اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با خوردن این غذاها جوانتر شوید (بخش دوم)

بسیاری از افراد خیلی سریع پیر می شوند که یا ناشی از استرس و مشکلات عاطفی است و یا اینکه غذای مناسب نمی خورند.

همه ما در دهه ۶۰ افرادی را دیده ایم که ۲۰ سال جوان تر به نظر می رسند وهمچنین افرادی را که ۴۰ ساله هستند اما به نظر می رسد۶۰ ساله هستند. اما چه عواملی باعث تفاوت در سن ما می شود؟ بسیاری از افراد خیلی سریع پیر می شوند که یا ناشی از استرس و مشکلات عاطفی است و یا اینکه غذای مناسب نمی خورند.

ما در سایت طلا، برخی از انواع مواد غذایی را که به کند شدن روند پیری کمک می کنند ،برای شما آورده ایم.

۱.سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یک جایگزین سالم و عالی برای سیب زمینی معمولی ​​شما است .

این ماده حاوی بتاکاروتن است ، و بدن شما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند ، که سلولهای پوستی شما را تقویت می کند ، خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت می کند ، رشد جدید سلول های پوستی را افزایش می دهد و پوست شما را با جوانتر و نرم تر می کند.

۲.سبزیجات

بسیاری از سبزیجات دارای آنتی اکسیدان هستند که از شما در برابر بیماری های مضر مانند ، سرطان ، بیماری های قلبی ، آب مروارید و پیری زودرس محافظت میکنند. کسانی که سبزیجات سبز و زرد بیشتری می خورند ، چین و چروک کمتری نسبت به دیگر افراد ، دارند. زیرا سبزیجات کالری کمی دارند وسرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند .

۳.روغن زیتون خالص

روغن زیتون ، یکی از سالم ترین منابع چربی در کره زمین است. روغن زیتون از شما در برابر انواع بیماری های مرتبط با سن مانند سندرم متابولیک ، سرطان و فشار خون بالا محافظت می کند. روغن زیتون، دارای حدود ۷۳ ٪ چربی اشباع نشده است که به حفظ استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک می کند.

۴.انار

آنتی اکسیدان های موجود درانار بیشتر از چای سبزاست. با افزایش سن ، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان روده بزرگ افزایش می یابد. انار،خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهد. انار، پوست آسیب دیده را ترمیم کرده و باعث افزایش تولید کلاژن پوست شدن و از پوست شما در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت میکند.

۵.ادویه جات، ترشی جات

ادویه جات و ترشی جات به هر غذایی طعم و عطرخاص میدهد.

بوی دارچین لذت بخش است و شما باید بیشتر آن را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید. دارچین باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده و آن را محکم تر و جوان تر می کند. آنتی اکسیدان های دارچین ، با رادیکال های آزاد مبارزه میکند.

فلفل قرمز هم حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به کاروتنوئیدها و ویتامین C معروف است.

ادویه دیگر، زنجبیل است که حاوی ترکیبی به نام زنجبیلرول است. این ترکیب آسیب های ناشی از پرتوهای خورشید را کاهش می دهد.

۶.آب استخوان و غضروف

پخت و پز استخوان های مرغ یا استخوان ماهی، مواد مغذی آن را درون آبگوشت آزاد می کند. این آبگوشت باعث افزایش کلاژن پوست می شود . بسیاری از کرم های ضد چین و چروک حاوی کلاژن هستند.

با افزایش سن ، بدن شما کلاژن کمتری تولید می کند. کلاژن مانند چسب است که پوست بدن را در کنار هم نگه می دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد