اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با این 8 غذای خوشمزه اما بسیار مضر آشنا شوید

خوردن بیش ازحد هر غذایی حتی اگر سالم باشد ، میتواند به بدن شما آسیب بزند.

ما غذاهایی که دوست داریم میخوریم اما مضر بودن آن را بخاطر اینکه خوشمزه است، نادیده میگیریم. خوردن بیش ازحد هر غذایی حتی اگر سالم باشد ، میتواند به بدن شما آسیب بزند.

براساس تحقیقات علمی ،غذاهایی که در این لیست می بینید برای سلامتی ما مضر هستند، به خصوص اگر بیش از اندازه مصرف شوند.

۱. گوشت فرآوری شده

محققان دریافتند که خوردن ۷۶ گرم گوشت فرآوری شده یا قرمز در روز، شانس ابتلا به سرطان روده را تا ۲۰ درصد افزایش می دهد. آژانس بینالمللی تحقیقات سرطان (IARC) هر گوشتی را که مدت ماندگاری بالایی داشته باشد، بهعنوان مواد غذایی سرطانزای گروه ۱ طبقهبندی میکند.

برای افزایش ماندگاری گوشت فرآوریشده از نیتراتاستفاده میکنند، که وقتی وارد بدن شما میشوند به نیتروزامین تبدیل میشوند و به DNA آسیب میزنند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد .

۲. ماهی فوگو

از هر ۱۰۰۰ نفر ۲۳ نفر پس از خوردن ماهی فوگو در ژاپن جان خودشان را از دست میدهند. فوگو که به عنوان سوشی ماهی پف دار نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین غذاها در ژاپن است. سرآشپزهای ژاپنی به مدت دو تا سه سال آموزش می بینند تا مجوز ویژه برای تهیه فوگو کسب کنند.

۳.آب میوه

آب میوه ، مضرات بیشتری نسبت به نوشابه های گازدار بر سلامتی شما دارد. فروکتوز موجود در آب میوه اعتیادآوراست و مصرف زیاد آب میوه با چاقی و دیابت نوع ۲ مرتبط است. یک میوه حاوی فیبر است و فیبر موجود در میوه باعث کند شدن جذب فروکتوزمیشود که باعث احساس سیری می شود . اما آب میوه اشتها را زیاد میکند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش میدهد.

۴.نوشابه

همه می دانند که مصرف نوشابه برای بدن مضر است. اما بسیاری از ما هنوز نمیدانیم که واقعا چقدر برای ما بد است. مصرف نوشابه ما را سریعتر پیر میکند زیرا وقتی نوشابه خصوصا انرژی زا مصرف می کنید، بخشی از کروموزوم شما (تلومرها) که مسئول پیری است تغییر می کند . مصرف ۶۰۰ میلی لیتر نوشابه در روز به مدت ۴ سال، منجر به مرگ زودرس می شود.

۵. فست فود

افرادی که به طور منظم غذاهای ناسالم و یا فست فود مصرف میکنند، بیشتر مستعد افسردگی هستند. زیرا خوردن غذای پرکالری عادات مغز را تغییر میدهد و باعث میشود بیشتر هوس کنید. وقتی از خوردن آن لذت میبریم، مغز ما دوپامین ترشح میکند که باعث اعتیاد به مصرف فست فود میشود.

۶.فلفل تند

فلفل تند، فواید زیادی برای سلامتی دارد. اما ترکیب شیمیایی موجود در فلفل، نورونهایی را در مغز ما فعال میکند که مسئول احساس گرما هستند. بهمین خاطر، هنگامی که زیاد فلفل می خورید، سیستم دفاعی سوختگی در مغز فعال میشود و حالت تهوع میگیرید زیرا معده سعی میکند از شر غذایی که آن را میسوزاند خلاص شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد