا در هر سایتی نقض شد حتماً به ایمن بودن آن شک کنید و هیچ‌وقت ریسک خرید را نپذیرید، درصورتی‌که اطلاعات شخصی و بانکی شما به دست دیگران برسد شما باید تاوان سنگینی را بپردازید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد