اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا به پایین ترین قیمت در 6 هفته اخیر سقوط کرد + تحلیل فنی

قیمت طلا در دو هقته اخیر کاهش بسیار زیادی یافته است و در حال حاضر با پایین ترین قیمت طی شش هفته اخیر در حال معامله است.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا از صبح امروز کاهش زیادی یافت و به پایین ترین سطح 6 هفته اخیر خود رسید. در لخظه نگارش این متن هر اونس طلای جهانی 1705 دلار در حال معامله است که نزدیک به 6 دلار افت قیمت را تجربه کرده است.

در میان احساسات متناقض موجود در بازار بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده افزایش قابل توجهی یافته و به بالاترین سطح 2 ماه اخیر خود رسیده است. همین عامل باعث شده است طلا افت شدیدی را متحمل شده و به نزدیکی سطح کلیدی 1700 دلار برسد.

مهم ترین بازیگر بازار در حال حاضر بانک مرکزی ایالات متحده یا همان فدرال رزرو می باشد. اکثر سرمایه گذاران بر این باور هستند که فدرال رزرو طی جلسه ماه سپتامبر خود نرخ بهره را به میزان 75 واحد پایه افزایش خواهد داد که به عنوان یک باد مخالف اصلی برای طلا عمل می کند.

علاوه بر این انتظار می رود که بانک مرکزی اروپا نیز برای کنترل تورم ایجاد شده نرخ بهره را افزایش دهد که مورد توجه سرمایه گذاران و تحلیلگران خواهد بود.

در این میان افزایش کشمکش ها میان ایالات متحده آمریکا و کشور چین بر سر تایوان باعث افزایش احساسات نزولی در بازار طلا شده است. چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی این بازار داشته باشد.

از منظر فنی شاخص RSI نشان دهنده افزایش قیمت طلا می باشد اما با این حال تا زمانی که فلز زرد نتواند افزایش پایداری بالاتر از مقاومت 1715 دلار از خود نشان دهد، روند حرکت بازار همچنان نزولی باقی خواهد ماند. بالاتر از این نقطه نیز طلا در 1738 دلار دارای مقاومت محکمی بوده که عبور از آن ساده نخواهد بود.

از طرف دیگر طلا ابتدا در سطح 1700 دلار حمایت می شود که یک سد روانی مهم برای فروشندگان به شمار می رود. در صورتی که این فلز گرانبها به پایین تر از این سطح افت کند در نقطه 1680 دلار پشتیبانی خواهد شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد