اونس طلا2330.82
مظنه14,886,000
18 گرم3,436,400
ارزش سکه33,538,158
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

راهنمای خرید بهترین شارژر گوشی

در این مقاله قصد داریم تا راهنمای خرید شارژر گوشی شما باشیم تا بتوانید بهترین شارژر گوشی را خریداری کنید تا در آینده به مشکل برخورد نکنید.

به گزارش سایت طلا، در این مقاله قصد داریم تا راهنمای خرید شارژر گوشی شما باشیم تا بتوانید بهترین شارژر گوشی را خریداری کنید تا در آینده به مشکل برخورد نکنید، برای خرید یک شارژر مناسب چندین نکته وجود دارد که شما می‌توانید با رعایت کردن آن‌ها یک شارژر باکیفیت خریداری کنید، اصولاً همه چیز به کیفیت شارژر مربوط نیست، برای مثال اگر کابل شارژر کوتاه باشد بر اثر کشش خیلی سریع پاره خواهد شد و.... در خرید این وسیله جانبی باید دقت کنید و بهترین و باکیفیت آن را خریداری کنید.

راهنمای خرید شارژر گوشی، چگونه بهترین شارژر گوشی را خریداری کنیم؟

یکی از محصولات مهمی که تمامی مصرف‌کنندگان گوشی‌های هوشمند به آن نیاز دارند شارژر گوشی است، درصورتی‌که از شارژر مناسب استفاده نکنید فرایند شارژ شدن گوشی شما دچار مشکل خواهد شد و در این فرایند باتری گوشی شما آسیب خواهد دید و گوشی شما کارایی خود را نسبت به قبل از دست خواهد داد، در ادامه به چندین نکات اشاره خواهیم کرد تا بتوانید شارژر مناسب گوشی خود را خریداری کنید.

اولین نکته راهنمای خرید شارژر گوشی: درباره گوشی خود تحقیق کنید

برای اینکه بهترین شارژر گوشی را خریداری کنید، قبل از هر چیزی بهتر است که گوشی خود را بشناسید، در فضای اینترنت تحقیق کنید و درباره باتری گوشی خود اطلاعات کسب کنید، یکی از مشخصه‌های مهم که باید درباره باتری خود بدانید میزان آمپر باتری گوشی شما است، درصورتی‌که آمپر باتری گوشی شما پایین باشد و از شارژرهای آمپر بالا استفاده کنید موجب داغ شدن باتری شما می‌شود که در نهایت این امر باعث خراب‌شدن آن خواهد شد.

حتی ممکن است که گوشی شما از قابلیت فست‌شارژ برخوردار باشد و شما می‌توانید با انتخاب یک شارژر درست در کمتر از یک ساعت باتری گوشی خود را شارژ کرده و از آسیب‌دیدگی آن جلوگیری کنید، استفاده از شارژر نادرست موجب اشکال در سیستم شارژدهی گوشی شده و عملکرد گوشی شما را مختل می‌کند، بعضی از شارژرها وجود دارند که وقتی به گوشی وصل می‌شوند بلافاصله موجب هنگ کردن گوشی می‌گردند.

دومین نکته راهنمای خرید شارژر گوشی: از آداپتور باکیفیت استفاده کنید

بهترین شارژر گوشی باید از بهترین آداپتور نیز برخوردار باشد؛ آداپتور یا همان کلگی شارژر نیز اهمیت بالایی دارد، زیرا میزان شارژدهی شارژرهای گوشی به آداپتور آن بستگی دارد، زیرا هر آداپتور توان ورودی متفاوتی دارد، برای همین است که نمی‌توان از هر شارژری برای گوشی‌های مختلف استفاده کرد، برای مثال ولتاژ ورودی آداپتورهای گوشی شیائومی با گوشی‌های سامسونگ یکسان نیست و ممکن است استفاده از شارژرهای متفاوت موجب اختلال در سخت‌افزار گوشی شما شود.

بعضی از آداپتورها از قابلیت فست‌شارژ برخوردار هستند و گوشی شما را زودتر شارژ می‌کنند، درصورتی‌که مطمئن هستید باتری شما می‌تواند فست‌شارژ را تحمل کند می‌توانید از آداپتورهای فست‌شارژ استفاده کنید.

آداپتورهای ارزان‌قیمت از سیم‌کشی داخلی ضعیفی برخوردار هستند که این امر بسیار خطرساز است، درصورتی‌که آداپتور بیش از حد در پریز برق قرار بگیرد گرم می‌شود، و به علت کیفیت پایین سیم‌کشی امکان آب شدن سیم و آتش‌سوزی بالا است، همچنین ممکن است که آداپتور اتصالی کند، درصورتی‌که گوشی در شارژ باشد و آداپتور اتصالی کند احتمال سوختن IC شارژر شما بالا است.

به علت نخریدن یک آداپتور باکیفیت حالا شما مجبور خواهید شد تا هزینه زیادی پرداخت کنید تا IC شارژر گوشی خود را تعویض کنید.

از کابل مناسب گوشی خود استفاده کنید

کیفیت کابل شارژر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا کابل‌های شارژر نیز با میزان ولتاژ ورودی متفاوتی تولید می‌شوند، برای مثال: بعضی از کابل‌ها هستند که نمی‌توانند برق بیش از 10 وات را از خود عبور دهند و موجب می‌شود تا گوشی شما کندتر شارژ شود.

درصورتی‌که کابل شارژر از کیفیت ساخت پایینی برخوردار باشد خیلی سریع پاره می‌شود و شما باید دوباره کابل شارژر خریداری کنید، بنابراین بهتر است که کابل فابریک گوشی خودتان را تهیه کنید، درست است که کابل‌های فابریک قیمت بالاتری دارند اما دیرتر خراب می‌شوند و از قدرت بیشتری برخوردار هستند.

ورودی کابل‌ها انواع مختلفی دارد، بنابراین بهتر است که حتماً درگاه USB گوشی خود را چک کنید تا بتوانید تایپ درگاه USB گوشی خود را تشخیص دهید و یک کابل مناسب برای گوشی خودتان خریداری کنید، در ادامه به تایپ‌های مختلف درگاه USB اشاره خواهیم کرد.

کابل شارژر micro-USB

اولین سال‌هایی که گوشی‌های هوشمند و لمسی تولید شدند، تولیدکنندگان گوشی باتری‌ها را با استفاده از شارژرهای micro-USB شارژ می‌کردند، اما امروزه این کابل‌ها کاربرد کمتری پیدا کرده‌اند اما هنوز هم گوشی‌های قدیمی موجود در بازار از این کابل برای شارژ کردن باتری خود استفاده می‌کنند.

کابل شارژر Type-C

این نوع کابل شارژر ابتدا در سال 2016 به بازار جهانی عرضه شد و پس از آن محبوبیت زیادی در بازار جهانی پیدا کرد، امروزه تقریباً تمامی تولیدکنندگان گوشی از شارژر Type-C برای شارژ کردن باتری گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، این شارژر نسبت به شارژرهای میکرو از کیفیت بالاتری برخوردار است و گوشی را نیز سریع‌تر شارژ می‌کند.

کابل شارژر لایتنینگ

این نوع شارژر مخصوص محصولات اپل است، تمامی محصولات تولید شده در شرکت اپل از شارژرهای لایتینینگ برای شارژ محصولات خود استفاده می‌کند.

چهارمین نکته راهنمای خرید شارژر گوشی: از محافظ استفاده کنید

حتماً در هنگام خرید شارژر یک عدد محافظ کابل شارژر نیز خریداری کنید، این محافظ‌ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند و از آسیب‌دیدگی بدنه اصلی کابل جلوگیری می‌کنند، با این امر عمر شارژر شما افزایش پیدا می‌کند و نیازی نیست که به‌صورت مداوم شارژر خریداری کنید، این محافظ‌ها از قیمت مناسبی برخوردار هستند و استفاده از آن‌ها کاملاً آسان است و تمام افراد می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

از شارژرهای ارزان‌قیمت استفاده نکنید

شارژرهای ارزان‌قیمت از کیفیت ساخت خوبی برخوردار نیستند و می‌توانند به گوشی شما آسیب جدی وارد کنند، علاوه بر خطرآفرین بودن خیلی سریع خراب می‌شوند و شما مجبور می‌شوید تا به‌صورت مداوم شارژر خریداری کنید، این در حالی است که شما می‌توانید با خرید یک شارژر اورجینال تا سال‌ها از خرید شارژر خلاص شوید.

بهتر است که شارژر مخصوص گوشی خود را خریداری کنید، به‌هرحال آداپتور و کابل آن شارژر کاملاً با گوشی شما سازگار است و هیچ آسیبی به باتری و سخت‌افزار گوشی شما وارد نخواهد کرد، همچنین کیفیت شارژرهای فابریک بسیار بالا بوده و درصورتی‌که شارژر آن پاره نشود سال‌ها قابل‌استفاده است.

ششمین نکته راهنمای خرید شارژر گوشی: به‌اندازه کابل دقت کنید

یکی دیگر از نکات که باید در خرید شارژر به آن دقت کنید اندازه شارژر است، اکثر مردم عادت دارند که هنگام شارژ شدن گوشی از آن استفاده کنند، اگر شما نیز جزو این دسته از آدم‌ها هستید، حتماً به‌اندازه شارژر خود دقت کنید، شما می‌توانید با مراجعه به مغازه‌های فروش شارژر کابل‌های بلند خریداری کنید تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

از شارژرهای چند پورتی استفاده کنید

شما می‌توانید با خرید شارژرهای چند پورتی هزینه‌های خود را کاهش دهید، یکی از اجزای اصلی و گران‌قیمت شارژرها آداپتور آن است، قیمت آداپتور از بقیه اجزای شارژر گران‌تر است، درصورتی‌که شما وسایل الکترونیکی زیادی دارید که نیازمند آداپتور هستند، می‌توانید یک آداپتور خریداری کرده و در کنار آن از شارژرهای چند پورتی استفاده کنید.

شما می‌توانید انواع کابل‌های شارژر را با کمک این وسیله به یک آداپتور مشترک وصل کنید و وسایل الکترونیکی خود مانند گوشی و تبلت را با هزینه کمتر شارژ کنید.

سخن آخر

امروز با انواع شارژرها آشنا شدیم و همچنین متوجه شدیم که چگونه یک شارژر خوب انتخاب کنیم تا هیچ آسیبی به گوشی و منزل ما وارد نکند، همان‌طور که گفتیم کم‌هزینه کردن برای یک وسیله ضروری می‌تواند موجب آسیب‌های جدی شود که نیازمند پول زیادی برای جبران آن خواهید بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد