اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تایوان برای نخستین بار یک پهپاد را در نزدیکی سواحل چین ساقط کرد

پس از آنکه دولت تایپه متعهد شد تا در واکنش به افزایش مانورهای نظامی چین در پیرامون تایوان اقدامات جدی جدیدی اتخاذ کند، ارتش این جزیره امروز (پنجشنبه) برای نخستین بار یک پهپاد غیرنظامی ناشناس را که وارد حریم هوایی‌اش در نزدیکی یکی از جزایر اطراف سواحل چین شده بود، ساقط کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، پکن که با وجود اعتراضات شدید دولت تایپه، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اوایل ماه گذشته میلادی، مانورهای نظامی در اطراف این جزیره برگزار کرده است.

دولت تایوان اعلام کرده که قصد تحریک یا تشدید تنش‌ها را ندارد اما اخیرا به خاطر موارد متعدد پرواز پهپادهای چینی در اطراف جزایر تحت کنترل تایوان در نزدیکی سواحل چین خشمگین شده است.

رئیس فرماندهی دفاعی تایوان در مجمع الجزایر کینمن در بیانیه‌ای که توسط وزارت دفاع این جزیره منتشر شد، گفت: این پهپاد درست بعد از ظهر چهارشنبه وارد حریم هوایی محدود شده بر فراز جزیره "شی" شد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مستقر در این جزیره تلاش کردند به این پهپاد هشدار دهند که منطقه را ترک کند اما فایده‌ای نداشت و این پهپاد سرنگون شد و بقایایش در دریا فرود آمد.

پس از آنکه تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان به ارتش دستور داد تا اقدامات متقابل جدی را در برابر اقدامات تحریک‌آمیز چین اتخاذ کند، تایوان در روز سه‌شنبه برای نخستین بار مانورهای هشداردهنده‌ای به طرف یک پهپاد شلیک کرد.

تسای اینگ- ون امروز در جریان سخنرانی در جمع نیروهای مسلح گفت: چین به استفاده از پهپادها و دیگر تاکتیک‌های "منطقه خاکستری" برای ارعاب تایوان ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: تسای اینگ-ون بار دیگر تاکید کرد که تایوان نباید تنش‌ها را تحریک کند اما این بدان معنا نیست که هیچ اقدام متقابلی انجام نخواهد داد. او همچنین به وزارت دفاع ملی دستور داد تا اقدامات متقابل لازم و جدی را در زمان مناسب برای دفاع از امنیت ملی اتخاذ کند. اجازه دهید ارتش از این کشور بدون ترس و با اعتماد به نفس قوی محافظت کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد