اونس طلا2362.3
مظنه15,006,000
18 گرم3,464,100
ارزش سکه33,808,518
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

بهترین محصول ایران خودرو کدام است؟

تحقیق‌کردن قبل از خرید هر محصولی می‌تواند کیفیت خرید را افزایش دهد، زیرا اطلاعات بیشتری در زمینه آن محصول دارید و می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید، در بعضی مواقع زیبایی ظاهری خودرو چشم مارا کور می‌کند و از بی‌کیفیتی آن خبر نداریم.

به گزارش سایت طلا، تحقیق‌کردن قبل از خرید هر محصولی می‌تواند کیفیت خرید را افزایش دهد، زیرا اطلاعات بیشتری در زمینه آن محصول دارید و می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید، در بعضی مواقع زیبایی ظاهری خودرو چشم مارا کور می‌کند و از بی‌کیفیتی آن خبر نداریم.

خودرو تارا در سال 2020 توسط ایران‌خودرو تولید و رونمایی شد، با اینکه این خودرو ایرانی است اما طراحی آن از خودرو پژو 301 کپی‌برداری شده است و می‌توان گفت: نمونه ایرانی شده پژو 301 است، کیفیت ساخت و امنیت و آپشن‌های این خودرو نسبت به خودروهای ایرانی پیشین پیشرفت چشمگیری داشته است، ما اینجا هستیم تا با بررسی تارا به شما کمک کنیم تا خودرو تارا را بهتر بشناسید ودر صورتی که قصد خرید آن را دارید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بررسی تارا

تحقیق‌کردن قبل از خرید هر محصولی می‌تواند کیفیت خرید را افزایش دهد، زیرا اطلاعات بیشتری در زمینه آن محصول دارید و می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید، در بعضی مواقع زیبایی ظاهری خودرو چشم مارا کور می‌کند و از بی‌کیفیتی این خودرو خبر نداریم، وقتی که درباره آن خودرو تحقیق می‌کنید می فهمید که آن خودرو چندان نیز خوب نیست و از خرید آن صرف‌نظر می‌کنید.

بهتر است که قبل از خرید به این نظر برسید زیرا بعد از خرید دیگر کار از کار گذاشته است، برای همین ما قصد داریم با بررسی تارا شما را در این مسیر همراهی کنیم، با‌ما همراه باشید تا بیشتر با این خودرو آشنا شویم.

ظاهر خودرو تارا

با بررسی تارا می‌توان متوجه شد که شرکت ایران‌خودرو برای تولید و طراحی تارا از پژو 301 استفاده کرده است، بنابراین می‌توان مشاهده کرد که طراحی این خودرو نیز مانند پژو 301 ساده و زیبا است که می‌تواند خریدار را راضی نگه دارد، به‌هرحال طراحی‌های ساده نیز طرف‌داران خاص خودشان را دارند.

ظاهر بیرونی تارا کاملاً معمولی و متوسط است و نمی‌توان انتظار بیش از حد از آن داشت، طراحی این خودرو نه در دسته بی‌کیفیت‌ها قرار می‌گیرد و نه در دسته عالی‌ها، جایی در بین این دودسته بندی مکان مناسبی برای این خودرو است، البته این طراحی ساده دارای ایراداتی نیز هست که البته خیلی بزرگ نیستند.

تارا خودرویی در ابعاد C می‌باشد و خودرو عریضی نیست، اما یک اشتباهی که طراحان ایران‌خودرو انجام دادند این است که از چراغ عقب خودروهای عریض برای طراحی پشتی خودرو تارا استفاده کرده‌اند که این امر ظاهر پشتی تارا را کمی زشت و زننده کرده است.

با بررسی تارا می‌توان به این قضیه پی برد که طراحی داخلی این خودرو نیز از پژو 301 کپی شده است و از کابین زیبا و شیکی برخوردار است، صندلی‌های خودرو تارا بسیار راحت و نرم هستند و نشستن روی آن‌ها در مسافت‌های طولانی شما را اذیت نخواهد کرد، همچنین قطعات و امکانات داشبورد مانند: مانیتور در بهترین جای ممکن قرار گرفته‌اند که موجب افزایش جذابیت داشبورد این خودرو شده است.

فضای داخلی این خودرو کمی کوچک و تنگ است اما طراحی درست و جای‌گذاری مناسب صندلی‌ها موجب شده است تا تمامی سرنشینان خودرو جا برای راحت نشستن داشته باشند و در هنگام نشستن از فضای کم رنج نبرند، همان‌طور که می‌دانید خودرو تارا صندوق‌دار است که صندوق این خودرو نیز از فضای خوبی برخوردار می‌باشد و می‌تواند وسایل شما را به‌خوبی در خود جا دهد و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

اگر بخواهیم کلی بگوییم با بررسی تارا مسئله زیبایی یک چیز سلیقه‌ای است و کاملاً به خود فرد بستگی دارد و شاید شما با صحبت‌های ما موافق نباشید و بگویید که این خودرو از زیبایی خاصی برخوردار نیست، بهترین روش برای آشنایی با ظاهر خودرو تارا این است که خودتان از نزدیک با آن روبرو شوید.

شما می‌توانید از نزدیک ظاهر این خودرو را بررسی کنید و درصورتی‌که از نظر شما زیبا بود این خودرو را خریداری نمایید، اما ما در کل به‌صورت فنی شکل ظاهری خودرو تارا را بررسی کردیم تا بتوانیم شما را در این مسیر یاری کنیم.

مشخصات فنی خودرو تارا

باز هم ایران‌خودرو به سراغ موتورهای TU5 خود رفته است، با بررسی تارا می‌توان متوجه شد که موتور بکار رفته در این خودرو Tu5 است البته ایران‌خودرو این موتور را کمی بهبود داده است و به‌قول‌معروف می‌توان گفت آن را به‌روزرسانی کرده است و این موتور جدید را TU5 Plus نام‌گذاری نموده است، البته ایران‌خودرو بعدها نام این موتور را تغییر داد و امروزه با نام EU5 شناخته می شود.

TU5 Plus یک موتور چهارسیلندر است که دارای 16 سوپاپ می‌باشد و می‌تواند نیرویی معادل 131 اسب بخار تولید کند، همچنین ایران‌خودرو در تولید این خودرو از پیستون‌های ضدسایش استفاده کرده است تا با ازبین‌بردن سایش گرمای موتور نیز کاهش پیدا کند، حجم موتور این خودرو 1598 سی‌سی است و گشتاور آن 144 نیوتن متر است.

این خودرو از نظر انتقال نیرو در دسته‌بندی خودروهای دیفرانسیل جلو بازار قرار می‌گیرد و در دو مدل گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی به بازار عرضه می‌شود، مدل گیربکس دستی از 5 دنده و گیربکس اتومات آن نیز از 6 دنده پشتیبانی می‌کند.

شما می‌توانید با این خودرو تا حداکثر 190 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید و با وزن 1150 کیلوگرمی خود می‌تواند صفر تا صد را در 9.5 ثانیه پر کند، همچنین مصرف سوخت این خودرو نیز نسبت به خودروهای ایرانی تولید شده بهبود پیدا کرده است و هر 100 کیلومتر 7 لیتر بنزیم مصرف می‌کند، البته این عدد برای خودروهای ایرانی قابل‌قبول است.

آپشن‌های تارا

تارا نیز همانند دیگر خودروهای موجود در بازار دارای آپشن‌های متفاوتی است که به همراه خودرو به بازار عرضه می‌شود، در ادامه به آپشن‌های خودرو تارا اشاره خواهیم کرد تا شما بهتر این خودرو را بشناسید و راحت‌تر برای خرید و یا فروش این خودرو تصمیم بگیرید، با بررسی تارا متوجه شدیم که این خودرو دارای آپشن‌های زیر می‌باشد:

دو کیسه هوا برای راننده و کمک‌راننده
کروز کنترل
سیستم بررسی فشار باد لاستیک
آنتن سقفی
مولتی مدیا
کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان
فرمان الکتریکی
ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی

موارد بالا از جمله مهم‌ترین آپشن‌ها و امکانات خودرو ملی تارا بود، البته این خودرو امکانات بیشتری دارد ولی به دلیل کم اهمیت بودن به آن نمی‌پردازیم، برای مثال دلیلی وجود ندارد که سیستم برقی پنجره را جزو آپشن‌های این خودرو به‌حساب بیاوریم.

رانندگی با تارا

با بررسی تارا می‌توان متوجه شد که تجربه رانندگی با تارا در سرعت‌های پایین بسیار عالی و دلچسب است، سیستم فرمان‌پذیری آن بسیار عالی است و استفاده از فرمان برقی موجب نرم بودن سیستم فرمان این خودرو شده است که موجب بهبود تجربه رانندگی شما خواهد شد.

فاصله جلویی خودرو تارا با زمین خیلی کم است، همچنین سنگین بودن وزن تارا در قسمت جلویی خودرو نیز موجب شده است تا کنترل این خودرو در پیچ‌ها کمی سخت باشد و شما باید در پیچ‌ها محتاطانه‌تر عمل کنید تا کنترل خودرو را از دست ندهید، این مشکل بزرگ در خودرو تارا از جمله معایب در سیستم فرمان‌پذیری خودرو تارا است.

امنیت خودرو تارا

با بررسی تارا و محصولات قبلی شرکت ایران‌خودرو می‌توان تارا را به‌عنوان ایمن‌ترین خودرو تولید شده توسط ایران‌خودرو نام‌گذاری کرد، سیستم‌های ایمنی در این خودرو نسبت به مدل‌های قبل بهبود و پیشرفت چشمگیری داشته است و این امر می‌تواند مشتریان این خودرو را راضی نگه دارد.

این خودرو از سیستم ایربگ استفاده می‌کند، این سیستم شامل دو کیسه هوا می‌شود که در قسمت جلویی این خودرو قرار گرفته است، یک کیسه هوا روی فرمان خودرو جهت حفاظت از راننده و یک کیسه هوا روی داشبورد خودرو جهت حفاظت از سرنشین جلو قرار گرفته شده است، البته ایران‌خودرو می‌توانست برای افزایش ایمنی برای سرنشینان عقب نیز کیسه هوا قرار دهد اما متأسفانه این کار را نکرد، تا فعلاً این خودرو از نظر ایمنی برای سرنشینان عقب نمره پایینی بگیرد.

با بررسی تارا می‌توان متوجه شد که این خودرو از استاندارد حفاظت از عابرین پیاده نیز استفاده می‌کند که این امر موجب کاهش تصادفات با عابرین پیاده خواهد شد، در این استاندارد سنسورهایی روی خودرو کار گذاشته می‌شوند که قابلیت تشخیص حرکت عابرین پیاده را دارد، درصورتی‌که این سنسور عابر پیاده را تشخیص دهد ترمز خواهد کرد و از تصادف با عابر پیاده جلوگیری خواهد کرد.

همچنین ایران‌خودرو از ورقه‌های دوفازی برای تولید بدنه تارا استفاده کرده است که موجب بالا بودن استحکام بدنه این خودرو شده است، کیفیت ساخت بدنه تارا نسبت به دیگر خودروهای ایران‌خودرو بالاتر است و درصورتی‌که تصادف کنید بدنه خودرو بالاترین استحکام را نشان خواهد داد و به‌راحتی جمع نخواهد شد و احتمال اینکه کابین خودرو در تصادفات متوسط سالم بماند بالا است.

همچنین خودرو تارا از سیستم ESC نیز پشتیبانی می‌کند، سیستم ESC نوعی سیستم ایمنی در خودروها است که پایداری خودرو را افزایش می‌دهد، در برخی مواقع مانند پیچ‌ها عدم تعادل در توضیح نیرو می‌تواند موجب واژگونی خودرو شود، سیستم ESC این عدم تعادل را تشخیص داده و از آن جلوگیری می‌کند، درصورتی‌که کنترل خودرو از دست شما خارج شود، در صورت فعال‌بودن ESC دوباره کنترل به دست شما باز خواهد گشت.

این خودرو از سیستم ترمزهای خوبی نیز برخوردار است، ایران‌خودرو برای خودرو تارا از سیستم ترمزهای ABS,ESC,HAS,EBA استفاده کرده است تا شما بتوانید به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی در شرایط و جاده‌های مختلف ترمز کنید خودرو را متوقف کنید.

هزینه نگهداری

به‌هرحال هزینه‌های شما فقط با خرید خودرو به پایان نمی‌رسد و تازه آغاز ماجرا است، هر خودرو به‌صورت روزانه خرج‌هایی دارد که صاحب آن باید بهای آن را بپردازد، قیمت ماشینی که خریداری می‌نمایید روی هزینه نگهداری خودرو تأثیر مستقیم دارد، هرچه خودرو گران‌تر باشد هزینه نگهداری آن نیز بالاتر است.

زیرا خودرویی که گران‌تر است از قطعات با کیفیتی برای تولید آن استفاده شده است و خرید همان قطعه برای ماشین می‌تواند هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کند، بنابراین بهتر است که قبل از خرید روی موضوع هزینه نگهداری خودرو خود حساس باشید، شاید اصلاً نظر شما درباره خرید یک خودرو خاص به‌کلی تغییر کرد.

ازآنجایی‌که خودرو تارا یک تولید داخلی است لوازم‌یدکی و قطعات آن به‌وفور در بازار ایران یافت می‌شود و شما هیچ مشکلی در تعمیرات و خرید قطعات نخواهید داشت، اما متأسفانه به علت نوسانات شدید قیمت قطعات نمی‌توان به قطعیت یک قیمت مشخص را برای آن مشخص کرد، بهتر است قبل از خرید خودرو قیمت روز قطعات خودرو را پرس‌وجو کرده و درصورتی‌که توانایی پرداخت آن را دارید، خودرو را خریداری نمایید.

رنگ‌بندی خودرو تارا

خودرو تارا در رنگ‌بندی‌های مختلف از جمله خاکستری، مشکی، سفید، آبی کبود و آبی رویال تولید و به بازار عرضه می‌شود، به گفته شرکت ایران‌خودرو فعلاً امکان تولید این خودرو در رنگ‌های اختصاصی وجود ندارد و درصورتی‌که این خودرو را در رنگ‌بندی‌های مختلف می‌خواهید می‌توانید آن را با هزینه شخصی رنگ کنید.

سخن پایانی

بررسی تارا نیز به پایان رسید و توانستیم با مشخصات فنی خودرو تارا آشنا شویم، در نهایت این خودرو ایرانی که توسط ایران‌خودرو تولید شده است پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف داشته است و مصرف‌کنندگان ایرانی را به بازار تولید خودرو داخلی امیدوار کرده است، امیدواریم که هرچه سریع‌تر صنعت خودروسازی ایران پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد