اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظرسنجی: سرمایه گذاران برای اولین بار طلا را نزولی پیش بینی کردند

پس از سال ها در نظرسنجی هفته گذشته سرمایه گذاران پیش بینی کردند که طی روز های آینده قیمت طلا کاهش خواهد یافت. احساسات در میان تحلیلگران نیز ضعیف بود و پیش بینی ها حاکی از افت بیشتر قیمت طلا است.

به گزارش سایت طلا، بازار طلا در حال حاضر در موقعیتی نامطمئن قرار گرفته و احتمال افت به زیر 1700 دلار وجود دارد. تحلیلگران بر این باورند که دلار آمریکا بیش از حد رشد کرده است در نتیجه طلا شانس صعود دارد اما با این حال احساسات میان سرمایه گذاران بسیار ضعیف است.

دلار آمریکا هفته گذشته صعود بسیار شدیدی را نشان داده و ارزش شاخص آن به بالاترین سطح 20 سال گذشته خود در عدد 109 واحد رسید. سرمایه گذاران تمایل دارند بیش از هر چیزی از دلار نگهداری کنند چرا که در حال حاضر امن ترین جریان مالی در بازار های مختلف به شمار می رود.

تحلیلگران بر این باورند که افزایش بیش از حد شاخص دلار می تواند باعث فروش اندک آن شده و در نتیجه طلا می تواند حمایت 1700 دلاری خود را در کوتاه مدت حفظ کند اما آینده میان مدت و بلند مدت آن کاملا تیره و تاریک به نظر می رسد.

به گفته تحلیلگران تا زمانی که هیچ عامل بیرونی قدرت دلار آمریکا را کاهش ندهد، خریداران طلا در حاشیه خواهد ماند. هفته آینده سطح 1700 دلار به چالش کشیده خواهد شد و تحلیلگران در انتظارند که ببینند آیا این سطح حفظ خواهد شد یا قیمت طلا به زیر این عدد سقوط خواهد کرد.

این هفته، در مجموع 17 تحلیلگر بازار در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کردند. هفت تحلیلگر یا 41 درصد گفتند که در هفته آینده نسبت به طلا خوش‌بین هستند. شش تحلیلگر یا 35 درصد، گفتند که طلا نزولی خواهد بود. چهار تحلیلگر یا 24 درصد نیز گفتند که در مورد فلز گرانبها بی طرف هستند.

898 رای نیز از طرف سرمایه گذاران به صندوق انداخته شد. در مجموع 337 رای دهنده یا 38 درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند. 412 نفر یا 46 درصد پیش بینی کردند طلا سقوط خواهد کرد و 149 رای دهنده باقیمانده یا 17 درصد نسبت به طلا بی طرف بودند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد