اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلای جهانی قصد صعود ندارد

طلا پنجمین ماه پیاپی کاهش قیمت را تجربه می‌کند که طولانی‌ترین روند کاهش قیمت این فلز گرانبها طی 4 سال گذشته‌است.

به گزارش سایت طلا، طلا پنجمین ماه پیاپی کاهش قیمت را تجربه می‌کند که طولانی‌ترین روند کاهش قیمت این فلز گرانبها طی 4 سال گذشته‌است. دلیل اصلی این سقوط را می‌توان سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ بانک مرکزی آمریکا دانست

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش به 1724 دلار رسید و در ماه جاری تاکنون ۲.۵ درصد کاهش داشته است.

با وجود اینکه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، افزایش نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد.

فرصت‌های شغلی در ایالات‌متحده در ماه جولای افزایش یافت و داده‌های ماه قبل به شدت افزایش یافت. داده‌ها همچنین نشان داد که اعتماد مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه آگوست، بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

گروهی از سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا خواستار افزایش قاطع و سریع نرخ بهره در روز سه شنبه برای مبارزه با تورم فزاینده، پیش از جلسه سیاست‌گذاری هفته آینده شدند.

به گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۴۴ درصد کاهش یافت و از ۹۸۰.۶۱ تن در روز دوشنبه به ۹۷۶.۲۶ تن در روز سه شنبه رسید.

دراین‌بین، رافائل باستین رییس فدرال‌رزرو آتلانتا ضمن تاکید بر کاهش تورم گفت اگر قیمت‌ها آرام شده‌اند می‌توان نرخ افزایش بهره را آرام‌تر کرد. این اظهارنظرها به‌دنبال سخنرانی جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در هفته گذشته صورت گرفت. وی تاکید کرده بود اولویت در پایین آوردن تورم تا هدف 2 درصد است، حتی اگر سخت کردن سیاست‌های پولی خانواده‌ها و کسب‌وکارها را به دردسر بیندازد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای این فلز گرانبها را پایین می‌آورد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد