اونس طلا2337.71
مظنه15,166,000
18 گرم3,501,000
ارزش سکه34,168,998
قدیم (بهار)39,000,000
جدید (امامی)42,200,000
نیم24,800,000
ربع15,000,000

راهکارهای برای کاهش مصرف سوخت خودرو

یکی از مسئله‌های رانندگان امروزه مصرف سوخت است، اکثر مردم برای کاهش مصرف سوخت اقدام به خرید خودروهای کم‌مصرف می‌کنند که این راهکار بسیار مناسبی نیست.

به گزارش سایت طلا،یکی از مسئله‌های رانندگان امروزه مصرف سوخت است، اکثر مردم برای کاهش مصرف سوخت اقدام به خرید خودروهای کم‌مصرف می‌کنند که این راهکار بسیار مناسبی نیست؛ امروزه به دلیل افزایش قیمت بنزین برخی از رانندگان به دنبال کاهش مصرف سوخت خودرو هستند، راهکارهای زیادی برای این مسئله وجود دارد که می‌تواند در مصرف سوخت خودرو به شما کمک کند، با ما تا انتها همراه باشید در این مقاله راهکارهای طلایی برای کم‌تر مصرف کردن سوخت به شما معرفی کردیم که با انجام این کارها می‌توانید روزانه مسیرهای طولانی را به‌راحتی با مصرف کم‌تر از همیشه سوخت رانندگی کنید.

دلیل اهمیت کاهش مصرف سوخت:

کاهش مصرف سوخت از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از این دلایل هزینه بالای سوخت است، اگر خودرو شما کم‌تر سوخت مصرف کنه شما هزینه کم‌تری برای بنزین پرداخت می‌کنید.

دلیل بعدی کمک به محیط‌زیست است، زمانی که سوخت کم‌تری مصرف می‌شود، آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند و کربن زیادی در هوا باقی نمی‌ماند.

موتور عمر و کارایی بیشتری پیدا می‌کند، هرچه کم‌تر سوخت مصرف شود عمر مفید موتور بیشتر می‌شود، خودروهای که مصرف سوخت بالای دارند بعد از یک مدت کوتاه موتور کارایی خود را از دست می‌دهد.

روش‌های کاهش مصرف سوخت خودرو:

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد راهکارهای زیادی برای کاهش مصرف سوخت خودرو وجود دارد که در این بخش با طلایی‌ترین آن‌ها آشنا خواهیم شد.

استفاده از دستگاه‌های کاهش سوخت:

روش اول که به اکثر رانندگان پیشنهاد می‌کنیم استفاده از دستگاه‌های که به کم‌تر مصرف شدن سوخت خودرو کمک می‌کنند؛ این دستگاه‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند که به‌راحتی می‌توان از بازار آن‌ها را تهیه کرد یا برخی از آن‌ها در پمپ‌بنزین‌ها به فروش می‌رسند.

استفاده از روغن‌موتور باکیفیت و تعویض در زمان مناسب:

کیفیت روغن‌موتور تأثیر زیادی در مصرف سوخت خودرو دارد و شما باید آن را به طور مرتب چک کنید و در زمان مشخص شده اقدام به تعویض آن کنید، اگر از روغن‌موتور مرغوب استفاده کنید و غلظت آن را بر اساس پیشنهاد شرکت بررسی کنید می‌توانید دو تا سه درصد از مصرف سوخت خود را کاهش دهید.

روشن نگه‌داشتن موتور در زمان ایست:

اگر در مکانی توقف کردید، برای مثال: منتظر یکی از دوستان، آشنایان بودید موتور ماشین را خاموش کنید، موتور با استفاده از سوخت روشن می‌شود و اگر در زمان ایست موتور خاموش باشد سوخت مصرف نمی‌شود و در کاهش مصرف به شما کمک می‌کند.

رانندگی با سرعت مجاز:

سرعت در مصرف سوخت تأثیر دارد، اگر قصد دارید مصرف سوخت خودروتان کاهش پیدا کند، بهتر است، در هر مکانی با سرعت مجاز و استاندارد رانندگی کنید، نه سرعت کم نه بیشتر با انجام این کار متوجه مصرف کم‌تر سوخت خودروتان می‌شوید.

استفاده بیش از حد ترمز:

استفاده نا به جا از ترمز باعث می‌شود موتور شما سوخت بیشتری مصرف کند، شما باید به‌اندازه و در جای مناسب از ترمز استفاده کنید، با رعایت درست ترمز گرفتن حدود ۳۵ در صد از مصرف سوخت ماشینتان کاهش پیدا می‌کند.

تنظیم کردن موتور:

شاید این نکته را ندانید اگر موتور ماشین شما بررسی و تنظیم نشود به‌احتمال زیاد باعث افزایش مصرف سوخت خودرو تا چهار درصد می‌شود، شما برای تنظیم موتور نزدیک متخصص ماشین خود را ببرید، در تنظیم موتور تمام قطعات آن بررسی می‌شود و شما از ایرادهای خودروتان مطلع می‌شوید.

باد تایرها:
شاید برای شما جالب باشد که باد تایرهای خودرو در مصرف سوخت تأثیرگذار هستند، تنظیم نبودن بادهای تایر باعث ازبین‌رفتن آج تایر نیز می‌شود، برای کاهش مصرف سوخت خودرو شما باید مرتب بادهای تایر را چک کنید.

وزن خودرو:

وزن خودرو در مصرف سوخت تأثیر دارد، هر چه وزن خودرو سنگین‌تر شود مصرف سوخت آن افزایش پیدا می‌کند، یکی از راهکارها این است که هر چه وسیله غیرضروری در خودرودارید را از آن خارج کنید، برخی از رانندگان تمام وسایل غیرضروری را در صندوق عقب نگهداری می‌کنند و این افراد از این موضوع مطلع نیستند.

پارک کردن در مکان‌ها خنک و سربسته:

پارک کردن در فضاهای سربسته باعث می‌شود ماشین از نور خورشید دور بماند و مصرف سوخت کاهش پیدا کند، اگر خودرو مقابل خورشید قرار بگیرد داخل آن گرم می‌شود و شما هنگام سوارشدن باید کولر را روشن کنید که استفاده از کولر باعث می‌شود مصرف سوخت خودرو افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از دلایلی که خورشید و گرما باعث افزایش سوخت می‌شود این است که بنزین در گرما تبخیر می‌شود و اگر ماشین برای مدت‌زمان طولانی در زیر نور قرار بگیرد باعث می‌شود بنزین به‌سرعت تبخیر شود.

کروز کنترل:
اگر خودرو شما اتومات است یا دارای کروز کنترل است، باید به شما بگویم در جاده‌ها و آزادراه‌ها سعی کنید کروز کنترل ماشین را تنظیم کنید و از آن استفاده کنید، استفاده از آن باعث مصرف کم‌تر بنزین ماشینتان می‌شود.

استفاده به جا و مناسب از دنده‌ها:

برای اینکه بتوانید مصرف سوخت خودروتان را کاهش دهید باید سعی کنید از دنده‌ها در جای مناسب استفاده کنید و این نکته را بدانید استفاده از دنده‌های سبک‌تر مصرف سوخت خودروتان را کاهش می‌دهد.

سالم بودن سنسور اکسیژن:

از سلامت سنسور اکسیژن مطمئن شوید سنسور اکسیژن در کاهش مصرف سوخت تأثیر دارد و اگر ایرادی در آن باشد باعث مصرف سوخت بالایی می‌شود.

خاموش روشن‌کردن خودرو:

از روشن و خاموش‌کردن خودرو برای مدت کوتاه پرهیز کنید، با انجام این کار باعث بروز مشکلاتی برای موتور خودرو می‌شوید و مصرف سوختتان افزایش پیدا می‌کند.

باز بودن شیشه‌های خودرو:

در هنگام رانندگی سعی کنید شیشه‌های ماشین را باز نگهدارید، با انجام این روش مصرف سوخت خودرو شما کاهش پیدا می‌کند مخصوصاً در خودروهای که آیرودینامیک آن‌ها مناسب نیستند با بسته نگه‌داشتن شیشه‌ها مصرف سوخت بالا می‌رود.

سالم بودن درب باک:

اگر درب باک بنزین شما سالم نباشد و هوا از آن عبور کند باعث افزایش سوخت خودرو می‌شود، پیشنهاد ما این است اگر درب باک ایراد دارد آن را تعویض کنید و بعد از هر بار باز و بسته کردن از درست بسته‌شدن آن مطمئن شوید.

نکته: روش‌های دیگری نیز وجود دارد برای کاهش مصرف سوخت اما رعایت آن‌ها تأثیر زیادی ندارد، این روش‌های که در این بخش معرفی شده است بهترین آن‌ها هستند که تأثیر بسیار زیادی دارد.

STOP START چیست؟

این قطعه در برخی از خودروها موجود است برای جلوگیری از مصرف زیاد سوخت، وظیفه این وسیله این است که هنگام توقف به طور خودکار موتور را خاموش کند تا سوخت کم‌تری مصرف شود.

جمع‌بندی:

مصرف سوخت خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، امروزه با گران شدن بنزین اکثر رانندگان به فکر خرید ماشین‌های کم‌مصرف هستند که این راهکار مناسبی نیست، روش‌های وجود دارد که با انجام‌دادن آن‌ها می‌توان به‌راحتی مصرف سوخت خودرو را کاهش داد، برخی از مردم به دلیل رعایت‌نکردن این نکات مصرف سوخت ماشینشان افزایش پیدا می‌کند و فکر می‌کنند ایراد از ماشین است در این مقاله سعی کردیم بهترین راهکارهای کاهش مصرف سوخت خودرو را با شما به اشتراک بگذاریم تا به کمک آن‌ها در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد